تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری معرفی سری جدید برنامه «محله گل و بلبل» روز گذشته با حضور داریوش فرضیایی مجری و بازیگر این برنامه، مسلم آقاجان زاده تهیه کننده، احمد درویش علی پور کارگردان و محمد درویش علی پور نویسنده آن و جمعی از اصحاب رسانه در لوکیشن اصلی محله گل و بلبل برگزار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«محله گل و بلبل» و آموزش سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها

نشست خبری معرفی سری جدید برنامه «محله گل و بلبل» روز گذشته با حضور داریوش فرضیایی مجری و بازیگر این برنامه، مسلم آقاجان‌زاده تهیه کننده، احمد درویش علی‌پور کارگردان و محمد درویش علی‌پور نویسنده آن و جمعی از اصحاب رسانه در لوکیشن اصلی محله گل و بلبل برگزار شد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

در ابتدای این نشست مسلم آقاجان‌زاده، تهیه‌کننده برنامه‌های کودک تلویزیون هدف و رویکرد این برنامه در سری جدید را آموزش روش‌های استفاده درست از فضای مجازی برای کودکان و نیز خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: ما در سری اول این برنامه آموزش مسائل شهرنشینی و توجه به کمپین «آسمان آبی، زمین پاک» را مدنظر داشتیم و لذا آموزه‌هایی را در این زمینه به کودکان ارائه می‌دادیم؛ در سری جدید اما تمرکز ما بیشتر روی بحث استفاده‌های کودکان از فضاهای مجازی و آموزش سواد رسانه‌ای به این افراد است و تلاش می‌کنیم در این زمینه فرهنگ‌سازی‌هایی را هم برای کودکان و هم خانواده‌هایشان انجام بدهیم.

این تهیه‌کننده درخصوص دیگر تغییرات ایجاد شده در سری جدید برنامه افزود: ما در دکور محله هم تغییراتی را ایجاد و دو خانه جدید را به برنامه اضافه کردیم. در یکی از این خانه‌ها که ظاهری شمالی دارد گلدون خان (امیرمحمد متقیان) همراه همسرش نازخاتون (ملیکا شریفی‌نیا) و نیز چهار فرزندشان با نام‌های داور بابا، باور بابا، یاور مامان و امید همه زندگی می‌کنند که این چهار فرزند همه عروسکی هستند. در خانه دیگر که ظاهرش جنوبی است، نانوای محله آقای خوشحال (با بازی نادر سلیمانی) همراه با همسرش گندم (سارا خوئینی‌ها) زندگی می‌کنند.

آقاجان‌زاده در تعریف دیگر بازیگران این مجموعه خاطرنشان کرد: دو شخصیت پدر و مادر پورنگ (با بازی محمد شفیعی و نعیمه نظام دوست) دو شخصیتی بودند که در سری قبل بسیار مورد استقبال واقع شدند و در نتیجه در سری جدید هم حضور دارند. در کنار اینها شخصیت پدربزرگ آنها هم به مجموعه اضافه شده است که نقشش را فرهاد بشارتی ایفا می‌کند. همچنین بهنوش بختیاری، جواد انصافی، آرش میراحمدی، امیر نوری و مجید صیادی دیگر نقش‌آفرینان ثابت این مجموعه هستند.

تمرکز بر فضای مجازی

داریوش فرضیایی، عموپورنگ معروف دنیای کودکان هم در این نشست گفت: خوشحالم که در این سری برنامه سراغ موضوع و دغدغه اصلی بسیاری از خانواده‌ها، یعنی فضاهای مجازی رفته‌ایم. متاسفانه با تحقیق‌هایی که کردیم متوجه شدیم بسیاری از بزرگ‌ترها در این زمینه از کودکان عقب مانده‌اند. این شبکه‌ها دارند بچه‌هایمان را از ما می‌دزدند و تاثیراتش را هم روی کودکان می‌بینیم، لذا خوشحالم که حتی به‌صورت زیرپوستی هم که شده به ماجرا می‌پردازیم.

فرضیایی تاکید کرد: نگران کمتر دیده شدنم در قالب محله گل و بلبل و در نتیجه وجود بازیگران متعدد و جدید کار نیستم؛ خود شخصیت عمو پورنگ تغییری نکرده و من به عوامل کار اعتماد کامل دارم.

احمد درویش‌علی‌پور، کارگردان مجموعه این سری و سری قبلی از دیگر حاضران در نشست بود. او گفت: من به اصل غافلگیری برای مخاطبانم و بویژه گروه سنی کودک و نوجوان اعتقاد ویژه‌ای دارم. این روزها در نتیجه استفاده از فضاهای مجازی، گوشی‌های تلفن همراه مدام در دست همه هست و حتی از صحنه برنامه‌مان هم عکس می‌گیرند و اصل غافلگیری ما زیر سوال می‌رود. بهتر شدن عاملی است که تک‌تک اعضای این گروه در راس اهداف خود دارند و بویژه در سری جدید کوشیده‌ایم کیفیت را ارتقا ببخشیم و حتی سراغ جلوه‌های ویژه بصری هم رفته‌ایم که اتفاقی تازه در این برنامه است.

محمد درویش‌علی‌پور، نویسنده کار هم عنوان کرد: امیدوارم در سری جدید همچنان دیدگاه‌های مثبت مخاطبانمان را حفظ کنیم و با بازخوردهای خوبی که می‌بینیم شرمنده کسی نشویم. در این سری اتفاقات ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم و بویژه در طول 15 قسمت ویژه عید نوروز داستان‌های متفاوتی را نسبت به قبل خواهیم دید. این نویسنده افزود: ما تاکنون 50 عنوان و موضوع مرتبط با فضاهای مجازی را طی فهرستی تدارک دیده‌ایم و قرار است که درخصوص این موضوعات داستان مجموعه را به پیش ببریم؛ البته من به تکراری شدن اعتقادی ندارم و نظرم این است از آن‌جایی که ما با مخاطبان کودک سر و کار داریم، اتفاقا هر چه بیشتر موضوعی را تکرار کنیم برایشان بهتر جا می‌افتد و لازم است که برخی موضوعات تکرار شوند.

مسلم آقاجان‌زاده تاکید کرد‌: طبق نتایجی که مرکز آمارسنجی رسانه ملی در اختیارمان قرار داد سری اول برنامه محله گل و بلبل توانسته بود 80 درصد از مخاطبان کودک و نوجوان و نیز 60 درصد مخاطبان بزرگسال را جذب خود کند و تلاشمان این است که در سری جدید این رقم بیشتر هم باشد.


منبع: جام جم آنلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .