تبیان، دستیار زندگی
قم حضرات آیات و مراجع عظام تقلید فاضل لنكرانی , صافی گلپایگانی , موسوی اردبیلی , نوری همدانی و مكارم شیرازی صبح روز گذشته در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شركت كردند و رای مخفی خود را به صندوق انداختند. حضرت آیت الله فاض...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری هفتمین اجلاسیه اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم

حضرات آیات و مراجع عظام تقلید فاضل لنكرانی , صافی گلپایگانی , موسوی اردبیلی , نوری همدانی و مكارم شیرازی صبح روز گذشته در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شركت كردند و رای مخفی خود را به صندوق انداختند.
حضرت آیت الله فاضل لنكرانی پس از شركت در انتخابات و انداختن رای خود به صندوق سیار 339 , شركت در انتخابات را در این شرایط حساس و سرنوشت ساز امری لازم و واجب دانسته و افزودند : مردم بدانند اگر خواهان حفظ انقلاب و تداوم آن هستند باید به این امر مهم توجه كنند و همانند گذشته در صحنه حضور باشكوه داشته باشند.
آیت الله فاضل لنكرانی گفت : مردم در این انتخابات به جهانیان نشان داده كه همچنان طرفدار انقلاب بوده و هستند و هیچ فاصله بین حكومت و مردم بوجود نیامده است .
ایشان افزود : دشمنان حالت جنون پیدا كرده اند و دورادور كشور را محاصره كرده اند. رئیس جمهور باید كسی باشد كه با ترفندهای آنها آشنا باشد و بتواند برابر آنها ایستادگی كند. هم ترفندها را بشناسد و هم راه رویارویی با آنها را بشناسد.
حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی نیز پس از شركت در انتخابات گفت : مساله انتخابات ریاست جمهوری چون مساله خدمت به جامعه است از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و كسی كه رئیس جمهور می شود باید بداند كه مساله ریاست نیست بلكه مسئولیت و خدمت به مردم است .
آیت الله صافی گلپایگانی گفت : تحمل پست ریاست جمهوری خیلی مشكل است چون مساله خدمت به تمام جمعیت ایران است و رئیس جمهور باید خود را در مقابل همه مردم مسئول بداند.
ایشان افزود : مسئولان در وعده های خود باید كاملا شئونات اسلامی را رعایت كنند و مقاصد ملت را پیگیری نمایند. خواسته اصلی مردم بحث حاكمیت دین و فقرزدایی و برطرف شدن مشكلات جامعه می باشد كه رئیس جمهوری باید برای این اقدامات عزم خود را جزم نماید.
آیت الله صافی گلپایگانی گفت : مردم در 27 سال گذشته در هر شرایطی در صحنه حضور داشتند و تنها خواسته آنان حاكمیت قرآن و اسلام بود.
ایشان گفت : حضور مردم در انتخابات اتمام حجتی به مسئولان است كه باید به وظیفه خود برای خدمت به دین , مردم و محرومین عمل نمایند.
ایشان ادامه داد : همه افرادی كه رای می دهند اعم از جوان , پیر , مرد و زن همه علایق اسلامی دارند و مسئولان باید این علایق مردم را محترم بشمارند و در مسیر تحقق اسلام وقرآن گام بردارند.
آیت الله صافی گفت : مردم بیش از هر چیز خواهان عدالت اسلامی و پیاده شدن احكام اسلامی می باشند رئیس جمهور باید به این خواسته مردم جامعه عمل بپوشاند.
همچنین حضرت آیت الله عبدالكریم موسوی اردبیلی مقارن ساعت 10 صبح پس از انداختن رای در صندوق سیار شماره 339 گفت : لازم است برای انسجام انقلاب اسلامی كه به حمدالله منسجم است , همه مردم از هر گروه و یا دسته ای كنار نكشیده ودر این انتخابات شركت كنند.
ایشان افزود : همه ما باید احساس وظیفه كرده بویژه در این دوره كه این انتخابات از حساسیت بیشتری برخوردار است .
آیت الله موسوی اردبیلی افزود : ما نباید بگوئیم كه رای ما تاثیرگذار نیست , امروز دنیا روی این مسایل حساب می كنند , خدا نیز بر اعمال ما ناظر می باشد.
ایشان گفت : خداوند انشاالله ایران و ایرانیان و مسلمانان را پیروز كند و ما نیز باید قدردان شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و امام راحل باشیم .
حضرت آیت الله نوری همدانی نیز پس از انداختن رای مخفی خود به صندوق سیار 340 , انتخابات را تجلی گاه عزم و اراده ملی دانست و گفت : انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری میدانی برای نشان دادن قدرت , وحدت و انسجام ملت مسلمان ایران است .
ایشان افزود : مردم مسلمان ایران كه هزاران شهید و جانباز در راه انقلاب تقدیم كرده اند , امیدوارند كه دولتی سر كار آید كه عدالت را برقرار و فقر و گرانی و بیكاری را از بین ببرد.
آیت الله نوری همدانی ابراز امیدواری كرد كه مردم با حضور گسترده و با شكوه خود در انتخابات ریاست جمهوری , بار دیگر توطئه های دشمنان اسلام را خنثی كنند.
همچنین حضرت آیت الله مكارم شیرازی پس از انداختن رای خود به صندوق سیار 340 ابراز امیدواری كرد كه این انتخابات همچون دوره های گذشته باشكوه و تاثیرگذار باشد.
ایشان حضور در انتخابات را تكلیفی الهی دانسته و افزود : همه مردم بدون استثنا با وظیفه شرعی و ملی در این انتخابات شركت كرده تا دشمنان را مایوس سازند.
ایشان افزود : رسانه های غربی حتی رئیس جمهور آمریكا با موضع گیری های خود , خواهان عدم حضور مردم در انتخابات شده اند. مردم ما در عمل بهترین پاسخ را خواهند داد و در برابر آنان به گونه ای رفتار خواهند كرد كه دشمنان شرمنده شوند.