تبیان، دستیار زندگی
بدنت را اصلاح کرده ای و به آرامی روی پوستت دست می کشی، در زیر انگشتانت برآمدگی های ریزی حس می کنی که با نگاه کردن به آن ، موهای ریزی را خواهی دید که هنوز روی بدنت جا خشک کرده اند، موهای زیر پوستی که خلاص شدن از دستشان، کار سختی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از دست این موهای زیر پوستی

بدنت را اصلاح کرده ای و به آرامی روی پوستت دست می کشی، در زیر انگشتانت برآمدگی های ریزی حس می کنی که با نگاه کردن به آن ، موهای ریزی را خواهی دید که هنوز روی بدنت جا خشک کرده اند، موهای زیر پوستی که خلاص شدن از دستشان، کار سختی است.

فرآوری: زینب عشقی_ بخش زیبایی تبیان

از دست این موهای زیر پوستی


در همه ی افراد، چه آنهایی که موهای ضخیم و مجعد دارند و چه آنهایی که موهای نازک و کم پشت دارند، موهای زیر پوستی به خصوص روی دستان و پاها و زیر بغل به چشم می خورد.
موهای رشد نکرده که معمولا با نام موهای زیر پوستی شناخته می شوند، موهایی هستند که پیچ خورده و به داخل پوست رفته اند و به جای اینکه به سمت بالا رشد کنند و از پوست بیرون بیایند، در داخل پوست رشد کرده اند.
موهای زیر پوستی می تواند یک برآمدگی برجسته قرمز رنگ شبیه یک جوش کوچک را در روی پوست ایجاد کند. در برخی موارد ممکن است مقداری چرک نیز درون این برجستگی جوش مانند وجود داشته باشد. این موهای زیر پوستی همچنین ممکن است باعث قرمزی، التهاب، ورم، درد و زخم در این ناحیه گردند.
این وضعیت بیشتر زمانی اتفاق می افتد که افراد برای رهایی از شر موهای زائد آنها را شیو یا اصلاح می کنند، پوشیدن لباس های تنگ و به کار بردن روش های اشتباه برای اصلاح موهای بدن و صورت می تواند باعث ایجاد موهای زیر پوستی گردد.

موهای زیر پوستی درچه نواحی شایع اند؟
در خانم ها بیشتر در ساق پا مخصوصا به دنبال استفاده از موكن برقی دیده می شود و گاهی فرد فقط متوجه لك های قهوه ای روی پا می شود در خانمها در ناحیه خط مایو نیز جوش های چركی و دانه های بر جسته ایجاد می كند .
در آقایان بیشتر در ناحیه ریش و گردن و پشت سر اتفاق می افتد و معمولا بدنبال اصلاح كردن های مكرر و نزدیك به پوست موهای زیر پوستی انجام می شود .

پیشگیری از ایجاد موهای زیر پوستی
اول پوست را به آرامی پاکسازی و لایه برداری کنید. قبل از تیغ زدن یا اپیلاسیون، ناحیه ی مورد نظر را با آب گرم و یک پاک کننده ی ملایم بشویید. این کار به از بین بردن کثیفی، مواد زائد و روغن اضافه از سطح پوست هم کمک می کند .
از یک کرم و تیغ اصلاح بی خطر استفاده کنید. به دنبال موادی مانند روغن زیتون، جوجوبا یا اسطوخودوس باشید تا بین پوست و تیغ، یک لایه ی محافظ ایجاد شود و از بریدگی و سوزش جلوگیری کند. احتمال آنکه موهای زیر پوستی، پوست را ملتهب و تحریک کنند زیاد است.
شاید زمان آن باشد که تیغ اصلاحتان را تعویض کنید. تیغ هایی با سه، چهار، پنج و شش لبه، می توانند موی زیر سطح پوست را از بین ببرند و باعث اصلاح نزدیک به پوست و ایجاد موهای زیر پوستی شوند. یک تیغ دولبه که قابل استفاده مجدد است با دسته ی فلزی سنگین که روی لبه را نپوشانده باشد، مناسب و بی خطر است. همچنین برای جلوگیری از گیر کردن مو در زیر پوست، موها را در جهت رویششان تیغ بزنید.

موهای زیر پوستی مشکل جدی ای محسوب نمی شوند، اما به نوعی آزار دهنده می باشند که بسیاری از افراد را درگیر می کند. در اکثر موارد، موهای زیر پوستی به خودی خود از پوست بیرون می آیند. اما برخی درمان های خانگی و ساده برای این مشکل وجود دارند که می توانند فرایند بهبود را سرعت بخشیده و التهاب و قرمزی پوست را در این نواحی از بین ببرند.

خیلی ها برای راحت شدن از شر موهای زیر پوستی از موچین استفاده می کنند و دانه دانه ی آنها را با وقت گذاری زیاد می گیرند، اما این کار بیشتر پوست را ملتهب و قرمز می کند

شکر
شکر یک اسکراب لایه بردار فوق العاده برای پوست است که می تواند به شما کمک کند تا از شر موهای زیر پوستی خلاص شوید. شکر بطور ملایمی پوست را لایه برداری کرده و سلول های مرده پوست را بر میدارد و کمک می کند که موهای زیر پوستی به سطح پوست آمده و خارج شوند. به علاوه، این لایه بردار پوست شما را ابریشمین و نرم خواهد ساخت.
طرز تهیه اسکراب شکر با روغن ویتامین E
یک فنجان شکر سفید را با نصف فنجان روغن زیتون خالص یا روغن جوجوبا مخلوط کنید.
به مخلوط بالا 10 قطره روغن تی تری و روغن اسطوخودوس اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.
مقدار کمی از این اسکراب خانگی را به ناحیه دارای موهای زیر پوستی بمالید.
سپس با حرکات دورانی و به مدت چند دقیقه این اسکراب را به پوست آن نواحی ماساژ دهید. سپس موضع را با آب ولرم شستشو دهید.
این اسکراب را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.
جوش شیرین
جوش شیرین به علت خواص ضد التهابی خود دارای اثر تسکین دهنده بر روی پوست می باشد. به علاوه، این ماده با لایه برداری پوست به تسکین خارش پوست کمک کرده و همچنین قرمزی پوست ناشی از موهای زیر پوستی را کاهش می دهد.
یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک فنجان آب را مخلوط کنید. یک تکه پنبه را به این محلول آغشته کرده و با این پنبه روی نواحی دارای موهای زیر پوستی ضربه های آرامی بزنید. بگذارید به مدت 5 دقیقه روی پوستتان بماند، سپس با آب سرد بشویید.
خیار
خیار دارای خواص آبرسانی و ضد التهابی می باشد که بطور موثری با نشانه های آزار دهنده موهای زیر پوستی مقابله می کند.
برش های خیار را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. به آرامی برش های خیار سرد را روی موضع مورد نظر بمالید. این کار را چند بار در روز و به مدت چند روز انجام دهید.
نصف یک خیار را رنده کرده و یا بصورت پوره دربیاورید. به آن یک سوم فنجان شیر اضافه کنید. مخلوط را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا وقتی که سرد شود. یک تکه پارچه را با این محلول خیس کنید و به پوست موضع مورد نظر به مدت چند دقیقه بمالید. سپس با آب ولرم شستشو دهید. این درمان را 2 بار در روز و به مدت چند روز تکرار کنید تا وضعیت موهای زیر پوستی تان بهبود یابد.
خیلی ها برای راحت شدن از شر موهای زیر پوستی از موچین استفاده می کنند و دانه دانه ی آنها را با وقت گذاری زیاد می گیرند، اما این کار بیشتر پوست را ملتهب و قرمز می کند، بهتر آن است که قبل از اصلاح، با لیف و صابون، محکم بدن خود را بشویید تا موهای زیر پوستتان از داخل پوست خارج شود، سپس اصلاح نمایید.
جالب است بدانید که اصلاح کردن با ریش تراش برقی، امکان رشد موهای زیر پوستی را به حداقل می رساند.


منابع:آی بی اچ گروپ، پارس ونوس، دکتر ملکی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.