تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان از افتتاحیه نمایشگاه ژسی برای نمایش تصاویر ثبت شده لحظه ازدواج شهدای این استان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پای تماشای پیوندهای آسمانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان از افتتاحیه نمایشگاه عکس برای نمایش تصاویر ثبت شده لحظه ازدواج شهدای این استان خبر داد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
یوندهای آسمانی

پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان درباره افتتاح نمایشگاه ژس «قاب سفید» توضیح داد: این نمایشگاه با 46 اثر از ژس ازدواج شهدای استان گیلان با عنوان «قاب سفید»، هم زمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت رسول (ص) و خدیجه کبری (س) در سالن دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان برپاشده است.

رزمندگان و شهدای ما با باور به بنیاد خانواده و حفظ آن، در سادگی تمام و به دور از هرگونه تشریفات امروزی ازدواج می کردند و برای نجات کشور و خانواده به نبرد حق علیه باطل می رفتند

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ ایثار، ترویج عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آشنایی قشر دانشجو با سبک زندگی شهدا است. آشنایی نسل جوان و تحصیل کرده با گذشته پرافتخاری که با سادگی و گذشت خانوادگی مردان و زنان انقلابی ما و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی توانست استقلال و اقتدار این نظام را حفظ کند، ضروری است. برای همین تلاش برای آشنایی دو نسل قبل و بعد از انقلاب باید توسط مراکز فرهنگی و دانشگاهی بیشتر شود.

پاکدل بیان کرد: رزمندگان و شهدای ما با باور به بنیاد خانواده و حفظ آن، در سادگی تمام و به دور از هرگونه تشریفات امروزی ازدواج می کردند و برای نجات کشور و خانواده به نبرد حق علیه باطل می رفتند.

وی در پایان گفت: این نمایشگاه برای اولین بار در کشور با همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه گیلان و کانون دانشجویی علمی، فرهنگی ایثار دانشگاه گیلان برگزار شده است این نمایشگاه تا 24 آذر برای بازدید علاقه مندان در این دانشگاه برپا خواهد بود.


منبع: ایسنا