تبیان، دستیار زندگی
حتماً برای همه شما تا به حال اتفاق افتاده است که برنامه یک روز کاری، یک روز مطالعاتی یا حتی یک روز مسافرتی و تفریحی تان به طور کامل اجرا نشود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه ریزی برای کنکور در ایام تعطیلات (بخش سوم)

حتماً برای همه شما تا به حال اتفاق افتاده است که برنامه یک روز کاری، یک روز مطالعاتی یا حتی یک روز مسافرتی و تفریحی تان به طور کامل اجرا نشود.
برنامه ریزی برای کنکور در ایام تعطیلات -بخش سوم

برنامه ریزی برای کنکور در ایام تعطیلات -بخش سومزمانی برای آزمودن و اصلاح
حتماً برای همه شما تا به حال اتفاق افتاده است که برنامه یک روز کاری، یک روز مطالعاتی یا حتی یک روز مسافرتی و تفریحی تان به طور کامل اجرا نشود. این موضوع، یک مسأله طبیعی است و در برنامه ریزی برای انجام هر کاری، برای هر فردی این مسأله حداقل یک بار اتفاق می افتد. مهم این است که ما پیوسته به برنامه ریزی خود توجه داشته باشیم و با پیش آمدن چنین مشکلی درصدد رفع و اصلاح آن برآییم؛ پس هر زمان که احساس کردید برنامه شما با اولویت ها و اهداف شما همسو نیست، بلافاصله با توجه به مشکلات و اهدافی که دارید، در صدد رفع مشکل و اصلاح برنامه خود برآیید؛ مثلاً اگر قبل از شروع مطالعه یک درس، مانند فیزیک، احساس کردید که بر مباحث آن تسلط دارید و زمان کمی را برای مطالعه این درس در نظر گرفته بودید و سپس متوجه شدید که نیاز به مطالعه بیشتری دارید، بلافاصله به برنامه برگردید و زمان مطالعه را از وقت اختصاص داده شده به دروس پایه كم كنید و به زمان مطالعه درس فیز كی اضافه كنید. همچنین اگر وقتی برای مطالعه این درس نگذاشته اید، از زمان تست زنی، و در غیر این صورت، از وقت اختصاص داده شده به دروس دیگر که اهمیت کمتری دارند، بكاهید.
به خاطر داشته باشید که همیشه شخصی در رسیدن به هدف موفق است که با برنامه پیش رود، معایب و محاسن برنامه خود را بداند و بدون هیچ تعصبی در جهت اصلاح و رفع مشکل خود برآید.
علاوه بر نکاتی که به آن ها اشاره شد، شما دانش آموز عزیز کنکوری، حتماً در ایام امتحانات به مطالب زیر دقت فرمایید:
برنامه ریزی برای کنکور در ایام تعطیلات -بخش سومخوب درس بخوانید؛ زیرا این توفیق اجباری، می تواند شما را در یادگیری برخی از مطالب کنکور نیز بخوبی کمک کند.
از استفاده كردن از برنامه دیگران بپرهیزید. برنامه باید مختص شما و با توجه به شرایط درسی خودتان پی ریزی شده باشد تا قابل استفاده بوده و موفقیت شما را در پی داشته باشد.
تا حد امکان طبق برنامه پیش روید.
نگرانی و استرس را از خود دور کنید و فقط به اهداف خود فکر کنید. به خاطر داشته باشید که شما یک هدف بلند مدت، یعنی موفقیت در کنکور، و چندین هدف کوتاه مدت دارید که در راستای رسیدن به این هدف بلند مدت تنظیم شده است، و موفقیت در امتحانات نیز یکی از آنهاست.
در پایان، خدا را همیشه و در همه حال در نظر داشته باشید و برای رسیدن به موفقیت، از او یاری و کمک بگیرید و ایمان داشته باشید که همه چیز در مسیر موفقیت شما پیش می رود.

مرکز یادگیری سایت تبیان