تبیان، دستیار زندگی
ست  آیت الله مكارم شیرازی  در دیدار معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان محیط زیست، فرهنگ اسلامی را در زمینه محیط زیست بسیار غنی و كامل عنوان كردند. این مرجع تقلید خواستار تعامل بین سازمان‌های صنایع و محیط زیست برای كاهش آلودگی‌ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهنگ اسلامی حافظ كشور ایران است

آیت الله مكارم شیرازی  در دیدار معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان محیط زیست، فرهنگ اسلامی را در زمینه محیط زیست بسیار غنی و كامل عنوان كردند.

این مرجع تقلید خواستار تعامل بین سازمان‌های صنایع و محیط زیست برای كاهش آلودگی‌ها شدند و خاطر نشان ساختند: این گونه نباشد كه هر كس بگوید من كار خودم را انجام می‌دهم ایشان افزودند: تلاش‌های صورت گرفته برای كاهش هشتاد در صدی آلودگی هوا در كشور هم قابل تقدیر است.
این مرجع تقلید كار فرهنگی را لازمه فعالیت‌های محیط زیست ارزیابی كردند و گفتند: در محیط زیست بیش از ویژگی‌‌های مسایل اجتماعی كار فرهنگی می طلبد، باید در درون خود افراد انگیزه ایجاد شود. معتقدیم انگیزه‌های مذهبی همیشه همراه افراد است.
آیت الله مكارم شیرازی با اشاره به اهمیت دادن اسلام به مسایل محیط زیست توضیح دادند: اسلام از مهم‌ترین مسأله كه توحید است دستور دارد تا دیگر مسائل مسئله كه پاكیزگی جامعه است. قاعده لاضرر در اسلام به ما می گوید جنگل‌ها را از بین نبرید و آب‌ها را آلوده نكنید. ما در اسلام فرهنگ قوی‌ای داریم كه با تكیه بر آن خیلی از مشكلات را می‌توانیم حل كنیم. اگر تعلیمات اسلام نبود یقین داشته باشید كشور ایران در دست دیگران بود.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه دادند: اگر امروز هم دشمنان به ما حمله نمی‌كنند به دلیل همین فرهنگ اسلامی است. چون می‌دانند كه با یك جمعیت عظیمی روبرو خواهند شد كه می‌گویند شهادت افتخار ماست. از این رو هیچ كسی نباید این فرهنگ اسلامی را تخریب كند.رسا