تبیان، دستیار زندگی
وزیر فرهنگ الجزایر، سفیر و هیات همراه از نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با عنوان «دریای آونگان» که در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست، بازدید کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار هیات الجزایر از موزه هنرهای معاصر

وزیر فرهنگ الجزایر، سفیر و هیات همراه از نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با عنوان «دریای آونگان» که در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست، بازدید کردند.

بخش هنری تبیان

دیدار هیات الجزایر از موزه هنرهای معاصر

عزالدین میهوبی وزیر فرهنگ الجزایر، عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران و گروهی از هنرمندان الجزایری از جمله احمد راشدی (کارگردان سینما)، مرادشویحی(مدیر عامل مرکز ملی صدا و سیما)، الیزید دیب (نویسنده و شاعر) و محمد ارزقی فراد (نویسنده، محقق ومورخ ) ضمن بازدید از نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با مجید ملانوروزی مدیر دفتر مرکز هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران دیدار و گفت و گو کردند.

عزالدین میهوبی وزیر فرهنگ الجزایر ضمن بازدید از این نمایشگاه گفت: من خیلی خوشحال هستم که امروز توانستم از این موزه و از این نمایشگاه بازدید داشته باشم. این موزه نشان می دهد که ایرانی ها چقدر به مسائل هنری اهمیت و توجه نشان می دهند و ایران نیاز ندارد که خودش را معرفی کند و یا به اثبات برساند چرا که برای همه جهانیان ، جایگاه هنر ایرانی مشخص و روشن است. فرهنگ و هنر نیاز به ترجمه ندارد. هنریک زبان جهانی است،

وزیر فرهنگ الجزایر افزود: این تنوع آثار هنری از ملیت ها و اقوام مختلف و نمایش آنها در این موزه مشخص است که ایرانی ها دروازه هنری خودشان را برای جهانیان باز کرده اند و این یک امتیاز است. من وقتی که در این نمایشگاه آثار هنرمندان الجزایری را دیدم، واقعاٌ خوشحالی من چند برابر شد. این احساس و این امکانات من را برای ایجاد فعالیت های مشترک بین ایران و الجزایر تشویق می کند.

عزالدین میهوبی در ادامه و در ارتباط با برگزاری نمایشگاه های مشترک بین ایران و الجزایر گفت: من مایل هستم یک تبادل فرهنگی بین ایران و الجزایر برقرار شود و یادآوری می کنم که در جشنواره هنر، خط و مینیاتور (هنر ایرانی) آثار هنرمندان ایرانی در جمع هنرمندانی از دیگر کشورها، خوش درخشیدند و جوایز خوبی هم از این جشنواره نصیب آنها شد.

مجید ملا نوروزی در این دیدار گفت: من هم خوشحالم که امروز میزبان شما و هنرمندان الجزایری در موزه هنرهای معاصر تهران هستم. چند سالی است که جشنواره خوشنویسی و نگارگری در الجزایر برگزار می شود و بسیاری از هنرمندان ایرانی در این جشنواره حضور دارند (هم به عنوان داور و هم به عنوان شرکت کننده) و من با مدیر این جشنواره صحبت کردم تا هنرمندان الجزایری به ایران بیایند تا هنر کالیگرافی و هنر تذهیب ایرانی را یاد بگیرند.

در پایان این دیدار مجید ملانوروزی کتاب آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را به وزیر فرهنگ الجزایر هدیه کردند.


منبع: مهر