تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنج مهارت طلایی، عمل به نذر، شفاخانه سیار !

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان

پیامبر، وحدت، شیعه و سنی

اگر به نذر عمل نشود، وظیفه چیست؟                             
نذری که چند سال از آن گذشته و به آن عمل نشده چه حکمی دارد؟
چنانچه نذر مذکور، مطلق بوده و زمانی برای آن تعیین نشده است، به نحوی که اگر الان آن را انجام دهد، مخالفت با نذر به شمار نمی آید، باید طبق نذر عمل کند و چیز دیگری بر عهده وی نیست.
شفاخانه سیّار کجاست؟!!                                                  
پیامبر اکرم سخاوتمندترین مردم، و شجاعترین آنها، و راستگوترین آنها، و وفادارترین انسان نسبت به وعده، و نرم ترین (انسان) از نظر خوی و کریمترین مردم در برخورد و معاشرت بود.

جاده زندگی

پنج مهارت طلایی برای رانندگی در جاده زندگی !          
گاهی اوقات زندگی برخی افراد بی شباهت به یک رانندگی شتاب زده و سریع نیست. شتاب در کارها، بدون داشتن مهارت و توجه به علائم و تابلوهای هشدار دهنده، در مواردی نه تنها حُسنی ندارد، بلکه می تواند دردسر ساز نیز باشد!
تفرقه جاهلیت و جایگاه اسلام در تبدیل آن به وحدت        
 رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در ایجاد وحدت و اخوت در بین مومنین و توصیف اختلافات قومی و قبیله ای و عقیدتی دوران جاهلیت چه نقشی داشتند و از چه روشی استفاده می کردند. همچنین امام علی (علیه السلام) چه خطر بزرگی را برای آینده اسلام احساس و یا پیش بینی می کردند و چاره را منحصر در چه چیزی می دیدند تا بتوانند این مشکل را حل کنند؟

غیبت طولانی

ارتباط گناه با طولانی شدن غیبت امام زمان(عج)!/مصاحبه+فیلم
گناه های شیعیان مانند تیری است که باعث رنجش حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) می شود و منجر به طولانی شدن مدت غیبت حضرت می شود. همانگونه که گناه ظهور را به تاخیر می اندازد، توبه واقعی و تقوا سبب تعجیل امر فرج می گردد.
مثال بارز وحدت          
اسلام که داعیه دار وحدت در میان مردم از هر گروه و مسلکی است بایستی مثال بارزی از این ادعای خویش را نشان دهد. امیرالمومنین علی علیه السلام در تاریخ صدر اسلام از بزرگترین مثال های نمایان این موضوع است.
چگونه از حقیقت وجود امیرالمومنین بهره ببریم؟!     
نهج البلاغه نازله روح بلند امیرمومنان  علیه السلام است و در حقیقت نموداری از كمالات وجودی و اوصاف الهی آن حضرت است، كه در كلام او تجلی كرده است، لذا انس مداوم با نهج البلاغه گذشته از درك معارف الهی به انسان صدها صفت برجسته می بخشد.

رستگاری

چهار عمل اساسی برای رستگار شدن !          
خداوند چهار عمل را باعث فلاح می داند و اگر شخصی آنها را انجام دهد، امید فلاح داشته باشد؛ زیرا ممکن است در این مسیر خیلی ها جا بمانند و عاقبت به خیر نشوند

تاریخ وحدت در قرآن                                        
یکی از اموری که در آیات کریمه قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام و سیره آن بزرگواران و علمای شیعه مشاهده می شود نحوه برخورد با افرادی است که هم عقیده ما نیستند و مکتب و مرام تشیع را قبول ندارند .
تفرقه و تشتت خطرناک تر از جامعه مشرک        
در هفت وحدت به سر می بریم؛ هفته ای که اگر نبود اختلاف مسلمانان در روز ولادت پیامبر اعظم صلّی الله علیه و آله شاید هفته ای هم به نام وحدت وجود نداشت.
جریانات سیاسی در زمان امام صادق علیه السلام             
هنگام بحث از یک موضوع تاریخی و به شکل مباحثی که مربوط به تاریخ  اسلام می شود، عمدتا مباحثی طرح می گردد که به نحوی تکراری است. بر این اساس هر دوره ای از زندگانی امامان معصوم علیهم السلام معطوف به یک یا چند موضوع شده است و دیگر موضوعات پرداخته نمی شود.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.