تبیان، دستیار زندگی
عد  مدیر دفتر جریان‌شناسی تاریخ معاصر مهمترین ضعف در تبیین ابعاد وجودی امام خمینی(ره) برای نسل‌های انقلاب و جوانان كشور، همچنین سایر ملل را، جفا و عملكرد بد مسوولین دانست. حجت‌الاسلام حمید رسایی، مدیر دفتر جریانشناسی تا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدرس حوزه علمیه قم: ایدئولوژی انقلابی امام، رسیدن به عد

مدیر دفتر جریان‌شناسی تاریخ معاصر مهمترین ضعف در تبیین ابعاد وجودی امام خمینی(ره) برای نسل‌های انقلاب و جوانان كشور، همچنین سایر ملل را، جفا و عملكرد بد مسوولین دانست.
حجت‌الاسلام حمید رسایی، مدیر دفتر جریانشناسی تاریخ معاصر و مدرس حوزه علمیه قم  نهضت امام خمینی(ره) را برگرفته از فرهنگ بومی ملت‌ها و موافق با خواست آنها بویژه، ملت ایران دانست و با اشاره به علاقه ملت ایران و ملل دیگر به این چهره برجسته سیاسی الهی گفت: ما چون ماهی درون تنگ آب و ملل دیگر همچون ماهی بیرون از آب، هر دو تشنه آبیم، مایه حیاتی كه از نهضت جاودان حضرت امام(ره) سرچشمه گرفته است.
وی مهمترین ضعف در تبیین ابعاد وجودی ایشان برای نسل‌های انقلاب و جوانان كشور، همچنین سایر ملل را، جفا و عملكرد بد مسوولین دانست و افزود: گاهی برخی خواص جامعه كه مسوولیت‌های مهمی بر عهده دارند، خودسازی لازم جهت تطبیق با آرمان‌های انقلاب اسلامی را ندارند، آنها به جای تقویت خود در جهت ساده‌زیستی كه امام خمینی(ره) بر آن تاكید كرده است، یك سری تعلقات آسایش‌طلبانه دارند و مسوولیت را با محدودیت نپذیرفته‌اند.
این مدرس حوزه علمیه قم، بحث عدالت اجتماعی را مهمترین نیاز جوامع اسلامی بویژه ملت ایران دانست و اظهار داشت: تفكرات و ادبیات امام(ره)، به دلیل توجه و تاكیدشان بر قشر محروم جامعه با استقبال مواجه شد. امروز هم تاكید مقام معظم رهبری بر عدالت اجتماعی بویژه در بحث انتخابات ریاست جمهوری است، كه فرمودند: ''در این دوره از انتخابات، عدالت اجتماعی و مبارزه به فساد باید به عنوان ویژگی‌های عمده رئیس‌جمهور مورد توجه قرار گیرد''.
وی افزود: همه منتظر ظهور امام عصر(عج) برای رسیدن به عدالت اجتماعی هستند و با شنیدن نام ایشان دغدغه ایشان در جهت اجرای عدالت به ذهن متبادر می‌شود، امام خمینی(ره) هم با هدف رسیدن به عدالت اجتماعی، ایدئولوژی انقلاب اسلامی را پی‌ریزی كرد.
حجت‌الاسلام رسایی ویژگیهای ولایت مداری، عدالت‌طلبی، كم‌خرجی در عین پركاری را از رموز ماندگاری اندیشه‌ها، آرا و نظارت امام راحل(ره) معرفی كرد و گفت: امام(ره) دین محور بود و همین دین‌مداری واقعی، ایشان را به عدالت‌طلبی رساند كه این دو ویژگی به طور كامل با هم در ارتباطند و جدا شدنشان، ظهور نظام كمونیست را به همراه دارد.شبستان