تبیان، دستیار زندگی
رئیس دانشکده خبر شیراز گفت: دانشکده خبر آماده برگزاری دوره های تخصصی روابط عمومی و سایر دوره های مرتبط با حوزه رسانه ویژه سازمان ها و دستگاه های اجرایی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشکده خبر آماده برگزاری دوره‌های تخصصی برای روابط عمومی

رئیس دانشکده خبر شیراز گفت: دانشکده خبر آماده برگزاری دوره‌های تخصصی روابط عمومی و سایر دوره‌های مرتبط با حوزه رسانه ویژه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

محمود شاکر

به گزارش روابط عمومی، محمود شاکر در حاشیه اجرای طرح کاربینی دانشجویان رشته‌های کاردانی و کارشناسی روابط عمومی دانشکده خبر شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح کاربینی دانشجویان روابط عمومی با حضور محمدهادی مشفق  از استادان موفق و جوان این دانشکده، در چند روز گذشته برگزار و در آن دانشجویان با بازدیدهای میدانی از واحدهای روابط عمومی دستگاه‌های مختلف اجرایی در شهر شیراز با اصول روابط عمومی آشنا شدند .

شاکر گفت: بازدید دانشجویان دانشکده خبر شیراز از روابط عمومی‌ اداره‌ها و نهادهای اجرایی در قالب درس کاربینی،در ترم‌های مختلف با حضور مدرسان دانشکده برگزار می‌شود  و در آن دانشجویان به صورت عملی با فعالیت روابط عمومی آشنا می‌شوند .

وی بیان کرد: هدف اصلی دانشکده خبر تربیت نیروهای حرفه‌ای و کارشناس در حوزه روابط عمومی است و این مهم نیز در راستای رسالت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربری مبنی بر مهارت آموزی اتفاق می‌افتد .

شاکر خاطرنشان کرد: موضوع مهارت آموزی در کنار دروس تئوری یک اصل جدی و اساسی در دانشکده خبر شیراز است و این مهم با جدیت تمام در حال پیگیری و برنامه‌ریزی است .

رئیس دانشکده خبر شیراز با بیان اینکه بازدیدهای میدانی دانشجویان روابط عمومی این دانشکده تاثیر بسزایی در تعامل این دانشکده با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی دارد تصریح کرد: در این راستا نیز دانشکده خبر نیز آماده برگزاری دوره‌های تخصصی روابط عمومی و سایر دوره‌های مرتبط با حوزه رسانه ویژه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است .

شاکر گفت: با ظرفیت‌های بسیار مناسبی که در دانشکده خبر شیراز موجود است، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، مسئولیت‌ خطیر روابط عمومی در برخی دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را بر عهده دارند که این برای دانشکده خبر جای بسی افتخار است .

وی بیان کرد: دانشکده خبر شیراز امروز آماده هرگونه همکاری با نهادهای دولتی و خصوصی در برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی در حوزه روابط عمومی و رسانه است .

محمد هادی مشفق استاد رشته روابط عمومی و گرافیک دانشکده خبر شیراز  نیز  اظهار داشت: بیش از 30 نفر از دانشجویان رشته کارشناسی روابط عمومی دانشکده خبر شیراز به منظور آشنایی با فعالیت‌های روابط عمومی از سازمان‌های آتش نشانی ، مخابرات استان فارس و اداره کل راه و شهرسازی بازدید کردند .

مشفق  با اشاره به اینکه در دنیای معاصر اطلاع‌رسانی دارای پیچیدگی های فراوانی است، اظهار داشت: در تعریف قدیمی روابط‌عمومی می‌گفتند روابط عمومی چشم و گوش و زبان سازمان باید باشد اما امروزه روابط عمومی قلب تپنده سازمان می‌دانند .

استاد جوان دانشکده خبر شیراز با اشاره به 150 تکنیک و ابزار مورد استفاده در روابط عمومی‌ها بیان کرد: تهیه گزارش‌های تحلیلی از مخاطب، نیازسنجی، مخاطب شناسی، تحلیل محتوای مطبوعات، رادیو، تلویزیون، اینترنت و تحلیل گفتمان بخشی از این تکنیک‌ها هستند .

مشفق با بیان اینکه هنر روابط عمومی، یافتن رمز نفوذ در دلهاست، خاطرنشان کرد: روابط عمومی بر سه محور اصلی آگاه‌سازی، اعتماد و مشارک آفرینی و تبادل اندیشه گام بر می‌دارد .

به گزارش تسنیم،در حال حاضر حدود یک‌هزار دانشجو در رشته‌های فعال در دانشکده خبر شیراز از جمله روابط عمومی، خبرنگاری، مترجمی زبان آثار دیداری و شنیداری، گرافیک، مدیریت تبلیغات فرهنگی، عکاسی حرفه‌ای، عکاسی خبری و عکاسی مد و پوشاک مشغول تحصیل هستند .