تبیان، دستیار زندگی
مراسم اولین سالگرد شهادت بسیجیان منطقه خان طومان که 21 دی ماه سال گذشته توسط تکفیری ها به شهادت رسیدند، روز جمعه 24 دی ماه برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سالگرد بسیجیان خان طومان

مراسم اولین سالگرد شهادت بسیجیان منطقه خان طومان که 21 دی ماه سال گذشته توسط تکفیری ها به شهادت رسیدند، روز جمعه 24 دی ماه برگزار می شود.

فرآوری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
سالگرد بسیجیان خان‌طومان


یادآور می شود، این مراسم در روز جمعه 24 دی ماه ساعت 14: 30 تا 17 در حسینیه سیدالشهدا (ع) به نشانی: بزرگراه آیت الله سعیدی، شهرک ولیعصر (عج)، میدان شهید رجایی، انتهای خیابان سجادی جنوبی، خیابان عمرانی، برپا خواهد بود.


میهمان آوردند


بازهم میهمان آوردند و مردم با آلاله های پرپرشده در کربلای خان طومان در سوریه وداع می کردند.
«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا». بار دیگر رزمندگان این دیار در جوار حرم بانوی کربلا جنگیدند و به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اقتدا کردند. جغرافیای مقاومت در سراسر دنیا تا روزی که ظالمان تجاوزگری و وحشی گری را دستخوش قانون سیاست های کثیفشان در دنیا قرار بدهند، حماسه می آفریند و ابایی از جهاد و شهادت در این راه نخواهند داشت.


تعداد شهدا از زبان شهید


خواهر شهید مدافع حرم قربان خانی گفت: برادرم می گفت که 200 نفر به سوریه می روند که از میان آن ها 10 الی 12 نفر شهید می شوند و دقیقاً همان شد که گفت؛ از دویست نفر اعزامی که همراه با مجید رفته بودند 11 نفر شهید شدند.
شهید «مجید قربان خانی» متولد 30/5/69 در تهران بود. از آن جوان های مشتی و بامرامی که در این دوره و زمانه دیگر نمونه شان را کمتر پیدا می کنی، از آن هایی که این قدر خوش رو و شوخ بود که حالا خاطره شوخی ها و مهربانی هایش از خاطر هیچ کس نمی رود، از آن هایی که یک محله دوستش داشتند و هوایش را بدجوری داشتند. جوانی که گرچه قبلاً اهل نماز اول وقت نبود اما وقتی تصمیم به رفتن گرفت آن قدر متحول شده بود که نماز شبش ترک نمی شد. تک پسر بود و نور چشم مادر و عزیزکرده پدر و راضی به دوری از او و از دست دادنش نبودند و او آن قدر سر از گردان های مختلف درآورد تا بالاخره توانست راهی سوریه شود.

برادرم می گفت که 200 نفر به سوریه می روند که از میان آن ها 10 الی 12 نفر شهید می شوند و دقیقاً همان شد که گفت؛ از دویست نفر اعزامی که همراه با مجید رفته بودند 11 نفر شهید شدند

مجید قربان خانی که این روزها به مجید سوزوکی فضاهای مجازی تبدیل شده و اما خانواده اش از این عنوان و لقب داده شده به او راضی نیستند و می گویند برازنده مجید نیست چون او برای بی بی زینب (س) رفت و مجید سوزوکی برای عشق به یک دختر رفته بود، 21/10/94 در منطقه خان طومان حلب سوریه به شهادت رسید. او چندی پیش به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم آل الله به سوریه اعزام شد و به دست نیروهای تکفیری به شهادت رسید.
دوستانش می گویند مجید از همه 100 متر جلوتر بوده بلند می شود که دشمن را بزند و 3 تیر به پهلویش می خورد، فرماندهشان مجید را نمی برده چون از 2 گردان مجید را بیرون کرده بودند چون مادرم راضی نبود؛ اما مجید دائم گردان عوض می کرد تا اینکه بالاخره رفت. فرماندهشان مهدی هداوند می گوید مجید همیشه من را قسم می داد تو را به پهلوی شکسته مادرمان خانم فاطمه زهرا (س) من را ببرد. می گوید: همیشه این قسم را می داد و آخر هم تیرها به پهلویش اصابت کرده و بعد هم تیرهای دیگری به قفسه سینه اش می خورد. پیکرش در خان طومان مانده است و دیگر نمی دانیم پیکرش سالم مانده یا برده اند. هیچ چیز دیگری نمی دانیم.


بازگشت دوپیکر


پیکر مطهر شهید محمد آژند از اهالی شهریار، بعد از گذشت 5 ماه از شهادتشان در سوریه به کشور بازگشت.
پیکر مطهر شهیدان مهدی حیدری از اهالی ورامین و محمد آژند از اهالی شهریار، بعد از گذشت پنج ماه از شهادتشان در سوریه به کشور بازگشت. مراسم هایی جهت وداع با پیکر مطهر این شهیدان و تشییع و خاک سپاری این شهدا به صورت جداگانه در ورامین و شهریار با حضور عموم مردم تهران برپا می شود.
شهید محمد آژند سومین شهید مدافع حرم شهرستان شهریار است. او متولد 1359 از شهدای مدافع حرم شهرستان شهریار، 21 دی ماه سال 94 در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در منطقه خان طومان سوریه به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند. از این شهید مدافع حرم 2 فرزند به نام های محمدطاها و محمدمهدی به یادگار مانده است.
شهید مدافع حرم مهدی حیدری از اهالی شهرستان ورامین، 21 دی ماه سال 94 در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه توسط تروریست های تکفیری به شهادت رسید. پیکر مطهر او در منطقه ماند و بعد از گذشت 5 ماه از شهادتش به کشور بازگشت است. از شهید حیدری فرزند خردسالی به نام محمدمهدی به یادگار مانده است. او سابقه خادمی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را داشت.


منابع: ایکنا/پیک نکا/کوله بار/تسنیم