تبیان، دستیار زندگی
ح  دكتر كامل وزنه، با ابراز تاسف از عدم استماع و فرمانبری صحیح رهنمودهای حكیمانه رهبری خواستار تلاش هدفمند و ورود عملی جهان عرب و اسلام در راستای وحدت و مهار ساختن اختلافات قومی و مذهبی شد. كامل وزنه، دكترای اقتصاد از كشور ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یك اندیشمند لبنانی: رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، امتداد ح

دكتر كامل وزنه، با ابراز تاسف از عدم استماع و فرمانبری صحیح رهنمودهای حكیمانه رهبری خواستار تلاش هدفمند و ورود عملی جهان عرب و اسلام در راستای وحدت و مهار ساختن اختلافات قومی و مذهبی شد.
كامل وزنه، دكترای اقتصاد از كشور لبنان اشاره به طرح خاورمیانه بزرگ از سوی آمریكا این طرح را توطئه‌ای برای دامن‌زدن به اختلافات قومی مذهبی در میان ملل اسلامی دانست و گفت: در راستای رسیدن به منابع سرشار طبیعی و تلاش برای هیمنه بر اندیشه‌های امام كه وحدت میان مسلمانان در آن مشهود است، آیت الله خامنه ای نیز جهت مقابله با این توطئه باز هم بر وحدت مسلمانان تاكید كردند.
این استاد اقتصاد و بازرگانی لبنان با مقایسه شاخصه های رهبری مقام معظم رهبری و رهبری حضرت امام (ره) تاكید كرد: آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دهنده راهی است كه حضرت امام آن را آغاز كرده بود و این یك رسالت اسلامی است البته شاید مسائل مطرح شده در حال حاضر با مسائل مطروحه در زمان امام تفاوت داشته باشد ولی مقام معظم رهبری با رهبری حكیمانه خود در مقابل تهدیدات آمریكا ایستادگی می‌كند كه نشان از ادامه حركت امام در رهبری ایشان است.
وی در ادامه نقش دانشمندان اسلامی برای همصدایی با مقام معظم رهبری در ریشه‌كنی این اختلافات را مهم ارزیابی و تصریح كرد: عزت و شرف مسلمین در وحدت آنان تجلی پیدا می‌كند و باید همه مسلمانان در مقابله با عوامل تفرقه‌افكن تلاش كنند.
وی سپس به نقش انقلاب در مبارزات حزب‌الله لبنان در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: امام به عنوان یكی از حامیان مستضعفان جهان با شكوفایی انقلاب اسلامی و اندیشه و حكمت و نشر تعالیم اسلامی، مقتدای همه مظلومان عالم قرار گرفت كه در پیروزی ملت لبنان هم به طور آشكاری دیده شد.
این اندیشمند لبنانی در ادامه تصریح كرد: حضرت امام در حمایت از ملت مورد هجوم قرار گرفته لبنان با حرف و عمل وارد میدان شد و حزب الله لبنان از رهگذر آموزه‌ها و رهنمودهای ایشان توانست علاوه بر شكست اسراییل، ارتش بزرگ خاورمیانه را از لبنان بیرون كند.
وی در پایان با ابراز خرسندی از ملاقات با مقام معظم رهبری از تلاشهای ملت و رهبری ایران در حمایت از ملت مظلوم لبنان و فلسطین قدردانی كرد و ملت لبنان را همواره قدردان این تلاشها دانست.شبستان