تبیان، دستیار زندگی
رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای شیعه و سنی مدافع حرم سند اتحاد، وفاق و وحدت مردم مسلمان هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدافعان حرم، سند اتحاد

رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای شیعه و سنی مدافع حرم سند اتحاد، وفاق و وحدت مردم مسلمان هستند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

نصرالله پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز چهارشنبه در همایش نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ازجمله سیستان و بلوچستان در همه دوره ها بااقتدار در مقابل استکبار و استعمار ایستادگی و باجان و دل از میهن خود دفاع کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور تجزیه و به بیگانگان سپرده شود.
وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در دوران چندساله عمر خویش با کلکسیونی از دسیسه ها و مشکلات تحمیل شده از سوی دشمنان روبه رو بوده که حتی یکی از آن ها برای تجزیه یک کشور کافی بود اما مردم ما با اتحاد و همبستگی از همه آن ها سربلند بیرون آمدند و تهدید را به فرصت تبدیل کردند.
وی ادامه داد: جنگ تحمیلی باوجود تحمیل هزینه های انسانی و مالی فرصت بزرگی برای کشور در انجام کارهای بزرگ شد.
وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی هنوز میانه راه است گفت: به دشمنان نباید اطمینان کرد به طوری که در دوران دفاع مقدس خیلی ها آمدند و گفتند آتش بس داشته باشیم اما امام راحل (ره) فرمودند باید تا رفع فتنه جنگید و ما مسئله جنگ را در میدان جنگ حل می کنیم و موفق هم شدیم.
وی ادامه داد: دشمنان ایران زخم خورده هستند و تمام توان خود را در ضربه زدن به نظام گذاشته اند اما به فرموده رهبر نباید هیچ زمانی به دشمن اعتماد کرد.
وی بابیان اینکه دشمن در همه مسائل دشمن محسوب می شود گفت: امروز هم برخی افراد می خواهند مطرح کنند که ما باید با جریان استکبار آشتی داشته باشیم مگر بین کفر و ایمان می شود آشتی برقرار کرد.
وی افزود: تجربه چند سال اخیر نشان داد که باید دست بر زانوی خود بگذاریم و به ظرفیت های خود تکیه کرده و با اعتماد به خود حرکت کنیم و بدانیم دشمن در همه مسائل دشمن است.
وی تصریح کرد: امروز این مذاکراتی که انجام شد امتحانی بود و باوجودی که خیلی ها به آن دل بسته بودند و فکر می کردند مسائل را می توانند در این مسیر حل کنند حاصلی نداشت به طوری که به فرموده رهبر به مذاکرات خوش بین نبودند و در میسر برای مردم نیز ثابت شد.
وی افزود: ما در این مذاکرات هزینه زیادی دادیم اما چیزی حاصل نشد اما برای آنانی که کمی تزلزل در ذهن مردم ایجاد کرده بودند که باید مسیر خود را در پذیرش کدخدایی آمریکا بپذیریم ثابت کرد که تنها راه موفقیت راه ایستادگی، مقاومت و تکیه بر ظرفیت های داخلی یعنی همان اقتصادی مقاومتی است.
وی ابراز امیدواری کرد: این هزینه ایجادشده نتیجه اش رکود و مشکلاتی است که دامن گیر شهرها و روستاها و بخش های مختلف کشور شده است و باید درسی باشد برای افزایش ظرفیت و ایستادگی تا مسائل را پیش ببریم.
وی افزود: مردم ما این مسائل را خوب می دانند و می دانستند مسئولان ما باید بهتر بفهمند و توجه داشته باشند که راه موفقیت تنها ایستادگی است زیرا دشمن اگر دست مخلمی می آورد زیر این روکش مخملی دست چدنی دارد.
وی افزود: دشمنان با ما سرسوزنی سازش ندارند او دشمن ماست و در هرجایی که با ما مواجه می شود مطمئناً توطئه ای دارد.
وی با تبریک هفته وحدت گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) در زمان انجام رسالتشان با برخورداری از جذابیت در بیان، آن قدر در افکار عمومی تأثیرگذار بودند که در زمان کوتاه افکار ایشان بر غرب و شرق عالم تسلط یافت.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فتح پیامبر در نقاط مختلف جهان فتح فرهنگی، اعتقادی و باوری بود به طوری که قبل از اینکه اسلام در نقطه ای گسترش یابد ابتدا به قلب انسان ها نفوذ کرده بود.

گروه های تکفیری به فرموده رهبر معظم انقلاب نه شیعه هستند نه سنی بلکه ایادی مستکبران هستند که بی رحمانه به جان و مال مسلمانان افتاده اند که متأسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی نیز از آنان حمایت می کنند و حتی سرسوزنی در مقابل صهیونیسم و استکبار به مقابله نمی پردازند

وی گفت: امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی یک فرصت بسیار مناسب برای رسیدن به پیامبر (ص) در دنیا فراهم شده است به طوری که موج اسلام خواهی و بیداری اسلامی در دنیا در حال گسترش است و حتی در کشورهای اروپایی و غربی نیز ترکیب جمعیتی به نفع مسلمانان در حال افزایش است.
وی ادامه داد: در مقابل موج اسلام خواهی در جهان کشورهای استکباری با راه اندازی گروه های تکفیری به دنبال اسلام هراسی در جهان هستند.
وی تصریح کرد: گروه های تکفیری به فرموده رهبر معظم انقلاب نه شیعه هستند نه سنی بلکه ایادی مستکبران هستند که بی رحمانه به جان و مال مسلمانان افتاده اند که متأسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی نیز از آنان حمایت می کنند و حتی سرسوزنی در مقابل صهیونیسم و استکبار به مقابله نمی پردازند.
وی اضافه کرد: ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام امروز به مدد الهی فضای مناسبی را برای گفتمان بین کشورهای مختلف اسلامی فراهم کرده به طوری که بسیاری از کشورها برای مشورت تنها جمهوری اسلامی را قبول دارند زیرا می دانند دیگر کشورها به دنبال ایجاد فتنه و اختلاف هستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بستر مناسبی در کشور فراهم شده است و همچون گذشته مردم ایران با وحدت و همبستگی ملی در مقابل همه توطئه ها ایستاده اند.
وی افزود: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان نیز در طول 100 سال گذشته نشان داده اند همواره آماده ایستادگی در مقابل استکبار هستند و اجازه نخواهند داد یک وجب از خاک کشور توسط بیگانگان تجزیه شود.
همایش سراسری نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس با حضور پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان و علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از چهارشنبه به مدت سه روز در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز بکار کرد.


منبع: ایرنا