تبیان، دستیار زندگی
نسخه دست نویس و نفیس «افسانه های بیدل قصه گو» به قلم «جی. کی. رولینگ» به قیمت ۳۶۸ هزار و ۷۵۰ هزار پوند به حراج رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب نفیس «رولینگ» فروخته شد

نسخه دست‌نویس و نفیس «افسانه‌های بیدل قصه‌گو» به قلم «جی. کی. رولینگ» به قیمت ۳۶۸ هزار و ۷۵۰ هزار پوند به حراج رفت.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

«گاردین» نوشت: کتاب «افسانه‌های بیدل قصه‌گو»ی رولینگ که پیش‌بینی می‌شد بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار پوند در حراجی «ساتبی» خریداری شود، به قیمت ۳۶۸ هزار و ۷۵۰ هزار پوند به فروش رسید.

«افسانه‌های بیدل قصه‌گو» یکی از هفت نسخه دست‌نویسی است که «رولینگ» نوشته و آن را به ناشر رمان‌های «هری پاتر» هدیه کرده بود. این کتاب شامل قصه‌هایی می‌شود که شخصیت‌های کتاب‌های «هری پاتر» آن‌ها را مطالعه می‌کردند.

«رولینگ» این نسخه نفیس را که جلدی چرمی مزین به سنگ‌های قیمتی دارد، سال ۲۰۰۷ برای «بری کانینگهام» اولین ناشر کتاب‌های «هری پاتر» خود فرستاد و در نامه‌ای همراه آن نوشت: «برای بری، مردی که فکر کرد شاید کتابی بسیار طولانی درباره پسرکی جادوگر و عینکی، فروش خوبی داشته باشد... سپاسگزارم. »

«افسانه‌های بیدل قصه‌گو» نقش مهمی در داستان «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» هفتین کتاب از مجموعه پرفروش «رولینگ»، ایفا می‌کند. «دامبلدور» نسخه‌ای از این کتاب را به «هرمیون» می‌دهد تا او و دوستانش با استفاده از کلیدهای درون آن بتوانند «ولدمورت» را شکست دهند.

حراجی «ساتبی» اعلام کرده بود سنگ‌هایی که روی جلد این کتاب به کار رفته، سرخ‌فامه (نوعی کانی سرخ‌رنگ و شیشه‌مانند) است و «رولینگ» در پایان کتاب آن را نمادی از عشق، ‌تعادل و خوشی‌های روزمره دانسته است.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .