تبیان، دستیار زندگی
ند  رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم، انتخابات ریاست جمهوری را، لحظه بسیار مهم و تعیین‌كننده‌ای در جامعه خواندند و با اشاره به آمادگی و شور انتخاباتی مردم برای استفاده از حق تعیین سرنوشت خویش و ادای تكلیف شرع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هركس رئیس جمهور شد همه موظفند با او همدلی و همكاری كنند

رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم، انتخابات ریاست جمهوری را، لحظه بسیار مهم و تعیین‌كننده‌ای در جامعه خواندند و با اشاره به آمادگی و شور انتخاباتی مردم برای استفاده از حق تعیین سرنوشت خویش و ادای تكلیف شرعی شركت در انتخابات افزودند: مردم آگاه ایران، روز جمعه برای صیانت كشور، حفظ منافع خود و تزریق خون تازه در رگ‌های نظام استوار اسلامی، به پای صندوق‌های رای می‌آید و نقشه دشمنان خبیث را برای كم‌رنگ كردن حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری خنثی می‌كنند.

ایشان باانتقاد از كسانی كه‌با تكرار حرف رسانه‌های‌آمریكایی و صهیونیستی، مردم ایران را در حال آموختن دمكراسی می‌دانند، افزودند: دشمن این حرف‌ها را برای تحقیر ملت بزرگ ایران بر زبان می‌آورد و متاسفانه كسانی كه پس از انقلاب بارها شاهد حضور آزادانه، مومنانه‌و پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات مختلف بوده‌اند، همین حرف‌های ظالمانه را تكرار می‌كنند.
رهبر معظم انقلاب، مردم‌سالاری در نظام اسلامی را، شفاف و همگانی برشمردند و بااشاره به‌مشكلات عمیق و محدودیت‌های آشكار و پنهان دمكراسی در كشورهای غربی خاطرنشان كردند: در بسیاری از كشورهایی كه داعیه دمكراسی دارند مردم در انتخاباتی حزبی به كسانی رای می‌دهند كه در برخی مواقع تنها نام او را آن هم در دوران تبلیغات شنیده‌اند اما در ایران، هیچ حزبی قادر نیست مردم را به اینگونه رای دادن مجبور كند.
ایشان در همین زمینه افزودند: البته برخی افراد تلاش می‌كنند با تحقیر احساسات عمومی و عوامگرایی خواندن این احساسات پرشور، به احزاب نقشی همچون احزاب آمریكا و برخی كشورهای اروپایی بدهند تا چند مسوول حزبی با بده بستان‌های سیاسی و اقتصادی به جای عموم مردم تصمیم بگیرند و ملت هم چشم بسته به‌ فرد مورد نظر آنان رای بدهند اما این نقشه، تاكنون در ایران موفق نبوده و نخواهد بود.
رهبر معظم انقلاب، حضور مردم در صحنه را سد مستحكمی در مقابل تعرض دشمنان خواندند و با اشاره به تلاش چندین ماهه استكبار برای بی‌رونق كردن انتخابات ریاست جمهوری افزودند: برخلاف انتظار دشمنان ملت، گمانه زنی‌های آنها نیز نشان می‌دهد كه اكثر مردم در انتخابات شركت می‌كنند به همین علت دشمن دستپاچه و ناراحت است.
ایشان حمایت مردم از نظام اسلامی را مهم‌ترین عامل ناكامی‌های زورگویان جهانی در برابر جمهوری اسلامی ایران برشمردند و افزودند: ملت ایران ، روز جمعه نیز با حضوری همگانی و واضح‌تر از همیشه، به جمهوری اسلامی به قانون اساسی و مواد غیرقابل تغییر قانونی اساسی یعنی اسلام و ارزش‌های اسلامی رای می‌دهد و از نظام خود و قانون اساسی دفاع می‌كند.
آیت الله خامنه‌ای انتخابات را در ذات خود حادثه‌ای شیرین و میدان تجلی رای و اراده‌ قشرهای مختلف مردم دانستند و با یادآوری تلاش‌های مذبوحانه دشمنان از جمله انفجارهای اخیر برای تلخ كردن فضای انتخابات تاكید كردند: افتخار ملت ایران و نظام اسلامی در این است كه انتخابات برخلاف برخی كشورها همیشه در نهایت امنیت و آرامش كامل برگزار می‌شود و اكنون نیز آحاد مردم بخصوص دست اندركاران ستادهای انتخاباتی نامزدها باید بدقت و كاملا مراقب باشند با تخریب نامزدها و تعرض به یكدیگر، به طرح دشمن برای تلخ كردن فضای انتخاباتی كمك نكنند.
آیت الله خامنه‌ای بااشاره به كدورت‌هایی كه ممكن است به علت طرفداری از كاندیداهای مختلف حتی در میان دوستان و نزدیكان بوجود آید، افزودند: همه این كدورت‌های احتمالی باید روز جمعه پایان یابد چرا كه هر كس با رای مردم انتخاب شود رئیس جمهور همه مردم خواهد بود چه كسانی كه به او رای داده‌اند، چه افرادی كه به دیگر كاندیداها رای داده‌اند و چه كسانی كه به علل مختلف فرصت شركت در انتخابات پیدا نكرده‌اند.
رهبر معظم انقلاب بااشاره به حضور هشت ‬نامزد در انتخابات ریاست جمهوری افزودند: هر كدام از این هشت ‬نفر رئیس جمهور شد همه موظفند با او هم‌دلی و همكاری كنند.
آیت الله خامنه‌ای افزودند: هر كس كه شورای نگهبان او را تایید كرده مهر صلاحیت به او زده و مردم اكنون در تلاشند فردی را كه به نظرشان صالح‌تر است، انتخاب كنند.
ایشان با تاكید بر لزوم پیگیری مردم از رئیس جمهور جدید برای تامین مطالبات مردم افزودند: بنده نیز مانند همیشه مطالبات مردم و نظام از مسوولان را بطور مستمر پیگیری خواهم كرد.
رهبر معظم انقلاب بااشاره به خسته شدن مردم از اختلافات و دعواهای سیاسی افزودند: كارهای زیادی در كشور انجام شده اما مشكلات فراوانی مانده است كه مردم منتظرند حل شوند.
آیت الله خامنه‌ای با اشاره به وظایفی كه اسلام و قانون اساسی در ریشه كن كردن فساد و تبعیض و رسیدگی جدی به قشرهای مستضعف و محروم بر دوش مسوولان گذاشته است، تاكید كردند: مردم منتظرند رئیس جمهور جدید با پرهیز از دعواهای لفظی، در میدان كار و عمل وارد شود و با انتخاب همكاران مومن به حق مردم و مومن به نظام، حل مشكلات مردم را به عنوان نخستین وظیفه و اولویت اساسی خود دنبال كند.
ایشان همچنین با تاكید بر لزوم صیانت از آرای فرد فرد مردم، مسوولان وزارت كشور و ناظران شورای نگهبان را به مراقبت جدی از آرای ملت توصیه كردند و افزودند: آرای مردم امانت الهی است و باید كاملا محفوظ بماند.
رهبر معظم انقلاب با ابراز امیدواری فراوان و اطمینان به فضل الهی افزودند: از خداوند مسئلت می‌كنیم ملت را در حركتی كه خیر و صلاح آنها در آن است، یاری نماید و آنچه را مایه عزت ـ صیانت و رفع مشكلات ملت است، پیش آورد.
آیت الله خامنه‌ای در این دیدار هم‌چنین با تبریك ایام ولادت حضرت زینب ـ س ـ و روز پرستار، از آن حضرت بعنوان یك شخصیت دارای ابعاد مختلف و الگوی واقعی زن و مرد مسلمان یاد كردند و افزودند: زینب كبری ـ س ـ ضمن آنكه با عظمت روحی خود، همه شكوه و حشمت‌های ظاهری دستگاه ظلم و جور آن زمان را وادار به خضوع و تسلیم كرد، با عقل، متانت ، قدرت، شجاعت، شور و احساس عاطفی، صراحت زبان، و همچنین عواطف مادرانه و خواهرانه خود، یك الگوی كامل است كه‌اسلام به بشریت و مسلمانان عرضه كرد و این بانوی بزرگوار با چنین شخصیتی توانست نقشی استثنایی ایفا كند.
ایشان، ویژگی‌های حضرت زینب ـ س ـ را تشخص و منزلت واقعی زن دانستند و با تاكید بر اینكه جوامع مادی غرب از چنین الگوی كاملی بی‌بهره‌ و از درك منزلت واقعی زن عاجز هستند، خاطر نشان كردند: اگر زنان جامعه، بانوی بزرگواری همچون حضرت زینب ـ س ـ را الگوی خود قرار دهند، آن جامعه از نظر ارزش‌های معنوی و اخلاقی مشكلی نخواهد داشت، زیرا زن به عنوان محور كانون خانواده در تربیت و هدایت مردان نیز نقش اصلی را ایفا می‌كند.رسا