تبیان، دستیار زندگی
وزیر دفاع گفت: اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس ناشی از ناپختگی و تازه کار بودن وی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهارات سخیف نخست وزیر انگلیس

وزیر دفاع گفت: اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس ناشی از ناپختگی و تازه کار بودن وی است.

بخش سیاست تبیان

وزیر،نخست وزیر،ترزا می،انگلستان،وزیر دفاع،ارتش،جنگ،ترامپ،داعش،جنایات داعش،

به گزارش تبیان به نقل ازخبرگزاری فارس، سردار حسین دهقان در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: به نظر من آنچه ترزا می در جلساتی که با شورای همکاری خلیج فارس داشت، عنوان کرد بیانگر چند چیز است که معنای اول آن ناپختگی و تازه کاری وی است.

وزیر دفاع تصریح کرد: دوم بحث خلایی که انگلیسی ها امروز احساس می کنند، بعد از انتخاباتی که در آمریکا برگزار شد و نگرانی هایی که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نسبت به آینده خودشان دارند؛ احساس انگلیسی ها آن است که می توانند به منطقه برگردند و خلا موجود را پرکنند.

از نظر ما در منطقه حضور نیروهای بیگانه ناامنی ایجاد کرده و حتی جریان تکفیری هم به عنوان نائبین قدرتهای فرامنطقه ای هستند و جنگ نیابتی شکل گرفته است.

وزیر دفاع افزود: به هر حال با طرح مساله ایران هراسی بازار فروش تسلیحات را هم فراهم می کنند و به طور طبیعی برای این که بازار اسلحه را هم ایجاد کنند، دست به بیاناتی می زنند که این بیانات ناسنجیده است و فکر می کنند آنهایی که در معرض این نوع اظهارات قرار می گیرند به سادگی ریشه های این اظهارات را می فهمند. نکته سوم این که انگلستان فکر می کند در یک عصر و دوره جدیدی قرار گرفته که می تواند احیاگر همان بریتانیای قبل باشد و حضور خود را در جاهای مختلف دنیا عملی کند.

دهقان در پایان خاطرنشان : در اینجا با زدن پایگاه در بحرین یا جاهای مختلف به عبارتی حضور نظامی خود را برای تامین اهداف و منافع ملی خود نه منطقه عملیاتی می کند لذا ما این حرف ها را به حساب نمی آوریم.

وی همچنین درباره نقش کنفرانس هایی همچون کنفرانس امنیتی تهران و ابزارهایی که می تواند در برقراری نظم و ثبات امنیت هر منطقه نقش ایفا کند، گفت: ما یک بحث را از منظر داخلی کشورها و منطقه می دانیم به این معنا که اگر همه ملت ها تعین کننده سرنوشت خود باشند، امنیت داخلی برقرار می شود و اگر امنیت داخلی باشد، عملا ثبات هم در کشورهای منطقه خواهد بود.
سردار دهقان اولین گام در برقراری نظم منطقه ای را تن دادن به خواست ملت ها برای تعیین سرنوشت خودشان عنوان کرد و گفت: این که اهداف کشورها در گرو حفظ اهداف و منافع سایرین باشد، اهمیت دارد. بازکردن پای کشورهای منطقه عملا نوعی ناامنی ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: از نظر ما در منطقه حضور نیروهای بیگانه ناامنی ایجاد کرده و حتی جریان تکفیری هم به عنوان نائبین قدرتهای فرامنطقه ای هستند و جنگ نیابتی شکل گرفته است.
وزیر دفاع ادامه داد: بهترین شکل ، امنیت دسته جمعی است که کشورهای منطقه تلاش کنند با شکل دهی ائتلاف ها و سازمان های جمعی در برابر تهاجمات و اقدامات کشورهای فرامنطقه ای مقابله کنند. این تنها راهی است که می تواند موضوعیت داشته باشد.


منبع : خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .