تبیان، دستیار زندگی
دستیار رئیس جمهوری در امورحقوق شهروندی گفت: نقض حقوق بشر در جهان امروز بزرگترین تهدید علیه رفاه انسان ها، صلح و امنیت بین المللی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقص حقوق بشر درجهان بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی است

دستیار رئیس جمهوری در امورحقوق شهروندی گفت: نقض حقوق بشر در جهان امروز بزرگترین تهدید علیه رفاه انسان ها، صلح و امنیت بین المللی است.

بخش حقوق تبیان
الهام امین زادهبه

الهام امین زادهبه مناسبت دهم دسامبر به عنوان روزجهانی حقوق بشر افزود: ما درجهانی زندگی می کنیم که نیاز به اجماع جهت کاهش نقض حقوق انسانها احساس می شود که می بایست با ابزارهای مختلف ملی، منطقه ای و بین المللی این اجماع حاصل شود.
وی اظهارکرد: درعرصه های داخلی احترام به حقوق شهروندی، درعرصه های منطقه ای ایجاد گفتمان مشترک منطقه ایی و درعرصه بین المللی نیاز به تاکید بر مشترکات انسانی بین ملت ها و فرهنگ ها است.
امین زاده اضافه کرد: دین مبین اسلام آموزه های ارزشمند و کاربردی در زمینه حقوق بشر دارد و امروز می توان از منابع معتبر اسلامی و سیره پیامبر اکرم (ص) به عنوان یک الگوی حقوق بشر پیشرفته استفاده کرد.

براساس قانون اساسی وقوانین عادی و کنوانسیون هایی که به عضویت آنها در آمده ایم تکالیف حقوق بشری را برعهده داریم، البته ساختار حقوق شهروندی در کشور بعد عملیاتی حقوق بشر است.

وی ادامه داد: براساس قانون اساسی وقوانین عادی و کنوانسیون هایی که به عضویت آنها در آمده ایم تکالیف حقوق بشری را برعهده داریم، البته ساختار حقوق شهروندی در کشور بعد عملیاتی حقوق بشر است.
دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: همچنین در سیاست های کلی نظام در قانون اساسی و در قوانین جاری کشور مقررات حقوق بشری پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به عنایت دولت یازدهم به حقوق شهروندی و نوآوری های رییس جمهوری بر ایجاد دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی این امر حکایت از اهتمام دولت بر احترام به حقوق بشر و شهروندی دارد.
وی درادامه تاکیدکرد: در عرصه ی بین المللی حقوق بشر باید با توجه به تنوع فرهنگی و الگوهای حقوق بشری در تمدن های مختلف مورد توجه قرار بگیرد و صرفا با نسخه های غربی نمی توان برای ملل متمدن جهان با فرهنگهای مختلف حقوق بشر را تعریف و تجویز کرد.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .