تبیان، دستیار زندگی
وزیر بهداشت گفت: یکی از طرح های موفق دولت اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بود که اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان نیز تحول شگرف در عرصه بهداشت و درمان این استان ایجاد کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگترین نیاز جامعه اسلامی، اخلاق است

وزیر بهداشت گفت: یکی از طرح های موفق دولت اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بود که اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان نیز تحول شگرف در عرصه بهداشت و درمان این استان ایجاد کرده است.

بخش اجتماعی تبیان

بزرگترین نیاز جامعه اسلامی، اخلاق است

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت گفت: یکی از طرح های موفق دولت اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بود که اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان نیز تحول شگرف در عرصه بهداشت و درمان این استان ایجاد کرده است.
دکتر  هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان های صحرایی سپاه در زاهدان که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، افزود: در قالب طرح تحول سلامت نیم میلیون نفر در سیستان و بلوچستان بیمه شده اند و اعتبار صرف شده برای بیمه این تعداد 100 میلیارد تومان بوده است.
وی همچنین از اجرای 600 پروژه بهداشتی و درمانی در سطح استان خبر داد که تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری خواهند رسید.
هاشمی همچنین در ادامه از سپاه خواست تا بیمارستان های صحرایی بیشتری در کشور راه اندازی کند و مجلس و دولت نیز در اجرای این کار یاری گر سپاه باشند.

رعایت اخلاق، بزرگترین نیاز بشریت و به ویژه جامعه اسلامی است

وزیربهداشت و درمان در سفر به سیستان در دیدار با معتمدان،ریش سفیدان و مردم زابل نیز ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: پیامبر ما برای تکمیل مکارم اخلاق آمد، امروز بزرگترین نیاز بشریت و به ویژه جامعه اسلامی رعایت اخلاق است.
وی با بیان اینکه مصیبتهایی که ما امروز درجهان اسلام شاهد آن هستیم ناشی از جهل و بداخلاقی است، اظهار کرد: درست است که قدرتهای بزرگ و دشمنان اسلام طمع دارند اما هستند مزدورانی که در لباس دانشمند و واع1 راه را به اشتباه نشان می دهند و باعث غصه و درد است که مسلمان در برابر مسلمان خون همدیگر را می ریزند و به زشت ترین شکل ممکن که در عالم غیر انسانی هم حاکم نیست می بینیم که چه بلاهایی سرهم می آورند.
وی اضافه کرد: بدون تردید علت این مسایل عدم ایفای صحیح نقش عالمان دینی و دلیل آن نا آگاهی

پیامبر ما برای تکمیل مکارم اخلاق آمد، امروز بزرگترین نیاز بشریت و به ویژه جامعه اسلامی رعایت اخلاق است.

آنان است و بخش دیگر کم توانی است که باعث شده حکام خائنی برسرکاربیایند که رفتارآنها علیه دین مبین اسلام باشد.
وزیر بهداشت گفت: هفته وحدت یادگارامام خمینی (ره) است و امروز اگر ما عزتمندانه از ارزشهای دین اسلام دفاع می کنیم به دلیل وحدت حاکم در بین مذاهب اسلامی ماست.
دکتر هاشمی همچنین در ادامه با بیان اینکه اگر بخواهیم درمسیر اسلام باشیم باید به مردم بدرستی خدمت کنیم، ادامه داد: همه کسانیکه حاشیه پردازی می کنند، خودشان گرفتارهوای نفسانی شان هستند چراکه راه مشخص شده و هدف مشخص است.
وی اضافه کرد: همه باید هوشیار باشند و بدانند که بدهکارمردمند و این مردم هستند که ولی نعمت آنهایند.
وزیربهداشت با اشاره به خدمات صورت گرفته توسط دولت اقای روحانی از ابتدای تشکیل تا کنون، گفت: خدمات بسیار با ارزشی تا کنون انجام شده ولی آنچه مهم است امیدی است که در دل مردم وجود دارد و باور دارند که کشور رو به ترقی است، پس باید قدر مردم را دانست و بدرستی به آنها خدمت کرد.
هاشمی بابیان اینکه درحوزه سلامت در زابل کارهای بسیار خوبی شده که مهمترین آن تشکیل دانشگاه علوم پزشکی بوده است، افزود: هم توان زابل بیشتر از اینهاست و هم حقش بیش از اینهاست، من اعتقاد دارم که اینجا می تواند یکی از قطب های مهم توریسم سلامت باشد و کمک کند به برادران و خواهران افاغنه که آن طرف مرز هستند که هم تولید اشتغال می کند و هم ارزآور خواهد بود و هم باعث تقویت امنیت خواهد شد.
هاشمی تاکید کرد: زابل می تواند به یکی از مناطق و قطب های توریسم سلامت تبدیل شود.
وی اضافه کرد: اگرچه دولت دراین مدت بامشکلات زیادی ازجمله مسایل اقتصادی مواجه بوده ولی توانسته کارنامه قابل قبولی داشته باشد.
وی در ادامه افزود: نزدیک صد متخصص در این منطقه حضور دارند و انجام دوره های تخصصی که شروع شده قابل افتخاراست.
وزیر بهداشت بابیان اینکه با گسترش شبکه بهداشت در منطقه سیستان، به ازای هر سه هزار نفر سیستانی یک نفر مراقب سلامت تعیین شده است، افزود: این افراد به تدریج پرونده های سلامت را کامل می کنند و این می تواند مقدمه ای برای کاهش بار بیماریها و توجه به پیشگیری باشد.


منبع: ایسنا