تبیان، دستیار زندگی
ا بسم الله الرحمن الرحیم مردم شریف و بزرگوار ایران اسلامی (دام عزهم ) همانگونه كه مستحضرید , ملت بزرگ و انقلابی ما در آستانه انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری قرار دارد در این ارتباط با توجه به موقعیت خطیر كشور و با عنایت به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه پیرامون ا

بسم الله الرحمن الرحیم
مردم شریف و بزرگوار ایران اسلامی (دام عزهم )
همانگونه كه مستحضرید , ملت بزرگ و انقلابی ما در آستانه انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری قرار دارد در این ارتباط با توجه به موقعیت خطیر كشور و با عنایت به مسئولیت سنگینی كه اصل 113 قانون اساسی به عهده ریاست جمهور گذاشته و او را بالاترین مقام اجرایی پس از مقام معظم رهبری (مدظله ) دانسته است , بر آن شدیم بنابر وظیفه شرعی و به منظور عمل به سفارش بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه ) در وصیت نامه سیاسی , نكاتی را به طور اختصار با برادران و خواهران در میان بگذاریم .
1 ـ در این مقطع حساس كه تبلیغات مسموم و فراگیر رسانه های استكبار و دشمنان نظام اسلامی با شیوه های گوناگون تلاش می كنند مشاركت عمومی را در انتخابات كم رنگ جلوه داده , همبستگی ملی را دچار آسیب كنند , وظیفه دینی و ملی اقشار مختلف و قومیت های پای بند به نظام اسلامی ایجاب می كند به طور گسترده در صحنه انتخابات 27 خرداد 84 حضور یابند و با آرا سطح بالای خود بار دیگر عزت , اقتدار , عزم و اراده ملت رشید ایران را به جهانیان نشان دهند.
2 ـ گرچه بسیاری از افراد با آگاهی و اطلاع از مسائل سیاسی و اجتماعی می توانند خود فرد اصلح را انتخاب نمایند ولی راهنمایی اشخاص دلسوز و صاحب نظر در مسائل روز كمك می كند تا همگان با بصیرت كامل وظیفه ای را كه به عهده دارند انجام داده , تردید و ابهام احتمالی را كه در اینگونه موارد امری طبیعی است برطرف سازد.
3 ـ خداوند را سپاسگزاریم كه در میان چهره هایی كه خود را در معرض انتخاب ریاست جمهوری قرار داده اند شخصیت های متعهد , دردآشنا و بااخلاصی دیده می شوند , كه ما ضمن احترام به آنان , پس از ارزیابی همه جوانب حضرت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی را كه پیش از انقلاب در صف اول مبارزین با نظام جبار ستمشاهی بوده , سالهای متمادی از عمر خود را با تحمل شكنجه های سنگین در زندانهای طاغوت زمان گذرانده و پس از انقلاب , عضویت در شورای انقلاب , ریاست مجلس شورای اسلامی , ریاست جمهوری , نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری , ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشینی فرمانده كل قوا را به عهده داشته اند , به عنوان فرد اصلح جهت ریاست جمهوری معرفی نموده از ملت عزیز و حق شناس انتظار داریم كه با انتخاب ایشان وظیفه خود را انجام دهند.
در پایان یادآور می شویم , خواست ملت متدین و علاقه مند به نظام اسلامی از دولت آینده این است :
الف : تمام همت خود را در برخورد قاطع با چالش های فرهنگی , اخلاقی و اقتصادی , بكار گرفته نگرانی افراد مومن به انقلاب و رهبری نظام را برطرف سازد.
ب : با حمایت عملی از اقشار محروم و آسیب پذیر برای رفع مشكلات آنان برنامه ریزی نماید.
ج : استفاده از چهره های خوش سابقه , متعهد و پای بند به ارزش های دینی و اخلاقی را سرلوحه كار خود قرار دهد. به این امید كه پشتوانه عظیم ملت و نیروهای مخلص و فداكار را در همه صحنه ها همراه داشته باشد.
د : در همه بخش ها به رهنمودهای مقام معظم رهبری (دام ظله ) مبنی بر مبارزه همه جانبه با فقر , تبعیض و فساد اهتمام ویژه داشته , مدیریت كشور را براساس خدمت به ملت , پرهیز از تجمل گرائی , گسترش فرهنگ اصیل دینی پایه گذاری كرده , دین خود را به شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادا نماید.
1 ـ عبدالله جوادی آملی
2 ـ سیدابوالفضل میرمحمدی
3 ـ سیدجعفر كریمی
4 ـ سیدمحمد ابطحی كاشانی
5 ـ علی اكبر مسعودی خمینی
6 ـ احمد صابری همدانی
7 ـ محمد مومن قمی
8 ـ محمدحسن قدیری
9 ـ محمدهادی معرفت
10 ـ علی ثابتی همدانی
11 ـ حسن تهرانی
12 ـ علیرضا الهی قمی
13 ـ علی نیری همدانی
14 ـ مرتضی مقتدائی
15 ـ رضا استادی
16 ـ سیدحسن طاهری خرم آبادی
17 ـ سیدعبدالاحد رضوی تویسركانی
18 ـ حسن شریعتی نیاسری
19 ـ ابوالقاسم وافی
20 ـ سیدمحمد غروی
21 ـ علی نكونام گلپایگانی
22 ـ جواد فاضل
23 ـ محمدرضا فاكر
24 ـ علی مومن قمی