تبیان، دستیار زندگی
سازمان یونسکو، جزیره قشم را به عنوان میزبان نشست منطقه ای و کارگاه آموزشی ژئوپارک های جهانی که قرار است اردیبهشت ماه سال ۹۶ برگزار شود، انتخاب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ژئوپارک قشم میزبان نشست منطقه‌ای ژئوپارک‌های جهانی

سازمان یونسکو، جزیره قشم را به عنوان میزبان نشست منطقه‌ای و کارگاه آموزشی ژئوپارک‌های جهانی که قرار است اردیبهشت ماه سال ۹۶ برگزار شود، انتخاب کرد.

بخش گردشگری تبیان

ژئوپارک قشم میزبان نشست منطقه‌ای ژئوپارک‌های جهانی

به گزارش تبیان از مهر ، علیرضا امری کاظمی عضو اصلی شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو به خبرنگار مهر گفت: پیش از این به سازمان جهانی یونسکو پیشنهاد داده بودم با توجه به اینکه قشم قدیمی‌ترین ژئوپارک منطقه است و اکنون نیز در حال برگشت به شبکه است، جزیره قشم به مرکز مطالعات و توسعه ژئوپارک‌های کل منطقه‬‫ یونسکو تبدیل شود، در راستای این پیشنهاد فرصتی بوجود آمد تا مقدمات این کار فراهم شود و رسما به مرکز ژئوپارک‌های منطقه تبدیل خواهد شد‬‫.‬‬

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با پروفسور پاتریک مک کیور دبیر برنامه بین‌المللی علوم زمین و ژئوپارک‌ها، دکتر مارگارت پاتزاک رییس دفتر شبکه جهانی و تورج امانی دبیر کمیته اجرایی ژئوپارک قشم در مقر یونسکو در پاریس برگزار شد، ژئوپارک قشم به عنوان میزبان یک نشست منطقه ای در خصوص توسعه ژئوپارک ها معرفی شد.

امری کاظمی بیان کرد: یک کارگاه آموزشی توسط اساتید شبکه جهانی در حاشیه نشست اردیبهشت ۹۶  برگزار خواهد شد که در آن نمایندگانی از کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، غرب آسیا و شمال آفریقا به همراه برخی مسئولان و کارشناسان کشورمان حضور خواهند داشت. هدف از برگزاری این نشست و کارگاه، توسعه موضوع ژئوپارک‌ها در این منطقه است. با توجه به اینکه در این منطقه در زمینه موضوع ژئوپارک‌ها نسبت به اروپا و شرق آسیا فعالیت چشمگیری صورت نگرفته، یونسکو امیدوار است با برگزاری این نشست و کارگاه، زمینه برای گسترش هر چه بیشتر موضوع ژئوپارک‌ها و به تبع آن ژئوتوریسم (زمین گردشگری) در این مناطق فراهم شود.


منبع: مهر