تبیان، دستیار زندگی
به زودی علیرضا تهرانی، همایون شجریان و چند تن از موزیسین های خوب ایرانی و خارجی، کنسرت هایی را برگزار خواهند کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند کنسرت در تالارهای موسیقی ایران

به زودی علیرضا تهرانی، همایون شجریان و چند تن از موزیسین های خوب ایرانی و خارجی، کنسرت هایی را برگزار خواهند کرد.

فراوری- بخش هنری تبیان

کنسرت موسیقی

اگر به دنبال کنسرتی در زمینه موسیقی پاپ، سنتی و یا کلاسیک هستید این مطلب را مطالعه کنید.

همایون شجریان و باز هم «هوای گریه»

تور کنسرت «هوای گریه» با آواز همایون شجریان پس از چهار اجرا در استرالیا در چند شهر ایران نیز برگزار خواهد شد.

محمدحسین توتونچیان مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری ققنوس با اعلام این مطلب گفت: تور کنسرت «هوای گریه» چندی پیش در چهار شهر استرالیا یعنی پرت، سیدنی، بریزبن و ملبورن برگزار شد و اجراهای بسیار موفقی را هم پشت سر گذاشتیم. حالا بنا داریم تا در چند شهر ایران که سال گذشته فرصت اجرا در آنجا را نداشتیم، اجراهایی را روی صحنه ببریم.

کنسرت موسیقی

این تهیه کننده موسیقی ادامه داد: تور «هوای گریه» از فردا (24 آذرماه) در خرم آباد آغاز خواهد شد و سنندج (2 دی ماه)، کرمانشاه (9 و 10 دی ماه) و بوشهر (15 و 16 دی ماه) در مسیر این تور قرار خواهند گرفت. البته ما قصد داریم اجراهایی را هم در شهرهای قزوین، تبریز و بندرانزلی برگزار کنیم که جزییات آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی همچنین گفت: در این تور کنسرت آیین مشکاتیان (تنبک)، حسین رضایی نیا (دف)، میلاد محمدی (تار)، پریچهر خواجه (قانون)، پاشا هنجنی (نی)، سینا جهان آبادی (کمانچه و سرپرست گروه)، لعیا اعتمادی (ویلن آلتو)، پریسا پیرزاده و علی جعفری پویان (ویلن)، آتنا مستعان اشتیاقی (کنترباس)، نگار نوراد (ویلنسل) و شهرام رکوعی (فلوت) در این تور آواز همایون شجریان را همراهی خواهند کرد.

 «مرد خواب آلود» در شب  شنبه های تئاتر مستقل تهران

کنسرت موسیقی

علیرضا تهرانی خواننده موسیقی پاپ راک در تازه ترین ویژه برنامه «شب شنبه ها» برنامه ای را در تئاتر مستقل تهران اجرا می کند.

همزمان با آغاز دور سوم ویژه برنامه «شب شنبه ها» علیرضا تهرانی خواننده موسیقی پاپ راک، ساعت 21 روز شنبه 27 آذرماه قطعاتی از آلبوم «مرد خواب آلود» را در تئاتر مستقل تهران اجرا می کند.

رافائل میناسکانیان نوازنده صاحب نام پیانو شنبه 27 آذرماه تازه ترین رسیتال خود را در تالار وحدت تهران برگزار می کند.

احسان کاویانی گیتار الکتریک، محسن نصیری پیانو و کیبورد، اشکان چیذری گیتار باس، پدرام فرزام گیتار آکوستیک و پرهام فرزام درام، نوازندگان برنامه پیش رو را تشکیل می دهند.

«شب شنبه ها» رویدادی فرهنگی با محوریت موسیقی و به مدیریت رضا دادویی و حضور مهدی خان محمدی به عنوان مدیر روابط عمومی، سیامک قطاعی مدیر هماهنگی و همکاری و همراهی نیما جوان به عنوان مجری طرح در شنبه های تعطیل سالن تئاتر مستقل تهران میزبان علاقه مندان است.

رافائل میناسکانیان در روز تولدش کنسرت می دهد

کنسرت موسیقی


رافائل میناسکانیان نوازنده صاحب نام پیانو شنبه 27 آذرماه تازه ترین رسیتال خود را در تالار وحدت تهران برگزار می کند.

رسیتال پیانو رافائل میناسکانیان نوازنده مطرح موسیقی کشورمان در سالروز تولد 75 سالگی اش، ساعت 15 روز شنبه 27 آذرماه در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

این هنرمند در کنسرت پیش رو که در ادامه اجراهای پیشین وی در تهران است به اجرای قطعاتی از موتزارت، شوپن، برامس و شومان می پردازد.

میناسکانیان مدتی است در پاسخ به استقبال علاقه مندان، در سایر شهرها هم به اجرای رسیتال پیانو می پردازد. یکی از ویژگی های اجرای وی در شهرستان ها، برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان برای هنرجویان پیانو است.

اجرای ترانه های لئونارد کوهن، فرانک سیناترا و آبا در تالار وحدت

کنسرت موسیقی

گروه کر "آوای ماهان" ترانه های ماندگار اروپایی و آمریکایی را اواخر دی ماه در تالار وحدت اجرا خواهد کرد.

گروه کر "آوای ماهان" به رهبری نیما فتحی کنسرت ترانه های قدیمی (Old Songs) را با اجرای قطعاتی از خوانندگان معروف دهه های 50 تا 70 میلادی اروپا و آمریکا در تاریخ 12 دی ماه در تالار وحدت به صحنه خواهد برد.

در این کنسرت که با حضور گروه کُر "آوای ماهان" و گروه "کاما" به همراهی ارکستر زهی و بادی برگزار خواهد شد، ترانه های قدیمی خوانندگانی ماندگار نظیر الویس پریسلی، لو جانسون، فرانک سیناترا، لئونارد کوهن، دین مارتین، شارلز آزناوور، ماری هاپکینز و گروه های آبا و بانی  ام اجرا می شود.

رپرتوار کنسرت 12 دی ماه را نیما فتحی، فرهاد میرمحمدصادقی و محمد حقیقی برای یک ارکستر 43 نفره بازتنظیم کرده و خوانندگانی همچون محمد حقیقی، شهره خیری و پدرام نیک نفس آن آثار را با همراهی گروه کُر می خوانند. به گفته نیما فتحی رهبر ارکستر آوای ماهان، در انتخاب قطعات رپرتوار این کنسرت معیارهای زیبایی شناختی و انطباق با هنجارهای جامعه اسلامی ایران مد نظر قرار گرفته است.

نیما فتحی رهبر گروه آوای ماهان درباره این اجرا گفت: در موسیقی های دهه های 50 تا 80 میلادی، قطعات فاخر و ماندگاری وجود دارد که پدران و پدربزرگ های ما آن ها را از رادیوهای قدیمی می شنیده اند و با آن ها بزرگ شده اند. من همیشه آرزو داشتم روزی بتوانم این موسیقی های زیبا را دوباره به صورت زنده اجرا کنم و روحی دوباره به موسیقی های نوستالژیک و با شکوه آن دوره ببخشم.

گروه کُر آوای ماهان به رهبری نیما فاتحی در دو دوره جشنواره موسیقی فجر رتبه های اول و دوم را کسب کرده و در دو فستیوال خارجی نیز به عنوان نماینده ایران شرکت کرده و موفق به دریافت دیپلم های نقره و برنز شده است.


 رضا صادقی با "یعنی درد" می آید

کنسرت موسیقی

رضا صادقی خواننده پاپ فوریه 2017 مصادف با بهمن و اسفندماه سال جاری برای برگزاری تور جدید کنسرت های برون مرزی خود به شهرهای مهم اروپا می رود.

تور اروپایی رضا صادقی در حالی آغاز می شود که او این روزها مشغول کار روی تازه ترین آلبومش است.

در این تور ابتدا صادقی به همراه ارکستر خود به هامبورگ آلمان رفته و در تاریخ جمعه 29 بهمن در یکی از سالن های این شهر از طرفداران خود پذیرایی خواهد کرد. او یک روز بعد در استکهلم پایتخت سوئد به اجرا می پردازد. همچنین یک هفته بعد و در تاریخ شنبه 7 اسفندماه، اجرای ارکستر صادقی در سالن Capital Theater شهر مهاجرپذیر دوسلدورف آلمان و در روز یک شنبه در شهر لندن برگزار خواهد شد.

صادقی سابقه برگزاری چند کنسرت اروپایی را دارد و پیش تر هم در دوسلدورف روی صحنه رفته است، اما تور جدید کنسرت های او نخستین تور از اجراهایش با ارکستر جدید او در اروپا است. اعضای ارکستر جدید صادقی را بهنام ابطحی به عنوان رهبر ارکستر و نوازنده دارام، مرتضی کریمی نوازنده عود، فاضل پیش نوازنده گیتار، سعید صارمی نوازنده پرکاشن و... تشکیل می دهند.

همچنین این تور اروپایی، اولین کنسرت های صادقی پس از انتشار آلبوم "یعنی درد" را شامل می شود و احتمالاً قطعاتی از این آلبوم نیز به همراه رپرتوار ثابت آثار صادقی در شهرهای هامبورگ، استکهلم، دوسلدورف و لندن اجرا شود. تمامی این کنسرت ها به همت موسسه "تار پروداکشن" به مدیریت مجید عبدی برگزار خواهد شد.

آلبوم جدید رضا صادقی "یعنی درد" نام دارد که زمستان سال جاری با همراهی هنرمندانی نظیر بهنام ابطحی، مسعود همایونی، مهران خالصی، نیکان، بابک بابایی، محمد عابدینی، محمدعلی شیعاوی، آرمان منور صادق، شهراد امیدوار، محمدرضا رهنما، فواد غفاری، امیربهادر دهقان، حدیث دهقان، فواد فرهنگ، محسن حق نظری، مهرداد احمدزاده منتشر خواهد شد.


منابع: فارس/ ایلنا/ مهر/هنرآنلاین