تبیان، دستیار زندگی
محمد باقر قالیباف، به جای اینکه دائما در حوزه آلودگی هوا محدودیت ایجاد کنیم، باید اقدامات ایجابی را نیز دنبال کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نباید مجوزی برای برگزاری نمایشگاه در داخل شهر صادر شود

محمد باقر قالیباف، به جای اینکه دائما در حوزه آلودگی هوا محدودیت ایجاد کنیم، باید اقدامات ایجابی را نیز دنبال کنیم.

بخش اجتماعی تبیان

نمایشگاه

محمد باقر قالیباف، ظهر امروز در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو حسین آباد از خط سه مترو تهران، طی سخنانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت پیگیری اقدامات سلبی و ایجابی در کنار هم برای حل معضل آلودگی هوا، افزود: به جای اینکه دائما در حوزه آلودگی هوا محدودیت ایجاد کنیم، باید اقدامات ایجابی را نیز دنبال کنیم؛ البته من هم معتقدم که باید محدودیت ایجاد شود اما این ایجاد محدودیت باید با منطق دنبال شود نه اینکه یک مرتبه تصمیم بگیریم که طرح زوج و فرد را از درب منزل اجرایی کنیم، در این شرایط مردم مجبور هستند که این طرح ها را رعایت نکنند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی با تمام توان، ابراز داشت: مشکل جدی ما برای توسعه خطوط مترو نبود کمک های دولت در این زمینه است، اما حتی از کمک های دولت هم گذشته ایم. در این شرایط انتظار داریم از محلی که قانون به تصویب رسیده و پول آن هم وجود دارد به ما کمک کنند.  چرا که درآمد و هزینه آن ها مشخص است و در صورت تامین این اعتبار می توان حمل و نقل را به صورت کامل و یکپارچه دید.

قالیباف ادامه داد: امیدوارم این سوال از سوی دستگاه های نظارتی مطرح شود و آنها بررسی کنند تا اگر حرف ما درست است، موضوع را مطالبه کنند و اگر این حرف درست نیست، بگویند که اشتباه می گوییم. اگر این قانون وجود دارد باید بایستیم و آن را اجرا کنیم.

شهردار تهران عنوان داشت: امروز حمل و نقل ریلی خصوصا در کلانشهرها در اولویت است چرا که چند میلیون نفر از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و این موضوع با جان مردم سرو کار دارد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون برگزاری نمایشگاه ها در محدوده شهری، عنوان کرد: همه ما در این زمینه باید قانون را رعایت کنیم؛ در این حوزه نیز پیش از این توافق نامه ای نوشته شده است که باید اجرایی شود.

قالیباف گفت: اگر به سوابق نگاه کنیم، شاهد هستیم احداث نمایشگاه شهر آفتاب به دلیل نبود فضای مناسب نمایشگاهی در تهران بود.در 15 سال قبل قرار بود که دولت شهر آفتاب را بسازد اما این اقدام صورت نگرفت، حتی در همان برهه شهرداری وقت جلوی نمایشگاه را پلمپ کرد تا از برگزاری نمایشگاه خودداری کند.

شهردار تهران ادامه داد: در هر صورت شهرداری تهران نمایشگاه را احداث کرد، در این شرایط هیچ دلیلی ندارد که نمایشگاه را داخل شهر برگزار کنیم و این موضوعی است که رسانه ها باید آن را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: همانطور که شورای شهر مصوبه ای دارد که نباید نمایشگاهی در محدوده شهری برگزار شود، دوستان ما در وزارتخانه مربوطه نیز نباید این مجوز را صادر کنند؛  همچنین صدا و سیما، افکار عمومی مردم و رسانه ها باید این موضوع را مطالبه کنند.

قالیباف در پایان گفت:  البته برگزاری نمایشگاه های کوچکی که جمعیت کمی دارد و ترافیک ایجاد نمی کند، ایرادی ندارد و در این زمینه طبق آئین نامه عمل می شود؛  اما بقیه نمایشگاه ها باید به شهرآفتاب منتقل شود که در آن مترو هم وجود دارد.

شهردار تهران ادامه داد: هم اکنون برای برگزاری نمایشگاه ها در داخل محدوده شهری از شهرداری تهران مجوزی دریافت نمی شود و اگر هم برای دریافت مجوز مراجعه کنند، ما مجوز برگزاری نمایشگاه را نخواهیم داد.



منبع:خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .