تبیان، دستیار زندگی
کتاب هایی که در سال 2016 بیشترین خواننده را به خود اختصاص دادند در سایت گوگل پلی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محبوب ترین کتاب های  سال 2016

کتاب هایی که در سال 2016 بیشترین خواننده را به خود اختصاص دادند در سایت گوگل پلی منتشر شد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

محبوب ترین کتاب های  سال 2016

بر اساس اعلام گوگل پلی، لیست پرفروش ترین کتابهای سال 2016 را منتشر کرده است. جهان در سال 2016 نیز با کتاب های متفاوتی همراه بود؛ کتاب هایی که توانستند دریچه ای جدید پیش روی مخاطبانشان باز کنند و زاویه ای جدید از زندگی را پیش چشمان هر خواننده ای بگشایند.

کتاب های پرفروش سال 1016 به قرار زیر است.

«افسانه ای هری پاتر و کودک نفرین شده» اثر جی کی رولینگ

جی کی رولینگ بار دیگر خوانندگان را به دنیای جادوگری و مدرسه هاگوارتز می برد. «هری پاتر و کودک نفرین شده» نمایشنامه ای از سری محبوب هری پاتر است و به زودی به روی صحنه خواهد رفت؛ اما طرفداران نتوانستند صبر کنند و به این ترتیب بار دیگر نام هری پاتر در صدر پرفروش ترین کتابهای سال  قرار گرفت.

 «دختری در قطار» نوشته پائولا هاوکینز

«دختری در قطار» نه  تنها یک رمان مهیج و پلیسی، بلکه تریلری روان شناسانه است، که موفق شد خیلی زود رکورد پرفروش ترین هایی چون هری پاتر را بشکند و همچنان در صدر باقی بماند. برخی این رمان را جلد دوم دختر گمشده می دانند.

«شیمیدان» نوشته استفان مایر

مایر که از نویسندگان جوان آمریکایی است، تاکنون توانسته با انتشار کتاب هایی مانند «گرگ و میش» نام خود را در فهرست پرمخاطب ترین نویسندگان جوان آمریکا ثبت کند. تا کنون از کتاب شیمیدان او 100 میلیون نسخه به فروش رسیده و به 37 زبان نیز ترجمه شده است.

 «آخرین زمان» نوشته استفان کینگز

این اثر که پنجاه و پنجمین کتاب کینگز است، سومین جلد از یک سه گانه اوست که ماجرای یک کارآگاه بازنشسته به نام بیل هاجز و دستیار او را بیان می کند.

 «ستاره صبح» نوشته پیرس براون

«ستاره صبح» سومین کتاب از براون  است. دیگر کتاب های او از این مجموعه با عناوین «پسر طلایی» و «طلوع سرخ» نام دارد که در سال های 2014 و 2015 منتشر شده اند. به گفته نویسنده؛ او ماه ها صرف نگارش این کتاب کرده است؛ چرا که معتقد است این آخرین کتاب از این مجموعه است و دوست دارد تا به بهترین نحو ممکن نوشته  منتشر شود.

 «من پیش از تو» نوشته جو جو مویز

از میان کتاب های مویز، «من پیش از تو» بیشترین مخاطب را داشت. این اثر در هفت هفته توانست در صدر فروش کتاب های 2016 قرار بگیرد.

«من پیش از تو» یک رمان عاشقانه در سبکی متفاوت است. عشقی ورای عشق های زمینی و داستانی که اگرچه عشق موضوع اصلی آن عشق است اما عاشقانه نیست. داستان زندگی مرد جوان و ماجراجویی است که با علاقه ی فراوان، ورزش های خطرناکی را انجام می دهد و در یک حادثه تمام زندگی اش دچار تغییر می شود.

«کشتن مرغ مقلد» نوشته هارپر لی

این کتاب هارپر لی سالهاست که در فهرست پرفروش ها قرار دارد. وکیلی به نام آتیکوس فینچ شخصیت اصلی این داستان است. او وکالت یک فرد سیاهپوست را بر عهده می گیرد که به جرم گناه نکرده محکوم شده است.


شایان ذکر است از دیگر کتاب های پرفروش گریشام، اثری است با عنوان "The  Whistler" که در اکتبر 2016 به چاپ رسیده است.

همچنین «بیوه سیاه» اثر دنیل سیلوا،  "Apprentice in Death"  اثر نورا رابرتز، «مدرسه شبانه» اثر نویسنده انگلیسی لی چایلد و «مردی به نام اوه» نوشته فردریک بکمن از دیگر کتاب هایی است که از آنها با عنوان کتاب های پرمخاطب در ماه های مختلف سال 2016 یاد شده است.


منبع: لیزنا