تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری دومین جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی در آغاز هفته وحدت خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


موسیقی ملل در دومین جشنواره «پیامبر مهربانی»

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری دومین جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی در آغاز هفته وحدت خبر داد.

بخش هنری تبیان
محمد صلاحی

محمود  صلاحی در نشست خبری دومین جشنواره بین المللی «پیامبر مهربانی» با بیان این كه این جشنواره در روز دوشنبه 22 آذرماه سال جاری آغاز به كار می كند، گفت: این جشنواره در 6فرهنگسرای ارسباران، اندیشه، بهمن، فردوس، خاوران و بهمن در سه نوبت در روز تا جمعه برگزار میشود كه در مجموع اجرا های روزانه در فرهنگ سراها به 54 می رسد.
صلاحی افزود: اختتامیه این جشنواره روز جمعه در فرهنگسرای بهمن خواهد بود.وی ادامه داد: در این جشنواره 8گروه موسیقی ملل از كشورهای ازبكستان، افغانستان، الجزایر، پاكستان، تاجیكستان، تونس، قرقیزستان و قزاقستان شركت می كنند و به اجرای موسیقی های ملل خود می پردازند.
صلاحی با اشاره به موسیقی نواحی ایران، تصریح كرد: شهرهای  ایلام، اهواز، بهبهان، گنبد و استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، كردستان، گلستان و مركزی و گروه دستگاهی در دومین جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی شركت می كنند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان این كه تمامی گروه ها نسبت به سال قبل تغییر كرده و هیچ گروهی مشابه سال قبل نیست، اذعان كرد: در اولین جشنواره ما با استقبال چشمگیری مواجه بودیم و پیش بینی میشود كه امسال این استقبال افزایش یابد.
وی با اعلام این كه حدود 43 نَفَر مهمان خارجی در این جشنواره حضور دارند، گفت: مهمان ویژه ای از فرانسه نیز به همراه هنرمندان ایرانی در مراسم افتتاحیه سخنرانی دارند.
این مقام مسئول با بیان این كه ارکستر شهر در باغ موزه هنر ایرانی هفته گذشته با حضور 50 هنرمند و عده ای از پیشكسوتان افتتاح شد، اظهار كرد: جشنواره فیلم شهر نیز در اردیبهشت سال آینده اجرا خواهد شد.
صلاحی با بیان این كه در جشنواره بین المللی موسیقی سال جاری فرصت بیشتری برای هماهنگی و ساماندهی گروه های خارجی  بود، تصریح كرد: این جشنواره درواقع همایش بزرگ جهان اسلام است كه در تاریخ معاصر بی سابقه بوده است و همچنین نمونه این جشنواره بی نظیر است چرا كه بستر مهمی از موسیقی را در اختیار مردم ایران قرار می دهد.
وی تاكید كرد: خروجی این جشنواره غیر از لذت مردمی به طور قطع می تواند مستندسازی موسیقی برای آینده در سرفصل دانشگاه های مربوطه نیز باشد.
صلاحی با بیان این كه سال گذشته 5 فرهنگسرا درگیر برگزاری این جشنواره بودند، گفت: در سال جاری 6 فرهنگسرا درگیر هستند و نیز ما در دومین جشنواره بین المللی موسیقی پیامبر مهربانی پخش تلوزیونی هم خواهیم داشت.


منبع :تهران سما