تبیان، دستیار زندگی
مسئله تفاوت قومیت ها در ایران یکی از نقاطی است که خارج نشینان معارض آن را بهترین راه نفوذ و تفرقه افکنی در کشومان می دانند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقشه های فوتبالی برای اتحاد آذری ها

مسئله تفاوت قومیت ها در ایران یکی از نقاطی است که خارج نشینان معارض آن را بهترین راه نفوذ و تفرقه افکنی در کشومان می دانند.با این وجود در طول سال ها،یکپارچگی ایران حفظ شد و دشمنان نتوانستند به خواسته خود برسند.

حسین محمدی - بخش ورزشی تبیان

تراکتورسازی

اما این نرسیدن به معنای عقب نشینی و تسلیم آنها نبود و نیست. از این رو شاهد ایجاد تفرقه به شکل نوینی در ایران هستیم. این بار با سلاح فوتبال پیش آمدند و پاک ترین نقطه ممکن را نشانه رفتند.

این برای بار نخست نبود اما به واسطه پخش شدن فیلم هایش در شبکه های مجازی بازتاب گسترده ای داشت.دیدار استقلال و تراکتورسازی تبریز که منجر به پیروزی آذری ها در ورزشگاه آزادی شد، بهترین اتفاق ممکن برای مردم آذربایجان بود.آنهایی که سالیان سال است برای اثبات عشق و تعصب خود از هیچ خدمتی فروگذار نکردند.

از ستارخان  و باقرخان تا برادران باکری. چه زخمی از این بالاتر که پیکر فرمانده شجاع فرمانده لشکر 31عاشورا همچنان در خلیج فارس باشد انگاه عده ای از هم شهری های گمراهش نام دیگری را در ورزشگاه فریاد بزنند؟

رسانه های غربی و خارجی امروز به بهانه این اتفاقات در حال شادمانی هستند و از اینکه تصور می کنند می توانند میان مردم کشور ایران دیوار بکشند خوشحال اند اما مردم غیور ایران باید بدانند اگر امروز کشورشان در منطقه امن ترین کشور است به دلیل اتحادی بوده است که تاکنون داشته اند.

بدون شک آنهایی که در لباس حامی تراکتورسازی در ورزشگاه های ما حاضر می شوند و به واسطه لجن پراکنی رسانه های جدایی طلب منطقه، آن شعارها را سر می دهند نه طرفدار واقعی تراکتورسازی هستند و نه دلسوز تبریز و آذربایجان.  این برای نخستین بار نبود که عده ای عامدانه بین هواداران تبریزی نفوذ کردند و با استفاده از احساسات آنها چنین شعارهای ضد ایرانی را سر دادند. یک جستجوی ساده در دنیای مجازی فیلم هایی را نشان می دهد که در طول چند سال گذشته در ورزشگاه های ما گرفته شده و در آنجا عده ای بی آنکه بفهمند بار معنایی شعارشان چیست، خوراک به دشمنان ما در منطقه دادند.

رسانه های غربی و خارجی امروز به بهانه این اتفاقات در حال شادمانی هستند و از اینکه تصور می کنند می توانند میان مردم کشور ایران دیوار بکشند خوشحال اند اما مردم غیور ایران باید بدانند اگر امروز کشورشان در منطقه امن ترین کشور است به دلیل اتحادی بوده است که تاکنون داشته اند.

تراکتورسازی

امروز تراکتورسازی به واسطه حمایت خوب یکی از همان نهادهایی که بعضی ها به غلط  احساس می کنند در حق آذری ها اجحاف کرده است، تبدیل به یکی از قطب های واقعی فوتبال ما شده اما متاسفانه فضای سکوها آنطور که باید و شاید پاک نیست. بدون شک دود این شعارها در وهله نخست به چشم تیم فوتبال تراکتورسازی می رود چرا که حاشیه ای به این بزرگی، آینده آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. در برهه ای که شاگردان امیر قلعه نیوی برای رقابت با پرسپولیس و به دست آوردن نخستین عنوان قهرمانی لیگ برتر، کار سختی را پیش رو دارند،رسانه های معارض منطقه سعی در برهم زدن آرامش ایران دارند.

سوال اصلی این است که چرا باید هواداران واقعی تراکتورسازی اجازه این سو استفاده را به این افراد بدهند؟چرا باید در روزی که تراکتورسازی طی یک فوتبال خوب و عالی از سد استقلال در تهران می گذرد،عده ای فریب خورده،با تکرار یک شعار جعلی،هم آبروی آذری ها را ببرند و هم خوراک به رسانه های عربی مخالف؟

این بزرگترین و خطرناک ترین حاشیه موجود برای تراکتورسازی است و طرفدران واقعی این تیم اگر به هوش نباشند شاید این بار هم دست شان از رسیدن به جام کوتاه بماند.  پیاده نظام رسانه های مغرض منطقه شدن آن هم به بهای به حاشیه کشاندن محبوب ترین تیم غیر تهرانی لیگ برتر، بزرگترین خیانت است که در حق تراکتورسازی. در حق پیکر بی جان مهدی باکری در خلیج تا ابد فارس. در حق مردمانی ایرانی که به غیرت شهره اند.