تبیان، دستیار زندگی
لطفاً 10 ثانیه، فقط 10 ثانیه تصور کنید که دارید « گوجه سبز ترش » می خورید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاری که این روزها باید انجام دهید (بخش اول)
همیشه مثبت بین باشید

لطفاً 10 ثانیه، فقط 10 ثانیه تصور کنید که دارید « گوجه سبز ترش » می خورید. 
کاری که این روزها باید انجام دهید - بخش اول

حالا بگویید که با همین 10 ثانیه تصور، دهانتان چقدر بزاق ترشح کرد؟ این مثال را زدم که بگویم فقط با 10 ثانیه فکر کردن به گوجه سبز، بدن ما چقدر واکنش نشان می دهد؛ آن وقت فکر کنید که وقتی شما 10 دقیقه، 10 ساعت، 10 روز یا 10 ماه، روی اتفاقات و مسائل منفی تمرکز می کنید یا ساعت ها عصبانی هستید و کینه در ذهنتان دارید، چه تأثیرات ویرانگری روی سیستم جسمی و روحی خود می گذارید.  همچنین اگر شما 10 دقیقه، 10 روز یا 10 ماه، به مسائل مثبت و خوب فکر کنید، جسم و روحتان واکنش های مثبتی نشان می دهد و سرشار از انرژی می شوید.
قصدم از آوردن مثال گوجه سبز، این بود که در این روزها مواظب افکار منفی باشید. این روزها اگر طبق برنامه زما نبندی خودتان جلو نمی روید، اگر درصدهایتان در آزمون های آزمایشی مطابق میلتان نیست، اگر در یک درس ضعف دارید و نتیجه مورد نظر را کسب نمی کنید، از گفتن جملات مأیوس کننده و ایجاد انرژی منفی بپرهیزید؛ چون انرژی منفی بر تک تک سلول های بدن ما اثر می گذارد و نتیجۀ آن، عدم موفقیت است.
وقتی درگیر منفی بافی می شویم، اضطراب و سر درگمی، اعتماد به نفس ما را از بین می برد، و با اینکه آرزوی درون یمان فعالیت بیشتر و پیشرفت کردن است، اما متوجه می شویم که عقب نگه داشته شده ایم.  این قانون طبیعت است كه از هر چه هراس داشته باشیم، همان را به طرف خود جلب می كنیم؛ زیرا به هرچه بنگریم از جنس انرژی است و به هر چه فکر کنیم نیز انرژی است. از هر چه خوشمان بیاید انرژی است و از هر چه بدمان بیاید نیز انرژی خواهد بود.
از سوی دیگر، افراد منفی باف، منفی گرایی دیگران را نیز به درون خود می کشند. آن ها مانند اسفنج به هر جا که می روند منفی بودن و احساسات منفی دیگران را به درون خود می کشند؛ پس باید سعی کنیم که در این روزها انرژی های منفی را از خود دور کنیم و انرژی های مثبت را جذب نماییم.
راه های تخلیۀ انرژی منفی
نخستین گام در فراگرفتن فرایند تخلیه انرژی منفی، رسیدن به آرامش بیشتر و مراقبه و برقراری تعادل است.  ذکر اسماء الهی، به دلیل بالا بودن سطح ارتعاشات آن ها، باعث آرامش می شود.  همچنین وضو گرفتن و خواندن نماز اول وقت، باعث تخلیۀ انرژی های منفی از بدن می شود.
شکرگزاری از پروردگار برای نعمت هایی که دارید و پذیرش این نکته که لطف و رحمت الهی همیشه شامل حال شما می شود، در دفع انرژی های منفی و جذب انرژی های مثبت، بسیار مؤثر است.
ادامه دارد.....

مرکز یادگیری سایت تبیان