تبیان، دستیار زندگی
سالگرد شهدای تفحص و تولد شهید مدافع حرم در گلزار شهدای تهران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از تفحص تا حرم

سالگرد شهدای تفحص و تولد شهید مدافع حرم در گلزار شهدای تهران برگزار می شود.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
از تفحص تا حرم

مراسم سالگرد شهیدان شهبازی و زمانی از شهدای تفحص و سالروز تولد شهید مدافع حرم امیرعلی محمدیان، امروز (پنجشنبه) در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران برگزار می شود.


شهدای تفحص

مراسم سالگرد شهادت شهیدان علی رضا شهبازی و محمد زمانی از شهدای تفحص، امروز (پنجشنبه) با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و هم رزمان شهدای تفحص از ساعت 15 در خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می شود. خاطره گویی و روایتگری رزمندگان دفاع مقدس و غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا از دیگر بخش های  این یادواره است.

بر پایه این گزارش، شهید علی رضا شهبازی متولد سال 55 بود که در سال 80 به گروه تفحص شهدا پیوست. سرانجام شهید شهبازی در 26 آذر همان سال در قتلگاه فکه به کاروان شهدا ملحق شد و پیکر وی در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آرام گرفت. شهید محمد زمانی نیز متولد سال 57 و از نیروهای تفحص لشکر 27 محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ بود که در 26 آذر سال 80 به همراه شهید شهبازی در قتلگاه فکه به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید زمانی در امامزاده عباس (ع) چهاردانگه اسلامشهر مدفون است.

تولد شهید مدافع حرم

مراسم سالروز تولد شهید امیرعلی محمدیان از شهدای جاویدالاثر مدافع حرم فردا (پنجشنبه 26 آذرماه) از ساعت 14 با حضور هم رزمان و خانواده شهید در مزار یادبود وی در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می شود. شهید محمدیان متولد 30 آذر 1371 بود که برای دفاع از حریم عقیله بنی هاشم زینب کبری (س) داوطلبانه به سوریه رفت و 21 دی ماه سال گذشته طی عملیاتی مستشاری در منطقه «خان طومان» سوریه جاودانه شد.


منبع: تسنیم