تبیان، دستیار زندگی
طراحی دکوراسیون زیبا خانه های کوچک کار نسبتا سختی است. برای داشتن یک خانه دلباز، متراژ خانه مهم نیست این مهم است که چقدر در انتخاب و چیدمان وسایل تان دقیق و درست رفتار کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکوراسیون زیبا برای خانه کوچک شما

طراحی دکوراسیون زیبا خانه های کوچک کار نسبتا سختی است. برای داشتن یک خانه دلباز، متراژ خانه مهم نیست این مهم است که چقدر در انتخاب و چیدمان وسایل تان دقیق و درست رفتار کنید.

فرآوری:ه. منفرد- بخش زیبایی تبیان
دکوراسیون


در طراحی آپارتمان های کوچک باید از همه فضاهای منزل به خوبی استفاده کنید. طراحی نورپردازی مناسب و ایده آل باعث می شود، این خانه کوچک، بزرگ و مدرن دیده شود. رنگ های شاد و روشن دکوراسیون خانه کوچک را پر انرژی می کند. مهم ترین نکته این است که شما در خانه نقلی خودتان هستید و مستاجر نیستید و همین امر استرس شما را کاهش می دهد و آرامش خانه را برای شما راحت می کند.
یادتان باشد فضاهای کوچک، کوچک نیستند! شاید به نظر شوخی بی مزه ای برسد ولی در این مطلب می خواهم به شما بگویم که آپارتمان کوچک شما هر چقدر هم که دلگیر و تنگ و تاریک به نظر برسد می تواند با طراحی دکوراسیون مناسب بهتر یک آپارتمان چند صد متری برایتان کار کند.
در ادامه این مطلب راهکارهای متفاوتی را برای خانه کوچک شما پیشنهاد می دهیم.

یکی از مهم ترین فضاها که در اتاق های کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد اما همیشه به بدترین شکل مورد استفاده قرار میگیرد دیوارها هستند

فضاهای مختلف را با هم قاطی کنید

گذشت آن زمانی که اتاق پذیرایی، نشیمن، ناهار خوری و... هر کدام یک سر خانه بود. در خانه های جمع و جور امروزی ناهار خوری و آشپزخانه می توانند در یک فضا جای گیرند و حتی گوشه ای از آشپزخانه به میز کار اختصاص داده شود. فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن با کمک یک میز ناهار خوری از یکدیگر جدا شده اند. استفاده از کابینت ها با ترکیب رنگ های سفید و قهوه ای روشن فضای متفاوتی را در دکوراسیون آشپزخانه به وجود آورده است.

وسایلی که یکدیگر را تکمیل می کنند

تا جایی که می توانید وسیله های تان را مانند پازل کنار هم بچینید تا یکدیگر را تکمیل کنند مثلا میز کامپیوترتان می توانند حریم لازم برای تخت خواب تان را ایجاد کند این کار باعث می شود تا فضای بیشتری برای جا دادن وسیله های بیشتری در اختیار داشته باشید.

رنگ تیره در این خانه ممنوع است

هر چه را که می خواهید از مبلمان و وسایل دکوری و حتی دیوارهای خانه را می توانید از رنگ های تیره انتخاب کنید، اما سقف ها و کف هایتان باید روشن باشد. اصلا فکرش را نکنید که در خانه های کوچک این دو اجزای مهم فضای داخلی خانه تان تیره باشد. این دو جز باید روشن باشند چرا که این توانمندی رنگ های روشن است که به خانه عمق و بعد بدهند.
همچنین مواد و مصالح سبک قطعا شفاف تر هم خواهند بود و به واسطه انعکاس نور خانه را بزرگ تر جلوه خواهند داد.البته ترکیب جالب از بافت های مختلف در دکوراسیون منزل قطعا می تواند به جذابیت آن کمک کند اما مواد و مصالح سبک و شفاف نظیر شیشه، صفحات پلاستیکی و پلاکسی برای قسمت های مختلف می تواند تعریف جدیدی از فضاهای کوچک را ارائه دهد.

استفاده فوق العاده از فرورفتگی دیوارها

عناصر تو کار بهترین گزینه برای افزایش کارآیی فضاهای کوچک هستند، این عناصر باعث می شوند تا سطح کمتری از فضا اشغال شود، برای نمونه اگر پنجره های خانه در فرورفتگی دیوار قرار گرفته باشند. می توانید صندوقچه ای چوبی را بسازید و آن را جلوی پنجره قرار دهید و از آن برای نگه داری وسایل ریز و درشت استفاده کنید.

در خانه های جمع و جور امروزی ناهار خوری و آشپزخانه می توانند در یک فضا جای گیرند و حتی گوشه ای از آشپزخانه به میز کار اختصاص داده شود

دیوارهای ارزشمند خانه کوچک

یکی از مهم ترین فضاها که در اتاق های کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد اما همیشه به بدترین شکل مورد استفاده قرار میگیرد دیوارها هستند. بیشتر ما معمولا از دیوارها برای آویزان کردن تابلوها یا در نهایت اضافه کردن دو یا سه عدد طاقچه بسنده می کنیم اما دیوارها این قابلیت را دارند که از آنها میزهای تاشو نیز آویزان کرد. دیوارها بهترین مکان برای میزها و کتابخانه های تاشوی جادار هستند.

نکته آخر

- در خانه کوچک بیشتر باید به دنبال وسایلی باشید که علاوه بر زیبایی، مفید و سودمند باشند. یادتان باشد در این خانه جای اضافی وجود ندارد.
- طراحی و استفاده از رنگ مناسب و وسایل مناسب خانه شما را چند برابر بزرگتر نشان می دهد.
- نور پردازی و استفاده از آینه فضایی متفاوت و مدرن را در دکوراسیون خانه نقلی شما به وجود می آورد.
- تعادل و شکل دکوراسیون، پرهیز از اشیاء تیز و مناسب و استفاده از فضاهای بدون استفاده و استفاده از قناسی های خانه کمک می کند شما در این خانه کوچک، آسایشی بزرگ را تجربه کنید.


منابع:چیدانه، وب سایت زیبایی خانه، وب سایت اتاق

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.