تبیان، دستیار زندگی
دختری كه تا دیروز به زحمت خود را از تختخواب جدا می كرد، وقتی كه در قامت یك مادر ظاهر می شود، صدای نازك فرزندش او را از جا می كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آن روی همه ما

دختری كه تا دیروز به زحمت خود را از تختخواب جدا می كرد، وقتی كه در قامت یك مادر ظاهر می شود، صدای نازك فرزندش او را از جا می كند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
صبر

دختری كه تا دیروز به زحمت خود را از تختخواب جدا می كرد، وقتی كه در قامت یك مادر ظاهر می شود، صدای نازك فرزندش او را از جا می كند. از این هندسه منظم می توان قاعده ای را به دست آورد و آن این است كه اگر می خواهیم كسی را بشناسیم باید شرایط غیرمعمولی برای او به وجود بیاوریم.

از كجا می فهمیم شیر فاسد است یا سالم؟ بله با جوشاندن! یعنی باید آن را در شرایطی قرار داد كه خود را نشان دهد. سالم بودن یا نبودن آدم ها هم به همین سادگی قابل دستیابی است. هر كسی را می خواهیم بشناسیم باید در شرایط او تغییر ایجاد كنیم! اگر اشخاص را در موقعیتی كه از آرامش به دور است قرار دهیم، آن زمان خوبی است برای سنجش اخلاق و رفتار آنها. آدم ها تنها در همین حال آن روی خود را نشان می دهند. در دعواها دیده ایم كه معمولا یكی از افراد می گوید: نگذار آن رویم بالا بیاید. شاید به همین خاطر است كه در روایات داریم كه دوست واقعی را در زمان عصبانیت می توان شناخت. آری در این مواقع هست كه انسان خود واقعی اش را نشان می دهد؛ همان انسانی كه آرام بود حال زیرورو شده است. آب وقتی به جوش آمد از ظرفش فرومی ریزد و آنچه در درونش بود و كسی نمی دید حال نمایان می شود. ما هم وقتی می جوشیم و عصبانی می شویم، فوری سبك می شویم و فرومی ریزیم؛ پس مواظب باشیم كه چگونه خود را به دیگران نشان می دهیم. ظرف آب را اگر از روی اجاق برداشته و جابه جا كنیم راحت از جوش می افتد، ما هم وقت جوش آمدن و خشم و تلاطم، اگر موقعیت و فضا را تغییر دهیم به راحتی آرام می شویم؛ آری این رازی برای رهایی از خشم و اوضاع ناآرام است.



منبع:همشهری انلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.