تبیان، دستیار زندگی
بعضی از افراد بدون درمان افسردگی خود به سراغ ازدواج می روند و زندگی مشترک خود را با این تصور که اگر یک نفر وارد زندگی ام شود می تواند به من کمک کند، تشکیل می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درمان افسردگی با ازدواج ممنوع!

بعضی از افراد بدون درمان افسردگی خود به سراغ ازدواج می روند و زندگی مشترک خود را با این تصور که " اگر یک نفر وارد زندگی ام  شود می تواند به من کمک کند"، تشکیل می دهند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
درمان افسردگی با ازدواج

پژمان بابایی روان شناس با اشاره به اینکه بعضی افراد برای درمان افسردگی خود گزینه ازدواج را انتخاب می کنند، اظهار داشت: بعضی از افراد بدون درمان افسردگی خود به سراغ ازدواج می روند و زندگی مشترک خود را با این تصور که " اگر یک نفر وارد زندگی ام  شود می تواند به من کمک کند"، تشکیل می دهند.

وی با تأکید بر اینکه گاهی برخی افراد افسردگی شان را به طرف مقابل انتقال می دهند، اذعان کرد: بعضی از اشخاص پس از ازدواج افسردگی را به طرف مقابل خود انتقال می دهند. به عنوان مثال همسر زوجی که افسردگی دارد وقتی از او بخواهد با هم بیرون بروند یا در میهمانی حاضر شوند فرد افسرده او را همراهی نمی کند در نتیجه سبب گوشه گیری طرف دیگر می شود.

این روان شناس در ادامه گفت: البته چنین امری در همه موارد صدق نمی کند چرا که افسردگی بیماری مسری نمی تواند باشد ولی به دلیل اینکه دو نفر که با هم زندگی می کنند رفتارشان مانند هم می شود این فرضیه در بیشتر موارد صدق می کند.

وی تصریح کرد: افسردگی موانع چندانی در پیشبرد زندگی پدید نمی آورد و در بسیاری موارد براحتی قابل درمان است، اما خانواده و خود فرد باید در نظر داشته باشند که این درمان باید تحت نظر مشاور و نه زیر سایه ازدواج انجام گیرد.

بابایی در پایان تأکید کرد: هر شخصی باید هنگامی که ازدواج می کند برای پذیرش نقش همسر، مادر یا پدر آماده باشد نه این که بار مسایل روحی خود را روی شانه طرف مقابل بگذارد، در واقع سلامت روانی زوج ها، توانایی برای تأمین نیازهای جسمی و عاطفی طرف مقابل و همچنین داشتن منبع درآمد مناسب از جمله مواردی است که می تواند ضامن استمرار زندگی مشترک باشد.


منبع:خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.