تبیان، دستیار زندگی
این روزها که هوای سرد زمستانی بر کشورمان غالب شده ، بازار سفرهای درون شهری داغ شده است. یکی از بهترین انواع سفر درون شهری پارک گردی است ، زیرا می توانید با صرف هزینه ای کم هم پیاده روی کنید، هم کودکانتان را خوشحال کنید و هم با طبیعت و پتانسیل های گردشگری
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلفی با دایناسور های تهران + گالری عکس

این روزها که هوای سرد زمستانی بر کشورمان غالب شده ، بازار سفرهای درون شهری داغ شده است. یکی از بهترین انواع سفر درون شهری پارک گردی است ، زیرا می توانید با صرف هزینه ای کم هم پیاده روی کنید، هم کودکانتان را خوشحال کنید و هم با طبیعت و پتانسیل های گردشگری درون شهری آشنا شوید.

علیرضا عابدینی- بخش گردشگری تبیان

حالا اگر مقصدتان پارک ژوراسیک پایتخت باشد ، که از نظر علمی هم کلی به دانشتان اضافه می شود و حسابی به شما خوش می گذرد. یک خبر خوش هم برای عاشقان شبکه های اجتماعی داریم و آن هم اینکه اینجا جان می دهد برای گرفتن عکس های سلفی با انواع دایناسورها که می تواند کلی لایک و فالو داشته باشد!
اگر فرمان اتومبیلتان را کج کنید و به گوشه شمال غربی تهران و منطقه سعادت آباد بروید ، در انتهای خیابان پاکنژاد به میدان بهرود و از آنجا به بلوار شقایق می رسید. اینجاست که سر و کله دایناسورها که بر روی ارتفاعات منتظر استقبال از شما هستند، پیدا می شود. اما نترسید چون این دایناسورها باوجود اینکه غرش می کنند و متحرک هم هستند، واقعی نیستند ، بلکه بازسازی و اینگونه طراحی شده اند تا شما را به زمان ماقبل تاریخ و زمانی که زمین جولانگاه دایناسورها بود ، ببرند.
البته این پارک از دوبخش تشکیل شده است. پس از ورود ابتدا شما با بخش ماکت متحرک حیوانات مواجه می شوید. سعی شده تا از طریق تابلوهایی که در مقابل ماکت هر حیوان قرار دارد ، اطلاعات مفیدی در مورد زندگی و ویژگی هایی از قبیل نام علمی، رده بندی، میزان نزدیکی به انقراض، طول عمر، طول بدن، وزن، شکل و اندازه رد پا، پراکندگی جغرافیایی ، نحوه تغذیه و سرعت حرکت و یک نکته ویژه در مورد آن حیوان ، در اختیار بازدید کنندگان قرار داده شود.
در بخش دوم هم ماکت متحرک دایناسورهای عظیم الجثه با صداهای عجیب و غریب قرار دارد که چشم، گردن ، دم و دست و پاهای آنها حرکت می کند. در این بخش هم مانند بخش حیوانات ویژگی های هر دایناسور در تابلویی که در مقابل آن قرار دارد نوشته شده ولی با این تفاوت که قدمت تاریخی هر کدام از دایناسورها را هم ذکر کرده است.در این بخش 28 ماکت دایناسور در پارک وجود دارد. در بخشی از پارک هم ، تخم دایناسوری قرار گرفته که نحوه تولد دایناسورها را به تصویر می کشد.
امکان عکاسی اختصاصی با دایناسورها ، اولین سینمای 5 بعدی 12 نفره کشور با امکان تیراندازی و ژورا شاپ که به فروش محصولاتی با آرم و نشان دایناسورها اقدام می کند هم از دیگر امکاناتی هستند که در این محوطه برای علاقه مندان فراهم شده است.
به طور کلی دیدن این همه دایناسور که قبلا فقط در دنیای خیال با آنها ملاقات داشته ایم ، تجربه خاصی است که در فضای سه هکتاری یک پارک امکان پذیر شده است و جا دارد حالا که شهرداری تهران این همه زحمت کشیده حتما به دیدار آن بروید. مخصوصا حالا که تهران به لطف اقدامات شهرداری می رود تا رنگ و بوی یک شهر ویژه گردشگری بگیرد. برای ما که خیلی جالب بود ، حتما برای شما هم همین طور است.راستی فکرش را بکنید! اگر این دایناسورها زنده بودند ، باز هم به همین راحتی به دیدارشان می رفتید؟!



سلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهرانسلفی با دایناسورهای تهران