تبیان، دستیار زندگی
در این بسته هفتگی سلامت مروری داریم بر مطالبی مانند کاهش سرفه در خواب شب، رابطه چپ دست بودن با سلامتی، بهداشت آقایان، نشانه های ضربه مغزی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرفه شبانه ، چپ دستی و سلامتی

در این بسته هفتگی سلامت مروری داریم بر مطالبی مانند کاهش سرفه در خواب شب، رابطه چپ دست بودن با سلامتی، بهداشت آقایان، نشانه های ضربه مغزی و آلرژی پوست نسبت به آب.

فراوری : نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان
سرفه

چطور موقع خواب کمتر سرفه کنیم؟

سرفه های شبانه در خواب برای افرادی که دچار سرماخوردگی می شوند مانند کابوس است، چون مدام فرد را از خواب بیدار کرده و خواب را بر وی حرام می کند. در این مطلب چند توصیه ارائه می دهیم تا افراد سرماخورده ای که سرفه های شبانه دارند بتوانند بهتر استراحت کنند.

وقتی تخمدان پیچ می خورد

پیچ خوردگی تخمدان و یا چرخش تخمدان زمانی رخ می دهد که یک تخمدان به طور ناگهانی پیچ می خورد و جریان خون به سمت آن متوقف می شود. اگر این اتفاق بیافتد، درد ناگهانی و شدیدی در یک طرف از قسمت تحتانی شکم آغاز می شود.

رابطه چپ دست بودن با سلامتی

ارسطو، لئوناردو داوینچی و بسیاری از مفاخر جهان چپ دست بوده اند و برخی، این افراد را شاهدی برای نبوغ و توانایی های زیاد چپ دست ها می گیرند. اما با این وجود مطالعات زیادی رابطه بین چپ دست بودن با برخی بیماری ها ، از بیماری های روانی گرفته تا ام اس، را نشان می دهد.

چطور بفهمیم لوزالمعده مان بیمار است؟

لوزالمعده یا پانکراس، آنزیم ها و هورمون هایی تولید می کند که به هضم غذا کمک خواهد کرد. سرطان پانکراس یکی از مرگبارترین سرطان ها می باشد، زیرا تشخیص سرطان لوزالمعده در مراحل اولیه دشوار است و تشخیص زودهنگام آن معمولا به دلیل مشکلات غیر سرطانی پانکراس است.

بهداشت آقایان؛ 9 قانون طلایی

بهداشت و سلامت آقایان به عنوان پدران و مردان خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه روز به روز آقایان توجه بیشتری به بهداشت فردی خود می کنند. در واقع گذشت آن زمانی که مردها به بوی بد پاها، موهای بهم ریخته، ریش اصلاح نشده و غیره اهمیت نمی دانند و شاید آن را به مردانگی نسبت می دادند. همانطور که بزرگان ما گفته اند نظافت نشانه ایمان است. در این مطلب توصیه های ساده ای داریم تا آقایان بهداشت بهتری داشته باشند.

اثرات مضر پارازیت ها بر سلامتی

پژوهش های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاثیر امواج شدید الکترومغناطیس بر ناباروری، تضعیف سیستم ایمنی بدن و سرطان زایی را تایید کرد.

دلایل قرمزی چشم ها (قسمت اول)

قرمز شدن چشم  ها ممکن است علامت وجود التهابی در چشم باشد که یک یا هر دو چشم را درگیر می  کند. بدون شک قرمز شدن چشم ها یک حالت هشداردهنده است، اما خوشبختانه در اکثر موارد جای نگرانی نیست. البته در برخی موارد ممکن است پای مشکلات جدی  تری در میان بوده و نیاز به مداخله پزشک باشد. طی دو مطلب، 12 عامل اصلی قرمز شدن چشم ها را عنوان می  کنیم.

ویروس HPV ؛ ویروسی خطرناک در زنان و مردان

ویروس  HPV (اچ پی وی) می تواند به بیماری هایی مانند زگیل تناسلی در زنان ور مردان یا سرطان دهانه رحم در زنان منجر شود و از آنجا که سرطان دهانه  رحم پس از سرطان پستان شایع ترین سرطان در زنان محسوب می شود، شناسایی و پیشگیری از آن ضروری به نظر می رسد.

نشانه های ضربه مغزی

در صدمات مغزی جایی برای تعلل نیست. ضربه مغزی انواعی از صدمات سانحه ای مغزی است. تحقیقات نشان می دهد این اتفاق زمانی رخ می دهد که مغز در اثر ضربه ای به سر، در داخل جمجمه به اطراف پرت می شود که این امر می تواند سبب آسیب سلول های مغزی و یا تغییرات شیمیایی مغز شود.

تا حالا آلرژی نسبت به آب را شنیده اید؟

در مبتلایان به آلرژی نسبت به آب یا "آکواژنیک اورتیکاریا" ، تماس پوست با آب هنگام استحمام کردن، پیاده روی در زیر باران یا حتی تعریق شدید و گریه کردن می تواند موجب بروز کهیر روی پوست شود.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.