تبیان، دستیار زندگی
آیین نامه جدید برخورد با مربیانی که در نشست های خبری قبل و بعد از بازی شرکت نمی کنند بزودی اعلام خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه جریمه مربیانی که در نشست های خبری غیبت می کنند

آیین نامه جدید برخورد با مربیانی که در نشست های خبری قبل و بعد از بازی شرکت نمی کنند بزودی اعلام خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان
قلعه نویی

حجت‌الله بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اعتراض رسانه‌ها به غیبت مربیان لیگ برتری در نشست‌های خبری و نحوه برخورد سازمان لیگ با این مربیان گفت: در آئین‌نامه‌ای که برای اولین بار به تصویب رسیده بود هر یک از مربیانی که در کنفرانس‌های قبل و بعد از بازی شرکت نمی‌کرد سه تا پنج میلیون برای آنها جریمه در نظر گرفته می‌شد و در صورت تکرار غیبت در نشست خبری اجازه نشستن بر روی نیمکت به سرمربی تیم داده نمی‌شد.

وی تأکید کرد: آئین‌نامه جدیدی در حال تدوین است که در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد و هر مربی که در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی حضور پیدا نکند برای بار اول سه میلیون تومان، بار دوم ۱۰ میلیون تومان و برای بار سوم ۲۰ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است. اگر این روند از سوی مربی خاطی ادامه پیدا کند به محرومیت از نشستن بر روی نیمکت منجر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در ادامه خاطرنشان کرد: البته یکسری مشکلات وجود دارد که گاهی ما به مربیان حق می‌دهیم در نشست‌ها حضور پیدا نکنند. با توجه به اینکه کشور ما سرزمین پهناوی است و یک مربی باید به طور مثال از مشهد به تهران بیاید و متأسفانه پروازهایی که در ایران وجود دارد به طور دقیق انجام نمی‌گیرد و همیشه تأخیر در آنها وجود دارد، برخی مربیان علاقه دارند که در نشست حضور داشته باشند اما گاهاً اتفاق افتاده است که به خاطر تأخیر در پرواز نتوانسته‌اند به نشست خبری قبل از بازی برسند.

بهمنی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی مربیان حتی در تهران هستند ولی نه در نشست قبل و بعد از بازی در کنفرانس خبری حضور پیدا نمی‌کنند، گفت: ما در نیم فصل گزارشی از غیبت مربیانی که در نشست‌ها حضور پیدا نکردند را به کمیته مسابقات تحویل خواهیم داد و آنها نیز این گزارش را به کمیته انضباطی ارسال کرده و کمیته انضباطی پس از ملاحظه گزارش، برای مربیان خاصی جریمه در نظر خواهند گرفت.

وی ادامه داد: سازمان لیگ تلاش می‌کند تا همه نشست‌ خبری‌های قبل و بعد از بازی به طور منظم انجام بگیرد و همه سرمربی‌ها در این نشست حضور پیدا کنند اما وقتی یک سرمربی در نشست قبل از بازی حضور پیدا نمی‌کند، تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که او را جریمه کنیم. البته در بعضی موارد هم اتفاق افتاده که مربی زودتر از سرمربی به تهران آمده و با توجه به تأخیر در پرواز سرمربی دستیار او به نشست آمده و در خصوص شرایط تیمش برای رسانه‌ها توضیح داده است.

مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در ادامه گفت: ما یکی از کشورهای پیشرویی هستیم که نشست‌های قبل از بازی را برگزار کرده‌ایم، اگرچه در شروع این کار، مربیان چندان علاقه‌ای به حضور در این نشست‌ها را از خود نشان نمی‌دادند اما رفته‌رفته این مسئله کاملاً برای تیم‌های لیگ برتری جا افتاده است و در حال حاضر بیشتر مربیان تلاش می‌کنند تا خود را به نشست‌های قبل از بازی برسانند.

بهمنی در خصوص جریمه‌ سرمربیانی که در نشست‌های لیگ قهرمانان حضور پیدا نکنند، گفت: معمولاً تمامی سرمربیان تیم‌های داخلی با توجه به حساسیت بازی‌هایشان در لیگ قهرمانان، در نشست‌های خبری پیش از بازی حضور پیدا می‌کنند اما اگر سرمربی در این نشست‌ها حاضر نشود، هزار دلار جریمه خواهد شد.

وی در خصوص اعتراض خبرنگاران و عکاسان حاضر در ورزشگاه‌ها به خاطر نبود اینترنت پرسرعت گفت: خود ما هم از این مسئله ناراحت هستیم اما سال گذشته به ۱۶۰ خبرنگار مودم سیار دادیم تا آنها بتوانند هر ورزشگاهی که می‌روند، به راحتی از اینترنت استفاده کنند و در حال رایزنی با شرکت توزیع‌کننده مودم هستیم که بتوانیم برای خبرنگاران و عکاسان، شارژ رایگان هم دریافت کنیم اما اگر در بعضی از بازی‌ها به خاطر استفاده بیش از اندازه از اینترنت دچار مشکل می‌شویم، این دیگر دست ما نیست و امیدواریم که این مشکل هم هر چه زودتر برطرف شود.

مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با رفع کامل مشکل اینترنت اصحاب رسانه، قدمی کوچک برای آرامش کاری آنها برداشته باشیم.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .