تبیان، دستیار زندگی
کتاب «منظومه فکری امام خمینی(ره)» نوشته حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه با حضور نویسنده دریکی دیگر از محافل نقدو بررسی کتاب فرهنگسرای گلستان رونمایی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب « منظومه فکری امام خمینی(ره)» رونمایی می‌شود

کتاب «منظومه فکری امام خمینی(ره)» نوشته حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه با حضور نویسنده دریکی دیگر از محافل نقدو بررسی کتاب فرهنگسرای گلستان رونمایی می‌شود.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

به نقل از  روابط عمومی مراکز فرهنگی- هنری منطقه ۸ و فرهنگسرای گلستان؛ رونمایی این کتاب که در صدد است با مطالعه مجموعه مکتوبات و منشورات و بیانیه‌ها و سخنرانی‌های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی و مقام معظم رهبری، هندسه و منظومه معرفتی آنها را به نگارش درآورد باحضور مسئولین و فعالان فرهنگی انجام می شود.

«منظومه فکری امام خمینی(ره)» در چهار بخش اصلی سامان یافته که بخش اول «نظام‌های بینشی و نگرشی (جهان‌بینی اسلامی)»، بخش دوم «نظام‌های منشی و رفتاری اسلام»، بخش سوم «نظام‌های اجتماعی اسلام» و بخش چهارم «اهداف اجتماعی اسلام» را در برمی‌گیرد.

خسروپناه در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین نگاشته است: «این تحقیق نشان می‌دهد که منظومه امام و رهبری بیانگر گفتمان و جریان فکری –فرهنگی ویژه‌ای است که هم ادامه‌دهنده‌ی گفتمان فکری علمای گذشته، همچون شیخ مفید و شیخ طوسی و خواجه نصیر و صاحب جواهر و سید عبدالحسین لاری و دیگران است و هم با رویکرد اجتهادی به مسائل معاصر می‌پردازد و از جریان‌ها و گفتمان‌های معاصری همچون: جریان سنتی بی‌توجه به دغدغه‌های انسان معاصر و جریان روشنفکری غرب‌زده و شرق‌زده و جریان روشنفکری دینی التقاطی و جریان تجددستیزی و سنت‌گرایی و جریان اخباری نوین و ضد عقلانی متمایز است.»

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، بهمن ۱۳۴۵ در شهرستان دزفول به دنیا آمده؛ او پژوهشگر فلسفه دین و رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه است.

وی در سال ۱۳۶۸ دروس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه قم آغاز کرد و دوازده سال از درس خارج فقه و اصول آیات عظام وحید خراسانی و فاضل لنکرانی و هفده سال فلسفه نزد آیت الله حسن‌زاده آملی و آیت الله جوادی آملی در حوزه علمیه قم بهره بردو در کنار دروس حوزوی، دکترای کلام اسلامی از مؤسسه امام صادق دریافت کرد. از خسروپناه تا کنون بیش از ۳۰ کتاب و یک‌صد و پنجاه مقاله تألیف کرده و ارائه دهنده نظریه «فلسفه فلسفه اسلامی» است.

کتاب «منظومه فکری امام خمینی(ره)»به قلم حجت الاسلام دکترعبدالحسین خسروپناه، توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده و یک شنبه ۲۸ آذرماه ساعت ۱۵در فرهنگسرای گلستان رونمایی می‌شود.

فرهنگسرای گلستان در نارمک میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک واقع است و علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .