تبیان، دستیار زندگی
میلان گردشگر پذیر است و اقتصاد این عرصه در این شهر مشهود و پررنگ؛میلان شهری است با برندهای مشهور مد و لباس؛ اما در خیابانهای این شهر خبری از پوشش های غیرمتعارف و زننده نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش باشکوه هنر و غذای ایرانی در ایتالیا

میلان گردشگر پذیر است و اقتصاد این عرصه در این شهر مشهود و پررنگ؛میلان شهری است با برندهای مشهور مد و لباس؛ اما در خیابانهای این شهر خبری از پوشش های غیرمتعارف و زننده نیست.

بخش گردشگری تبیان

نمایش باشکوه هنر و غذای ایرانی در ایتالیا

سادگی و مرتب بودن در پوشش میلانی ها عمومیت دارد و زنان و دختران آراستگی در عین سادگی را ترجیح می دهند.
گویا مردمان این شهر با جراحی های زیبایی بینی و صورت بیگانه اند و قیافه طبیعی شان را بیشتر می پسندند.
میلان به دلیل دارا بودن سیستم حمل و نقل فعال ، حرکت منظم اتوبوس ها و تراموا ووجود چهارراههای متعدد شهری است با چراغ های راهنمایی پرتعداد.
اما این چراغ ها کاملا مورد رعایت خودروها و عابرین پیاده قرار می گیردو امنیت متقابل برای تردد را فراهم کرده است.
یکی ویژگی های بارز و ستودنی میلانی ها برخوردشان با گردشگران است.
احترام به گردشگران در این شهر به یک فرهنگ عمومی مبدل شده است .مردمان این شهر به اهمیت حضور گردشگران برای اقتصاد میلان به خوبی واقفند.
وقتی آدرسی را می پرسید به درستی و با لبخند راهنمایی می شوید
گویا تکدی گری یک معظل جهانی است.
در میلان هم در مراکز پررفت و آمد شاهد تکدی گری افرادی هستیم که مهاجر سایر کشورها هستند و از گردشگران تقاضای کمک می کنند.حتی اقتصاد پررونق میلان هم نتوانسته به چهره ناخوشایند تکدی گری پایان بخشد.
کافه ها و رستورانهای هم درمیلان از جمله مراکز مورد اقبال است.
بسیاری از کافه ها علاوه بر فضای درونی با چینش میز و صندلی و ایجاد فضای مناسب ,ارامش و رفع خستگی را برای مشتریان رقم می زنند.

نمایش باشکوه هنر و غذای ایرانی در ایتالیا

نمایشگاه در خدمت گردشگری


نمایشگاه" ا رتی جی انا میلان " 13 تا 21 اذرماه در شهر نمایشگاهی میلان برپا شد؛رویدادی با شکوه که هزاران نفر را در روز جذب خود می کند.
نمایشگاه "ا رتی جی انا میلان "مورد توجه کشورهای دنیاست و بخش های فعال در زمینه صنایع دستی ومحصولات وابسته به صنعت گردشگری با تمام ظرفیت در این رویداد مهم تجاری و فرهنگی اروپا حضور می یابند.
این رویداد همه ساله بسیاری از گردشگران را به میلان می کشاند .
در نمایشگاهی وسیع ومتنوع می توانید جاذبه های صنایع دستی و محصولات جذاب ملل مختلف دنیا را به نظاره بنشینند.
دیدن این رویداد در یک روزمیسر نیست و تنوع و جذابیت حضور کشورهای مختلف آن قدر زیاد است که علاقمندان مجبور به ماندن درمیلان و بهره مندی کامل از این نمایشگاه می شوند.
مرکز نمایشگاهی میلان به دلیل میزبانی از رویدادهای متعدد بین المللی دارای تمامی امکانات و زیرساختهای لازم برای حضور میلیونی علاقمندان و گردشگران است.
در این مجموعه مدرن و جذاب سردرگمی وجود ندارد و راهنمایی و دیدن غرفه ها در قالب برشور و اطلاع رسانی محیطی انجام می شود.
حمل و نقل عمومی شهر در خدمت نمایشگاه است و آخرین ایستگاه مترو نیز به درب ورودی نمایشگاه ختم می شود.
علاوه بر کافه ها و رستورانهای نمایشگاه کشورهای شرکت کننده نیز با ایجاد رستورانها و غرفه های مختلف به ارایه غذاها و شیرینی های خود پرداختندکه با اقبال گسترده ای همراه بود.
نمایشگاه "ارتی جی انا میلان"تنها اختصاص به هنرهای سنتی ندارد و کشورهای شرکت کننده محصولاتی را که رنگ و بوی بومی داردومی تواند در زندگی امروز کاربرد داشته باشد در غرفه های متعدد عرضه می کنند.

نمایش باشکوه هنر و غذای ایرانی در ایتالیا

ایران 5 هزار متری


چند سالی است که جمهوری اسلامی ایران هم در نمایشگاه میلان حضور دارد.تجربه ای که می بایست از سوی مدیران سازمان میراث فرهنگی جدی تر گرفته شود تا این رویداد ارزنده فرصتی باشد برای معرفی هرچه بیشتر داشته های غنی ایران در عرصه صنایع دستی و گردشگری.
امسال ایران ، در سالن 14 نمایشگاه وبا19 هنرمند و فعال صنایع دستی پذیرای گردشگران بود
همراه عرضه و نمایش کالاهای صادراتی صنایع دستی در رشته های منبت و معرق، زیورآلات سنتی، مصنوعات چرمی، مینیاتور، پته دوزی، سفال و سرامیک، نقاشی روی شیشه، صنایع دستی دریایی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم و ورنی، چاپ باتیک و ملیله سازی در نمایشگاه میلان امسال، معاونت صنایع دستی استان مازندران با عرضه و نمایش محصولات صنایع دستی با مشارکت سه هنرمند حضور فعال در میان استان های مشارکت کننده داشت.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی مدیریت نمایشگاه میلان را برعهده داشت.
اجرای موسیقی بومی گیلانی و شمالی دررستوران و چای خانه ایرانی هم موجب شد تا گردشگران برای لحظاتی دوربین های تلفن همراه خود را روی سالن ایران زوم کنند.
پذیرایی از گردشگران با گزوپولکی و چای ایرانی کام بازدیدکنندگان را شیرین می کرد.خرما ،پسته ،زعفران وفرش هم از جمله غرفه های پرطرف سالن ایران بود.

نمایش باشکوه هنر و غذای ایرانی در ایتالیا


بازدید مشترک منوچهر ناصرالملکی نایب رییس کانون جهانگردی و مدیر نمایشگا ه میلان از سالن ایران و گفتگو با هنرمندان شرکت کننده از دیگر بخش های مراسم روزایران در نمایشگاه بود.
ناصرالملکی در گفتگو با خبرنگاران ایتالیایی نمایشگاه گفت: امیدوارم مردم اروپا و ایتالیا در چنین فرصتهایی با اداب ,فرهنگ و رسوم ایرانیان اشنا شوند و این رویدادها زمینه ای برای سفرشان به این کشور با سابقه تاریخی کهن باشد.


منبع : توریسم آنلاین