تبیان، دستیار زندگی
نشر میلکان ترجمه ای از رمان «جایی که عاشق بودیم» اثر جنیفر نیون را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رمانی از جنیفر نیون در ایران

نشر میلکان ترجمه ای از رمان «جایی که عاشق بودیم» اثر جنیفر نیون را منتشر کرد.

بخش ادبیات تبیان
رمانی از جنیفر نیون در ایران

رمان «جایی که عاشق بودیم» نوشته جنیفر نیون، بهترین رمان عاشقانه سال 2015 به انتخاب سایت آمازون و مجله تایم می باشدو نسخه فارسی این کتاب توسط فرانک معنوی ترجمه و منتشر شده است.

داستان این رمان را می توان در کنار کتاب خطای ستارگان بخت ما اثر جان گرین قرار داد و به طرفداران این سبک رمان ها پیشنهاد داد.

این رمان یک عاشقانه هیجان انگیز و البته غم انگیز است در مورد دختری به نام ویولت مارکی که زندگی کردن را از پسری (تئودور فینچ) که به مرگ می اندیشد، می آموزد.

نیون در یادداشتی که در ابتدای این رمان منتشر کرده است نوشتن این داستان عاشقانه را حاصل تاثیرپذیری وی از آمار و علل شیوع خودکشی در غرب عنوان کرده است.

در بخشی از این رمان می خوانیم: «عوامل حواس پرتی زیاد است. سعی می کنم فرای سروصدا با رایان صحبت کنم، ولی او بیش تر حواسش به من است. موفق شده ام هفده سال و هشت ماه و دو هفته و یک روز را بدون این که پسری بتواند زیادی به من نزدیک شود بگذرانم. به او می گویم که عاشق دیدن منظره ام و بعد در را با هل باز می کنم و بیرون می ایستم. ما با ماشین ها و فرای آن ها، مزارع ذرت احاطه شده ایم. هیچ منظره ای به جز این ها نیست. سرم را عقب می برم و ناگهان مجذوب ستاره ها می شوم. رایان دستپاچه پشت سرم می آید و من تظاهر می کنم که صور فلکی را می شناسم. به آن ها اشاره می کنم و درباره هر کدام داستانی می سازم.

فکر می کنم که فینچ حالا دارد چه کار می کند. شاید دارد در جایی گیتار می نوازد. شاید با یک دختر است. من یک گشت وگذار و اگر بخواهیم صادق باشیم، خیلی بیش تر از آن به او بدهکارم. نمی خواهم فکر کند امروز او را به خاطر مثلاً دوستانم دست به سر کرده ام. تصمیم می گیرم همین که به خانه رسیدم درباره ی محل بعدی مان تحقیق کنم. (اصول تحقیق: جذبه های غیرمعمول ایندیانا، هر چیزی که معمول نباشد در ایندیانا، ایندیانای خاص، ایندیانای عجیب.) باید یک کپی از نقشه هم داشته باشم تا مطمئن شوم چیزی را تکرار نمی کنم.

رایان دستش را دورم می اندازد. به گذشته می روم و به جای ایمپالا این جیپ برادر رایان است و به جای رومر و آماندا، الی کراس و النور هستند. ما در همین سینمای فضای باز هستیم و نسخه ای از جان سخت را می بینیم.»

نشر میلکان این رمان را با قیمت 27 هزار تومان منتشر کرده است.


منبع: مهر