تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی تقویت ارتباط با رسانه و به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی را رویکرد روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در این استان دانست و گفت: ایرنا در انعکاس دستاوردهای دولت، مشارکت فعال و گسترده ای دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقویت ارتباط با رسانه رویکرد روابط عمومی ها است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی تقویت ارتباط با رسانه و به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی را رویکرد روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در این استان دانست و گفت: ایرنا در انعکاس دستاوردهای دولت، مشارکت فعال و گسترده ای دارد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

ازدید اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان غربی از ایرنا مرکز ارومیه

به گزارش  روابط عمومی، حسام شیرازه محبت روز دوشنبه در بازدید اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان غربی از ایرنا مرکز ارومیه افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی طی سال های اخیر رویدادهای مختلف این استان را به خوبی پوشش داده است و جایگاه مناسبی در حوزه رسانه دارد.

وی اظهار کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان غربی نیز ارتباط تنگاتنگی با این رسانه در استان دارد و امیدواریم تا این ارتباط روز به روز تقویت شود.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد این رسانه گفت: ایرنا با همراهی روابط عمومی های نهادها و دستگاه های اجرایی می تواند نقش مهمی در انعکاس دستاوردهای دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کند.

علیرضا فولادی افزود: امید آفرینی در جامعه، پوشش عملکرد دستگاه های اجرایی، انعکاس مشکلات مردم به مسئولان و تبیین مولفه های توسعه استان از جمله رویکردهای خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

وی همچنین از شورای هماهنگی روابط عمومی های استان خواست تا ایرنا را در تولید محتوای خبری همراهی کرده و بخش اخبار دریافتی این رسانه را تقویت کنند.

در این جلسه مدیران روابط عمومی ادارات کل جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، برنامه و بودجه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، بانک کشاورزی و شورای اسلامی شهر ارومیه حضور داشتند.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، خبرگزاری رسمی و اولین نهاد حرفه یی گردآوری و انتشار خبر و عکس و نیز تولید محصولات رسانه یی – خبری در تاریخ ایران است.

ایرنا که هشتاد دهه از تاسیس آن می گذرد، در ابتدای راه با عنوان ' آژانس پارس' و با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان کار خود را آغاز کرد .

از زمان پایه گذاری در سال 1313 شمسی به مدت سه دهه آژانس پارس زیر مجموعه یی از تشکیلات وزارت امور خارجه به شمار می رفت اما با آغاز به کار وزارتخانه ای با عنوان اطلاع رسانی در دولت وقت، آژانس پارس زیر نظر این وزارتخانه قرار گرفت و همزمان به خبرگزاری پارس با نام اختصاری ' پانا ' تغییر نام داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی این خبرگزاری در راستای اهداف نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران به بازتعریف رسالت خبری خود پرداخت و بر پایه اهدافی چون انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و مخابره واقعیت های ایران و جهان به ویژه کشورهای اسلامی فعالیت خود را ادامه و گسترش داد.

در دی ماه 1360 نام خبرگزاری پارس با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تغییر یافت و نشان واره ای برای ایرنا برگزیده شد که بیانگر اهداف و رسالت های تازه این خبرگزاری بود.

در این نشان واره، نمادی از خانه ی خدا با نوار تلکس خبری با هم ترکیب شده است تا کار ویژه خبررسانی حقیقت محور و خداجویانه را به تصویر بکشد.

وقوع جنگ تحمیلی سبب شد تا خبرگزاری جمهوری اسلامی سیاست ویژه ای را در دستور کار قرار دهد و با ایجاد ساز و کاری متناسب با موقعیت دفاعی کشور، اطلاعات به هنگام و مورد نیاز را تهیه و ارایه کند.

در این راستا ایرنا با کارنامه ای درخشان و مخابره بیش از یک میلیون و 300 هزار خبر ویژه دفاع مقدس و 500 هزار فریم عکس و تقدیم 12 خبرنگار و عکاس شهید و آزاده توانست مسئولیت خود را با سربلندی به انجام برساند.

با توجه به جایگاه ایرنا، بخشی مهمی از اخبار و اطلاعات مورد استفاده رسانه های خارجی و داخلی، موضع گیری های مسئولان و سیاست های رسمی کشور در مورد رویدادهای ایران و جهان به ویژه کشورهای اسلامی معطوف به خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

همچنین از نقاط درخشان کارنامه ایرنا در اعلان و انتشار برخی اخبار مهم می توان به انتشار خبر دستگیری صدام حسین، دیکتاتور عراقی در 24 آذر 1382 شمسی اشاره کرد که اهمیت جایگاه منطقه ای و جهانی ایرنا در عرصه خبررسانی را بیش از پیش نمایان کرد.

همچنین نقش حرفه ای اطلاع رسانی ایرنا در رساندن صدای مقاومت اسلامی لبنان، نسل کشی مسلمانان در بوسنی، بحران افغانستان و عراق از جمله فعالیت های ارزشمند این سازمان به شمار می رود.