تبیان، دستیار زندگی
م  آیت‌الله مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید فضای معنوی مساجد را برای حضور مردم در انتخابات مایه خیر و بركت و حذف این اماكن از محل اخذ رای را نامناسب ارزیابی كردند. آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی در پاسخ به سوال خبرنگار شب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله مكارم شیرازی حضور صندوق های رای در مساجد را م

آیت‌الله مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید فضای معنوی مساجد را برای حضور مردم در انتخابات مایه خیر و بركت و حذف این اماكن از محل اخذ رای را نامناسب ارزیابی كردند.

آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر حذف مساجد از محل‌های اخذ رای و تاثیر آن بر انتخابات، گفتند: شك نیست كه بودن صندوق‌ها در مساجد فضای معنوی بیشتری برای انتخابات فراهم می‌سازد و مایه خیر و بركت است. سزاوار نیست مساجد را از این برنامه حذف كنیم، بخصوص اینكه مردم‌ نشانی مساجد را از هر جای دیگری بهتر می‌دانند.
ایشان در ادامه به نقش ائمه جماعات در انتخابات اشاره و تصریح ‌كردند: با توجه به اعتمادیكه مردم به ائمه جماعات دارند، آنها می‌توانند با راهنمایی‌های صحیح خود نقش موثری در انتخابات و حضور حداكثری مردم داشته باشند.
آیت‌الله‌مكارم شیرازی، ویژگی نامزد اصلح را علاوه برتقوا، مدیریت كافی، آگاهی وسیع و دلسوزی نسبت بر مردم، شجاعت و شهامت دانستند و خاطرنشان كردند: نباید مردم و علاقمندان به كاندیداها و یا خود كاندیداها تلویحا، تصریحا، علما و قولا یكدیگر را تخریب و تضعیف كنند . وقتی تخریب صورت گیرد مردم نسبت به همه بدبین و دل سرد و در نهایت انتخابات كمرنگ می شود.شبستان