تبیان، دستیار زندگی
طراح صحنه و لباس فیلم «بیست و یک روز بعد» کار در این پروژه را چالش برانگیز دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فضای «بیست‌ویک روز بعد» چالش‌برانگیز بود

طراح صحنه و لباس فیلم «بیست و یک روز بعد» کار در این پروژه را چالش‌برانگیز دانست.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
title

کامیاب امین عشایری، درباره آخرین فعالیت سینمایی خود گفت: مدتی است در پروژه سینمایی «بیست و یک روز بعد» به عنوان طراح صحنه و لباس مشغول به کار هستم که این روزها مراحل نهایی فیلمبرداری خود را پشت سر می‌گذارد.

وی درباره طراحی صحنه این فیلم بیان کرد: اولین چیزی که زمان خواندن یک فیلمنامه نظرم را جلب می‌کند، تصوری است که از لوکیشن‌ها در ذهن دارم. همواره تعدد لوکیشن‌ها و جذابیت‌های بصری کار برایم مهم است. «بیست و یک روز بعد» جدا از اینکه داستانی بسیار زیبا دارد، جای کار در مورد لوکیشن و فضاها داشت که برای من هم جذاب و هم چالش برانگیز بود و به همین خاطر انتخابی خوب برای یک طراح صحنه محسوب می شد.

امین عشایری درباره لوکیشن‌های فیلم «بیست و یک روز بعد» گفت: بیشتر لوکیشن‌های فیلم خارج از شهر و کنار ریل راه آهن هستند. ما سعی کردیم همه لوکیشن‌هایمان شبیه به حال و هوا و فضای محل زندگی کاراکتر اصلی فیلم باشد و با اینکه تعدد لوکیشن داریم، اما فضاها از نظر حال و هوا تفاوتی با یکدیگر ندارند.

او افزود: فکر می‌کنم این فیلم به واسطه داستان زیبا، فیلمنامه خوب و عوامل فنی حرفه‌ای و کارگردانی باانگیزه، در زمان نمایش دیده شود. من هم به عنوان یکی از اعضای این گروه همه تلاشم بر این است که خروجی کار اثری محترم و با ارزش باشد.

فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» نخستین ساخته سینمایی سیدمحمدرضا خردمندان و تازه‌ترین محصول سازمان سینمایی حوزه هنری، ملودرامی اجتماعی از قصه زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو می شود.

این فیلم هم اکنون توسط محمدرضا مویینی و هدی مویینی در مرحله تدوین قرار دارد و به زودی صداگذاری آن آغاز می شود. عوامل «بیست و یک روز بعد» فرم حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را پرکرده‌اند.

فیلمنامه این اثر توسط سیدمحمدرضا خردمندان و احسان ثقفی به نگارش درآمده است و بازیگرانی چون ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، رضا استادی، سینا رازانی و حسین شریفی در آن نقش آفرینی می کنند.

در خلاصه داستان «بیست و یک روز بعد» آمده است: "همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده ها دور و بر لونه هاشون جیغ می کشیدن. یکی از بچه‌ها قسم می‌خورد خودش دیده خورشید یکی دو بار نورش کم و زیاد شده... ."


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .