تبیان، دستیار زندگی
اس  آیت الله مكارم شیرازی از مراجع تقلید بیانیه مهمی درباره انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری صادر و هواداران كاندیداها را از تخریب چهره اشخاص و زیر سئوال بردن پیشرفت‌های كشور منع كردند. بسم الله الرحمن الرحیم ملت رشید و با ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مكارم شیرازی بیانیه مهمی درباره انتخابات ریاس

آیت الله مكارم شیرازی از مراجع تقلید بیانیه مهمی درباره انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری صادر و هواداران كاندیداها را از تخریب چهره اشخاص و زیر سئوال بردن پیشرفت‌های كشور منع كردند.

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت رشید و با ایمان ما به خوبی می‌دانند كه انتخاباتی سرنوشت ساز و امتحان بزرگ دیگری در پیش دارند و تمام قرائن نشان می‌دهد كه هر گونه سستی و كوتاهی در این امر ممكن است خطرات مهمی در پیش داشته باشد. بنابراین جای هیچ‌گونه تردید نیست كه شركت در این انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی از تكالیف الهی است و همه بدون استثنا وظیفه شرعی و ملی دارند در این انتخابات شركت كنند تا دشمنانی را كه در كمین نشسته‌اند، مأیوس سازند و عزت و شرف این كشور اسلامی را بار دیگر به جهانیان نشان دهند.
همچنین لازم است تمام كاندیداهای محترم به دوستان خود قویاً توصیه كنند كه در باقی مانده مدت تبلیغات از هر گونه تخریب اشخاص یا زیر سئوال بردن پیشرفت‌های كلان كشور خودداری نمایند. چرا كه این كار خلاف شرع بین است. و در مورد انتخاب اصلح سوابق اشخاص و اطرافیان آنها و زمینه‌های اجتماعی را در نظر بگیرند و با مشورت با پیشكسوتان به دور از وسواس و تردید فردی قوی و متعهد را برگزینند و به او رأی دهند. به یقین اگر نیات ما صاف و قلب ما پاك و عاری از هوا و هوس باشد، دست یاری خداوند بر سر ما خواهد بود و مضیقه و تنگنایی ان‌شاءالله در پیش نخواهیم داشت.
والسلام علیكم و رحمه الله
24/3/84
رسا