تبیان، دستیار زندگی
دانش آموزان پژوهشگر برگزیده امروز از دست فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، جوایز خود را دریافت کردند. پرگار الکترونیکی، جاروبرقی بلوتوثی و الکترو پمپ آبرسان از جمله پروژه های برتر دانش آموزی بودند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

21 دانش آموز پژوهشگر تجلیل شدند

21 دانش آموز پژوهشگر تجلیل شدند


سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از تجلیل ۲۱ دانش آموز پژوهشگر دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عصاره در مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر که در مدرسه دکتر شریعتی برگزار شد، بیان کرد: دانش آموزان برتر پژوهنده با همکاری وزارت علوم انتخاب شده اند.

وی افزود: در دوره ابتدایی و براساس شیوه نامه جابر ابن حیّان دانش آموزان پژوهشگر مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت ۷ پژوهشگر برگزیده انتخاب شدند.

دبیر هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در دوره متوسطه اول و دوم نیز بر اساس شیوه نامه جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی دانش آموزان پژوهشگر انتخاب و در نهایت ۷ دانش آموز در دوره اول متوسطه و هفت دانش آموز در متوسطه دوم به عنوان برتر انتخاب شدند.

به گفته سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ۲۱ دانش آموز پژوهشگر انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین؛ وحید احمدی در این مراسم گفت: استفاده از تمامی ابراز و امکانات و روش های نوین فناوری و شبکه های اجتماعی باید به خدمت پژوهش گرفته شود که این موضوع نیازمند عزم عمومی و فرهنگ سازی است.

وی افزود: متاسفانه در کشورمان در ابتدای راه پژوهش هستیم اما باید گفت، خوشبختانه پژوهش گفتمان امروز جامعه شده است اما نیازمند حضور همه جانبه دانش آموزان و جوانان است.

معاون پژوهشی وزیر علوم بیان کرد: با همکاری آموزش و پرورش این همدلی را آغاز کردیم و اگر این حرکت ترویج پیدا کند رمز توفیق است.

منبع: خبرگزاری مهر

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی