تبیان، دستیار زندگی
زمانی که کودک نوع ارتباط برقرار کردن والدین خود را با دیگران می بیند از آن ها الگوبرداری می کند، در نتیجه والدینی که روابط عمومی شان پایین تر است کودکانی خجالتی به بار می آورند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والدین خجالتی، کودکان کم رو به بار می آورند

زمانی که کودک نوع ارتباط برقرار کردن والدین خود را با دیگران می بیند از آن ها الگوبرداری می کند، در نتیجه والدینی که روابط عمومی شان پایین تر است کودکانی خجالتی به بار می آورند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
کودکان کم‌رو

سارا حسینی روان شناس با بیان اینکه خانواده های خجالتی، کودکان کم رو به بار می آورند، گفت: زمانی که کودک نوع ارتباط برقرار کردن والدین خود را با دیگران می بیند از آن ها الگوبرداری می کند، در نتیجه والدینی که روابط عمومی شان پایین تر است کودکانی خجالتی به بار می آورند.

وی در ادامه اذعان کرد: بعضی خانواده ها زمان کمتری برای صحبت کردن با فرزندانشان پیدا می کنند. همچنین مادران چنین خانواده هایی عادت کرده اند که همواره برای مراقبت از طفل و پیشگیری از حوادث غیرمنتظره مراقب کودک خود باشند و اگر کودک قدمی از آن ها دور شود به آن ها تذکر دهند در این صورت اگر طفل خودسر نباشد سعی می کند حرف مادر خود را گوش کند و از کنار او تکان نخورد یا لااقل بازی هایی را که مادر اجازه می َدهد، انجام دهد.

این روان شناس با اشاره به علایمی که این کودکان از خود بروز می دهند، تصریح کرد: این کودکان چون آینده خود را چنان پربار نمی بینند به همه چیز  بدبین می شوند، دستپاچه هستند، با انگشتان خود بازی می کنند، ناخن هایشان را مدام می جوند، گوش خود را می کشند و در نهایت  نمی توانند با هم سن و سال های خود ارتباط برقرار کنند.

حسینی در پایان تأکید کرد: هیچ وقت کودکتان را به عنوان فردی خجالتی به دیگران معرفی نکنید، چرا که او اگر هم بخواهد در جمعی صحبت کند همین برچسبی که شما به وی زده اید باعث می شود اعتماد به نفسش از بین برود. همچنین سعی کنید روابط خود را با اطرافیانتان قوت ببخشید تا کودکانتان با تماشای شما نوع ارتباط برقرار کردن را یاد بگیرند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.