تبیان، دستیار زندگی
ق: انقلاب اسلامی ایران بهترین الگو برای تشكیل حكومت اسلامی در عراق است  آیت الله نوری همدانی در این دیدار با بیان اینكه قرآن كریم مسلمانان را از فروتنی در برابر استكبار منع می‌كند فرمودند: متأسفانه امروز سه كشور مهم مسلما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله نوری همدانی در دیدار سران عشایر عراق:

انقلاب اسلامی ایران بهترین الگو برای تشكیل حكومت اسلامی در عراق است

 آیت الله نوری همدانی در این دیدار با بیان اینكه قرآن كریم مسلمانان را از فروتنی در برابر استكبار منع می‌كند فرمودند: متأسفانه امروز سه كشور مهم مسلمان یعنی عراق، افغانستان و فلسطین زیر سلطه استكبار جهانی قرار دارد. ایشان افزودند: مسلمانان باید تلاش كنند اشغالگران را از كشور اسلامی خود بیرون كنند و به جای آنها یك نظام اسلامی ایجاد كند تا استقلال و عظمت خود را بدست آورند.
ایشان برقراری حكومت اسلامی را تنها عامل ایجاد قوه مقننه، قوه مجریه، قوه قضائیه و نیروهای مسلح اسلامی عنوان كردند و افزودند: مردم عراق برای ایجاد حكومت اسلامی نیازمند وحدت و یكپارچگی هستند، همه صنف‌های جامعه باید با یكدیگر وحدت داشته باشند. اگر اختلافات بین شیعه و سنی دامن زده شود ضعف و سستی به وجود می‌آید.
آیت الله نوری همدانی داشتن روحیه جهاد برای را ایجاد عدالت و استقلال مسلمانان امری لازم برشمردند و گفتند: روحیه استشهادی و جهاد باید در مسلمانان قوی باشد. مسلمانان نباید به كافران متكی باشند.
این مرجع تقلید، انقلاب اسلامی ایران را بهترین الگو برای تشكیل حكومت اسلامی در عراق دانستند و خاطر نشان كردند: مردم عراق برای حفظ استقلال و عظمت خود باید از امریكا، صهیونیسم و انگلستان دوری كنند. ایران پیش از انقلاب تحت سیطره روسیه، انگلستان و امریكا بود ولی با قیام حضرت امام خمینی _ ره _ استقلال و عظمت كشور حفظ شد. ما امروز از ملت عراق انتظار داریم همچون مردم ایران اشغالگران را از كشور خود بیرون كنند.
گفتنی است در ادامه این دیدار نماینده سران قبائل عشایر عراق طی سخنانی با تأكید بر لزوم ایجاد وحدت در بین گروه‌های مختلف عراق، عشایر این كشور را شمشیر برنده‌ای در دست مراجع تقلید شیعه معرفی كرد.رسا