تبیان، دستیار زندگی
معی از فارغ التحصیلان مرکز جهانی علوم اسلامی قم صبح دیروز  با آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کردند. حجت السلام و المسلمین رادمرد از مسئولین مرکز جهانی علوماسلامی با بیان اینکه بیست هزار دا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو بهترین راهبرد مقابله با چالشهای فراروی جهان ا

جمعی از فارغ التحصیلان مرکز جهانی علوم اسلامی قم صبح دیروز  با آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

حجت السلام و المسلمین رادمرد از مسئولین مرکز جهانی علوماسلامی با بیان اینکه بیست هزار دانشجو از 102 کشور جهان در این مرکز تحصیل کردهاند گفت : تا کنون ده هزار دانشجو فارغ التحصیل شده اند و با این افراد که درکشورهای مختلف از جمله آلمان، آرژانتین، انگلیس، قزاقستان، کلمبیا و ... به امرامامت جمعه، تدریس در دانشگاه ها و حوزه های علمیه،  پاسخ گویی به شبهات در مسائلدینی و تأسیس مراکز بزرگ اسلامی فعالیت می نمایند، ارتباط مستقیم و مستمریدارند.

آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع ضمن تشکر و قدردانی از مراکزجهانی علوم اسلامی قم و برپایی گردهمایی ها و ارتباط مستمر با فارغ التحصیلان گفت :با توجه به وجود چالشها و تهدیدهای موجود در جهان اسلام، مسئولت علمی مبلغین اسلامینسبت به گذشته به مراتب بیشتر است.

وی افزود: شناخت مسائل زمان، انتخاب روش صحیح و بهرگیری ازمنطق و تئوری گفتگو از عمده ترین راهبردهای برخورد با چالشهای جهان اسلام است .

بنا بر اعلام روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، درپایان حجت الاسلام و المسلمین دکتر بی آزار شیرازی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، باابراز امیدواری از گسترش تعالیم اهل بیت (ع) در جهان اظهار داشت : انقلاب اسلامیایران یک فرصت طلایی برای گسترش تعالیم الهی در سطح جهان است.

وی یادآور شد: دانشگاه مذاهب اسلامی با وجود داشتن سه دانشکدهفقه و حقوق مذاهب اسلامی، علوم قرآن و حدیث و کلام، فلسفه و ادیان تاکنون توانستهاز روش حوزه و دانشگاه موفقیت های بی شماری را کسبنماید.