تبیان، دستیار زندگی
ست  امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس این شهر از ادامه تخریب برخی نامزدهای انتخاباتی انتقاد كرد و در بخش دیگری از خطبه‌ها از تلاش گسترده استكبار جهانی به سركردگی آمریكا برای ناامیدكردن مردم برای شركت درا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رأی سفید رافع تكلیف نیست

امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس این شهر از ادامه تخریب برخی نامزدهای انتخاباتی انتقاد كرد و در بخش دیگری از خطبه‌ها از تلاش گسترده استكبار جهانی به سركردگی آمریكا برای ناامیدكردن مردم برای شركت درانتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

وی با بیان اینكه با حاكم شدن حكومت اسلامی دست تمام دشمنان و طمع ورزان از جامعه اسلامی كوتاه شد گفت: تمام سعی و تلاش دشمنان این است كه انقلاب اسلامی را را شكست روبرو كنند.
امام جمعه قم انتخابات نهم ریاست جمهوری را مد نظر قرار داده و توضیح داد: انتخابات امروز از اهمیت بیشتری برخوردار است. هم حضور حداكثری و هم انتخاب اصلح دارای اهمیت است. دشمنان بخصوص امریكا با صرف هزینه‌های زیاد و تبلیغات گسترده خود سعی دارند مردم را از شركت در انتخابات نا امید كنند. خواسته دیگر آنها این است كه اگر مردم شركت كردند، شخصی انتخاب شود كه آرای كمی به دست آورد تا پشتوانه مردمی وی ضعیف باشد.
وی فروپاشی تدریجی و آرام جمهوری اسلامی در سایه عدم مشاركت مردم در انتخابات را خواب خام دشمنان برشمرد و توضیح داد: این خواسته دشمنان است ولی خواسته امام عصر _ عج _ و امام راحل _ ره _ و شهدا چیست؟ خواسته‌های آنها این است كه برای نگهداری این گوهر گرانبهای حكومت اسلامی هر چه می‌توانند مردم تلاش كنند و یكی از راه‌های آن شركت حداكثری و گسترده در انتخابات ریاست جمهوری است. مردم ایران خواسته شهدا را به خواسته‌های استكبار ترجیح خواهند داد.
نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: فردی برای ریاست جمهوری شایسته است كه قانون اساسی، نظام ولایی و ولایت فقیه را قبول داشته باشد. زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند مشكلات كشور ما را برطرف كند و هدفش احیای آرمان‌های امام خمینی _ ره _ و ارزش‌های اسلامی باشد. شرط دیگر این است كه با سیاست‌های جهانی كاملاً آشنا باشد. هجمه‌های دشمنان بر ضد اسلام كاملاً مشخص است. دشمنان شرق و غرب تصمیم گرفته‌اند تا به این نظام ضربه بزنند. كسی انتخاب شود كه فریب نخورد.
وی اضافه كرد: رئیس جمهور باید دارای برنامه، قدرت كار كردن و توان مدیریتی باشد، به صرف شعار نمی‌شود اكتفا كرد. برای شناخت باید به برنامه‌های ارائه شده و سوابق افراد دقت كرد.
وی خطاب به جوانان گفت: دشمنان امید به این انتخابات بسته‌اند كه مردم در انتخابات شركت نكنند. من با مشكلات مردم آشنا هستم ولی راه آن شركت نكردن در انتخابات نیست. راه آن این است كه بطور جدی در انتخابات شركت كنید. فرد خوبی را برگزینید تا با همت شما و كاردانی او مشكلات حل شود. این گونه نباشد كه آرای باطله یا آرای سفید زیاد باشد. این رافع تكلیف نیست. وی افزود: تنها درصورت شركت در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح به وظیفه و تكلیف خود عمل كرده‌ایم.
آیت الله امینی تخریب چهره‌های كاندیداها را تخریب چهره نظام عنوان كرد و گفت: با بیانیه، شعار، سخنرانی، زبان و شب نامه نباید این چهره‌ها را تخریب كرد. این خواست دشمن، خیانت و گناه است. وی افزود: با كمال تأسف گاه مشاهده می‌شود در نوشته‌ها و سخنرانی‌هایی برخلاف ضوابط اسلامی، برخی از چهره‌های نظام را منكوب می كند. طرفداران انقلاب اسلامی هیچ گاه چنین عملی انجام نمی‌دهند.
وی از مردم خواست به دور از غوغاسالاری‌ها با مشورت و تحقیق، به چهره‌ای خوب و اصلح رای دهند. رسا