تبیان، دستیار زندگی
با همفکری و همکاری بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه یک توافق تاریخی بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک هفته جاری در وین و به منظور محدودسازی تولید نفت کشورها اتفاق افتاد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش روزانه ۲۰ میلیون دلاری درآمد نفت ایران

با همفکری و همکاری بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه یک توافق تاریخی بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک هفته جاری در وین و به منظور محدودسازی تولید نفت کشورها اتفاق افتاد.

بخش اقتصاد تبیان
درآمد نفت ایران

امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت امروز در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه با تقدیر از نقش رهبری مشترک ایران و روسیه برای توافق نفتی بین کشورهای عضو اوپک و غیرعضو اوپک برای مدیریت عرضه و تولید نفت گفت: با همفکری و همکاری بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه یک توافق تاریخی بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک هفته جاری در وین و به منظور محدودسازی تولید نفت کشورها اتفاق افتاد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با توافق جدید اوپک و غیراوپکی ها که دست کم روزانه ۳۰۰ میلیون  دلار به حجم درآمدهای نفتی کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت جهان افزوده خواهد شد، تاکید کرد: فقط روسیه از محل توافق اوپک و غیراوپک و افزایش احتمالی قیمت نفت خام روزانه ۱۰۰ میلیون دلار درآمد بیشتر کسب خواهد کرد.

زمانی نیا همچنین با اشاره به افزایش روزانه ۲۰ میلیون دلاری درآمدهای نفتی ایران پس از توافق تاریخی اوپک و غیراوپکی ها تاکید کرد: این توافق بزرگ صرفا در سایه هماهنگی و همکاری ایران و روسیه حاصل شده است.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با یادآوری اینکه در طول چند سال اخیر شرکت های ایرانی و روسی همکاری قابل توجهی نداشته اند، یادآور شد: پس از گفتگو و ملاقات های  رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور روسیه، جهش قابل توجهی در توسعه همکاری شرکت های نفتی ایران و روسیه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته تاکنون چندین تفاهم نامه همکاری بین ایران و شرکت های نفتی روسیه برای توسعه میادین نفت و گاز کشور امضا شده است تاکید کرد: قطعا در دوران پسابرجام شرکت های نفتی روسیه بالاترین میزان مشارکت برای توسعه میادین نفت و گاز ایران را در مقایسه با تمامی کشورهای خارجی خواهند داشت.

زمانی نیا همچنین با اشاره به امضای یک تفاهم نامه همکاری بین شرکت ملی نفت ایران و گازپروم نفت روسیه برای توسعه دو میدان نفتی در کشور خاطرنشان کرد: تا ساعاتی دیگر هم یک تفاهم نامه بین شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه در صنعت گاز کشور امضا خواهد شد.



منبع:خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .