تبیان، دستیار زندگی
حادثه تنبیه شدن دانش آموز شیروانی که روز سه دوشنبه در فضای مجازی این شهرستان منتشر شده است با واقعیت مطابقت ندارد و بزرگنمایی شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حادثه تنبیه دانش آموز شیروانی در فضای مجازی بزرگنمایی شده است

مدیرآموزش و پرورش شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: حادثه تنبیه شدن دانش آموز شیروانی که روز سه دوشنبه در فضای مجازی این شهرستان منتشر شده است با واقعیت مطابقت ندارد و بزرگنمایی شده است.

بخش حقوق تبیان
تنبه دانش آموز

سعید رحمانی فضلی با اشاره به بررسی های انجام شده در خصوص این موضوع اظهار کرد: ناظم مدرسه سر کلاس رفته و مشاهده می کند دانش آموز کتاب دیگری را مطالعه می کند وقتی علت را جویا می شود، کتاب را گرفته و سعی کرده آرام به سر وی بزند که دانش آموز سرش را کنار کشیده و به میز برخورد کرده و باد کرده است.
وی با بیان اینکه دانش آموز بعد از این رویداد در حال بازی بوده و هیچ خونی نیز در چهره آن مشهود نبوده است گفت: این گفته های بچه های مدرسه می باشد که بعد از آن مشکل خاص دیگری هم روی نداده است.
رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این خصوص افزود: به محض مطلع شدن از این موضوع، یک تیم از حراست، ارزیای عملکرد و کارشناس مقطع و مدیر به مدرسه مربوطه اعزام شد و پی گیری های لازم انجام شده است.
مدیر آموزش وپرورش شیروان با بیان اینکه همچنین دستورداده شده ازدانش آموز خبر بگیرند گفت: اگر ناظم مقصر باشد به مراجع مربوطه معرفی می کنیم و شدیدا پیگیر این کار هستیم و چنانچه ثابت شود محتوای این نامه کذب و بزرگنمایی شده است علیه انتشارکننده نامه شکایت خواهیم کرد تا حق و حقوق همکاران فرهنگی زیر سوال نرود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ملاک ما قانون است افزود: در هیچ شرایطی تنبیه دانش آموزان نباید انجام شود و این گونه رفتارها کاملا ممنوع است و هر کسی انجام دهد و به اثبات برسد طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ملاک ما قانون است افزود: در هیچ شرایطی تنبیه دانش آموزان نباید انجام شود و این گونه رفتارها کاملا ممنوع است و هر کسی انجام دهد و به اثبات برسد طبق قانون برخورد خواهیم کرد.
روز گذشته نامه ای خطاب به مدیر آموزش و پرورش شیروان با عنوان مادر یک دانش آموز و همراه با عکس دانش آموزی در فضای تلگرام منتشر شد که مدعی شد یکی از همکاران فرهنگی فرزندش را چنان تنبیه کرده است که بیهوش می شود .
هم اکنون 28 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .