تبیان، دستیار زندگی
افتتاحیه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس در شهر رامسر شب گذشته با حضور سیدمصطفی ابطحی، سینماگران و اصحاب رسانه برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهار سینماگر سینمای ایران تجلیل شدند

افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس در شهر رامسر شب گذشته با حضور سیدمصطفی ابطحی، سینماگران و اصحاب رسانه برگزار شد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را علی ضیاء بر عهده داشت دبیر جشنواره سیدمصطفی ابطحی طی سخنانی گفت: نمایش خانگی رسانه پرمخاطب و تاثیرگذاری است که رقیبان فراوانی دارد اما با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا پیش می‌رود. امسال سال خوبی برای نمایش خانگی است.

وی در ادامه افزود: ما افتخار می‌کنیم که امروز برای این رسانه جشنی را برگزار می‌کنیم. هویت نمایش خانگی مبتنی بر حضور مفاخر سینمای ایران است. هنرمندان برجسته و آن کسانی که در هر نقشی که بودند از تمام ظرفیت هنری خود آن را برخوردار کرده‌اند. آنها نقش را تحت تاثیر قرار دادند تا جایی که در دل مخاطب نشسته است. ابطحی ادامه داد: این هنرمندان کسانی هستند که آوازه‌شان در عرصه داخلی و بین‌المللی پیچیده است. این افراد عشق را در دل مردم می‌کارند.

وی گفت: پیام سینمای ما پیام مهر و محبت و دوستی است، سینمایی که می‌تواند مزیت نسبی این هنر باشد. سینمای خانگی مکمل سینمای‌مان است. خوشحالیم که برای این رسانه جشنواره برگزار می‌کنیم، جشنواره‌ای با کیفیت جدید، خلاقیت جدید و افتخارات نوین. در این جشنواره است که از سینما سیار رونمایی می‌شود و 10 شهر استان مازندران به سینما سیار مجهز شده‌اند. در این دوره بسیاری از سریال‌ها داوری می‌شوند و فیلم‌های بین‌المللی به عنوان یک بسته فرهنگی نیز در این دوره تقدیم می‌شود. در ادامه مراسم توسط محمد متوسلانی و همایون اسعدیان از استاد علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینمای ایران تقدیر شد.

در ادامه علی نصیریان نیز با تشکر از محبت و مهربانی مدیران و مردم استان مازندران و شهر رامسر گفت: من خجالت می‌کشم از این تقدیرها و تشکرها. برای این که آنچه انجام دادم به خواست خودم بوده است، خودم دوست داشتم این حرفه را و عشق خودم بوده که این مسیر را طی کرده‌ام.

وی افزود: آن زمان که کارمان را در زمینه هنر شروع کردیم به هیچ عنوان به این تقدیرها و.... فکر نمی‌کردیم، ولی خب نتایج این تلاش‌ها خدمت به جامعه و مردم است. عشق ما این است که با مردم باشیم و با آنها گفت‌وگو کنیم.

این هنرمند پیشکسوت اظهار کرد: در گوشه و کنار این کشور استعدادهای فراوانی وجود دارند که باید بارور شوند در این صورت است که سینمای خوبی خواهیم داشت. در زمان ما فکر می‌کردیم سینما فقط زنده یاد کیارستمی،مهرجویی و کیمیایی است اما امروز مانند اصغر فرهادی را داریم.

نصیریان گفت: بعضی‌ها ابراز می‌کنند که چرا این جشنواره‌ها را برگزار می‌کنیم. این همه در مملکت ما بریز و بپاش می‌شود. با این جشنواره‌ها سینما مطرح می‌شود. جشنواره‌های این‌چنینی سینما را مورد توجه مردم و جامعه قرار می‌دهند. برگزاری آنها در شهرهای مختلف نیز یک قدم مثبت دیگری است.

بنا بر این گزارش در ادامه مراسم تجلیل‌ها نوبت به ثریا قاسمی رسید وی بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: خوشحالم که در جمع شما هستم و در این جمع دو بزرگ سینما حضور دارند که تشویقم می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در کنار این شادی‌ها و جشن‌ها باید به نکته‌ای توجه داشته باشیم و من از مدیران و دلسوزان می‌خواهم برای رسیدگی به امور بیماران، بیکاران و کسانی که توان کار ندارند فکری کنند. سپس در پایان این بخش حاضرین برای ادای احترام به شهدای مدافع حرم در سالن ایستادند و از همسر شهید مدافع حرم مصطفی تاش موسی تجلیل به عمل آمد. از نکات جالب و جذاب مراسم افتتاحیه خوانندگی علیرضا خمسه بازیگر مطرح سینما و تلویزیون بود که به جای حضور روی صحنه و اجرای برنامه‌اش کارش را از میان حاضرین آغاز کرد. مراسم بزرگداشت داریوش اسدزاده بازیگر سینما و تلویزیون ایران با حضور مجید مظفری، محمد حیدری و مرجانه گلچین برگزار شد.

اسدزاده گفت: همه شما هنرمند هستید و من سپاسگزار شما هستم، من زمانی عاشق موسیقی بودم و ویولون می‌زدم و پدرم چون ارتشی بود با این کار مخالف بود. در نهایت فعالیت در تئاتر را از سال 1320 آغاز کردم و بعد از آن وارد سینما شدم. در حال حاضر مشغول نگارش کتاب هستم و تا امروز چهار کتاب نوشته‌ام. کسانی که می‌خواهند وارد هنر شوند مانند من بدبخت هستند. عشق به هنر آدم را بدبخت می‌کند. من 75 سال است هنر کار می‌کنم و با عشق و دلم کار کرده‌ام و با این عشق تا امروز سرپا مانده‌ام و این عشق را از شما دارم. در ادامه مراسم تجلیل نوبت به داریوش باباییان تهیه‌کننده سینما رسید و سیروس الوند روی صحنه حاضر شد و گفت: امسال می‌خواستم فیلم بسازم دنبال بسیاری از تهیه‌کنندگان رفتم که گویا این نام را یدک می‌کشند و مسئولین هم که انگار نه انگار من این همه سال فیلم ساختم.

وی در ادامه عنوان کرد: سال‌ها پیش وقتی می‌خواستم فیلم بسازم فقط یک تماس با داریوش باباییان گرفتم و او سرمایه فیلم من را تقبل کرد، امروز می‌فهمم که چه عزت و احترامی داشته است که مخفی مانده خوشحالم که امشب این مسله عیان می‌شود. باباییان نیز گفت: سپاس از مخاطبینی که بیننده نمایش خانگی زیر ساخت سینما هستند که به آن رونق می‌دهند و تشکر می‌کنم از برگزارکنندگان جشنواره یاس و ممنونم که از آدم های پشت صحنه قدردانی می‌کنید. قطار زندگی در حال حرکت است و یکی یکی نوبت پیاده شدن ما است و امیدوارم که در هر جشنواره از این افراد قدردانی کنیم. از امشب کار من نیز سخت تر می‌شود.

در ادامه مراسم، نوبت به تجلیل از همسر شهید سید علی اقبالی خلبان نامی ایران رسید وی طی سخنانی اظهار کرد: به پیوست صحبت‌های استاد بزرگوارم علی نصیریان که گفتند ملت ما مردم ما بسیار مهربان، شجاع و قدرشناس هستند وظیفه می‌دانم از ملت عزیزم تشکر کنم که بعد از 37 سال همسر من شناخته شد.

وی گفت:با آغاز جنگ، پاره‌های تن ما جانشان را کف دستشان گذاشتند و خالصانه و شجاعانه برای ما جان دادند تا دشمن ناکام بماند.

همسر خلبان شهید اظهار کرد: 22 سال از همسرم خبری نبود چرا که به دستور صدام بدن ایشان را به دو جیپ بسته بودند و متلاشی کردند. من می‌خواهم علی من همیشه در تاریخ با این عنوان که بهترین خلبان، با رشادت‌ترین انسان و همچنین استاد شهید بابایی بود، یاد شود.

وی با اشاره به فیلم «پرنده افلاک» گفت: از کارگردان فیلم ممنونم. اگر امشب اینجا هستید بهای دلتنگی‌های من و پسر چهار ساله ام است که امروز چهل ساله شده است.

در این مراسم، یاس زرین بهترین پوستر به حمیدرضا بابابیگی برای پوستر اینجا کسی نمی‌میرد اهدا شد.

یاس زرین بهترین عکس به سحر طرزی برای فیلم اینجا کسی نمی‌میرد تعلق گرفت.

یاس زرین بهترین آنونس به مسعود رفیع‌زاده برای فیلم روزی روزگاری سینما اهدا شد.

در بخش سینما ویدئو یاس زرین بهترین کیفیت عرضه لوح فشرده به علی اکبر قائمی نجفی مدیر شرکت هنرنمای پارسیان اهدا شد.

یاس زرین بهترین ویدئو رسانه به مجید محسنی مدیر موسسه سینما 24 اهدا شد.

یاس زرین بهترین موسسه پخش فیلم شبکه نمایش خانگی به جواد معماری اردستانی مدیر موسسه تصویر آوای هنر اهدا شد.

یاس زرین و جایزه ویژه دبیر جشنواره به سهیلا پورمحمدی برای فیلم پرنده افلاک اهدا شد.

در پایان این مراسم علیرضا قربانی خواننده سرشناس ایران به اجرای برنامه پرداخت. در ادامه جوایز بخش اقلام تبلیغاتی اهدا شد.

منبع: سینما پرس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .