تبیان، دستیار زندگی
سعید علامیان دبیر مجمع ایثار و رسانه از ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره برای شرکت در نخستین جایزه ایثار و رسانه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین جایزه ایثار و رسانه

سعید علامیان دبیر مجمع ایثار و رسانه از ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره برای شرکت در نخستین جایزه ایثار و رسانه خبر داد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
دبیر مجمع ایثار و رسانه

نشست خبری نخستین جایزه ایثار و رسانه با شعار ایثار آگاهانه، رسانه ارزش آفرین و جامعه رشدیافته صبح روز سه شنبه 23 آذر در موسسه نشرآوران برگزار شد. در ابتدای این نشست سعید علامیان دبیر مجمع ایثار و رسانه برگزاری نخستین جایزه ایثار و رسانه را حاصل تلاش دوساله 12 تشکل صنفی و مطبوعاتی با حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد عنوان کرد و گفت: این جشنواره از ابتدای تیرماه فراخوان خود را آغاز و در مرحله اجرا شامل 3 کارگروه و جمع آوری و طبقه بندی آثار، داوری و انتخاب آثار و دبیرخانه می شود.

وی مهم ترین دغدغه این جایزه را شفافیت و عدالت برشمرد و گفت: نظر این مجمع بر آن بود که انتخاب داوران و آثار برگزیده موردقبول جامعه مطبوعاتی بوده و کارها به صورت شفاف انجام شود.

تاکنون 1009 اثر در بخش ایثار اجتماعی و جهاد و شهادت، 39 ژس و یک کاریکاتور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و مهلت ارسال آثار تا دهم دی ماه تمدیدشده و اختتامیه این جشنواره بعد از دهه فجر برگزار خواهد شد

علامیان در ادامه گفت: این جشنواره در دو بخش سراسری و استانی در دو بخش جهاد و شهادت و ایثار اجتماعی برگزار می شود که در این جشنواره دو رسانه در موضوع جهاد و شهادت و ایثار اجتماعی، 3 رتبه در بهترین آثار در بخش جهاد و شهادت و ایثار اجتماعی و 3 رتبه و دو تقدیر در قسمت ژس در بخش ایثار اجتماعی و جهاد و شهادت و 2 رتبه بهترین رسانه ایثار و اجتماعی و جهاد و شهادت استانی و 3 رتبه برای بهترین اثر از ایثار اجتماعی و جهاد و شهادت در حوزه استان ها و مجموعاً 23 جایزه تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: تاکنون 1009 اثر در بخش ایثار اجتماعی و جهاد و شهادت، 39 ژس و یک کاریکاتور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و مهلت ارسال آثار تا دهم دی ماه تمدیدشده و اختتامیه این جشنواره بعد از دهه فجر برگزار خواهد شد.

دبیر مجمع ایثار و رسانه در خصوص ارسال آثار اظهار کرد: در فراخوان اولیه برای ارسال آثار محدودیتی وجود ندارد اما در انتها 3 اثر به انتخاب صاحب اثر داوری خواهد شد و همچنین در بخش ژس شرکت کنندگان می توانند در حوزه ایثار اجتماعی 5 فریم و در حوزه جهاد و شهادت 5 فریم ژس برای داوری ارسال کنند که به رتبه اول 7 سکه، رتبه دوم 5 سکه و رتبه سوم 3 سکه تعلق خواهد گرفت. همچنین سایت www.khaneisar.ir برای دریافت آثار و اطلاعات بیشتر در این خصوص در نظر گرفته شده است.

حمایت وزارت ارشاد

در ادامه سعید الفتی مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با تبریک هفته وحدت گفت: امیدواریم هفته وحدت هفته ترویج ارزش های دینی باشد و بنای توسعه فرهنگ غنی ایران اسلامی شود.

وی در ادامه تقویت فرهنگ عمومی را یکی از رسالت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: فرهنگ عمومی در کشور باورهای دینی جامعه است و فرهنگ ایثار از تأثیرگذارترین این باورها در جامعه است.

الفتی نقش مطبوعات و رسانه های مکتوب را نقش بسزایی در ساختار فکری جامعه برشمرد و گفت: رسانه ها باید این مفاهیم را تقویت کنند و وزارت ارشاد اسلامی تلاش می کند تا از این حرکت های ارزش آفرین حمایت کرده و آن ها را ترویج کند.

ترویج فرهنگ ایثار


سپس ولی الله دولت آبادی مدیر خانه ایثار و مقاومت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت خانه ایثار و مقاومت اظهار کرد: خانه ایثار و مقاومت از سال 93 به همت دفتر امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت که باهدف ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه شکل گرفت.

دولت آبادی تدوین کتاب های مردمی توسط مردم نگارش شده است اجرای طرح کتابخانه مهربانی و تکریم خانواده رزمندگان و شهدا از مهم ترین فعالیت های این خانه در طی سال های اخیر برشمرد و گفت: کار اصلی نخستین جایزه ایثار و رسانه از سال 93 آغاز شد.

مدیر خانه ایثار و مقاومت گفت: نخستین جایزه ایثار و رسانه به منظور ترویج ایثار و فداکاری در رسانه های مکتوب و خبرگزاری های رسمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد که با این فعالیت ها فعالیت های رسانه ها در این خصوص به جامعه نشان داده شده و رسانه ها برای اهمیت دادن به ترویج این فرهنگ تشویق شوند.


منبع: تسنیم