تبیان، دستیار زندگی
آلبوم موسیقی عطار، آلبوم کمانچه نوازی صبح، قطعه باز باران ، دو تک آهنگ تیتراژ و همچنین آلبوم اعجاز تازه ترین موسیقی های این هفته را تشکیل می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه های موسیقی

آلبوم موسیقی "عطار"، آلبوم کمانچه نوازی "صبح"، قطعه باز باران ، دو تک آهنگ تیتراژ و همچنین آلبوم "اعجاز" تازه های اخبار موسیقی این هفته را تشکیل می دهند.

فراوری- بخش هنری تبیان

موسیقی

زادروز پیامبر اکرم(ص) نزدیک است و به همین مناسبت آلبومی تازه با عنوان اعجاز رونمایی شده است.

آلبوم اعجاز، آثار جمشید عزیزخانی

موسیقی

آلبوم موسیقی «اعجاز» به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر اسلام (ص) از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر می شود. در این اثر قطعات «یا رسول الله»، «چشمه نور»، «روز وصل»، «چشم انتظاران»، «خاک کعبه»، «پیر میخانه»، «اعجاز» و «سلطان دین» با اشعاری از وفایی، بیژن ارژن، احمد سوری، سید صالح ماهی دشتی ارائه شده است.

آهنگسازی قطعه «یا رسول الله» بر عهده بابک شریفی و سایر قطعات برعهده جمشید عزیزخانی بوده است. ضمن اینکه تنظیم قطعات این آلبوم را نیز بابک شریفی عهده دار بوده است.

آلبوم «اعجاز» برای نخستین بار در سال 1385 از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری وارد بازار و با استقبال مخاطبان موسیقی مواجه شد.

علاقه مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «اعجاز» به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند .

 آلبوم «عطار » به روایت آرش کامور

موسیقی

آرش کامور آهنگساز و نوازنده کمانچه همزمان با هشتصدمین سال درگذشت عطار نیشابوری، اثری را با استفاده از اشعارِ این شاعر بزرگ به خوانندگی وحید تاج منتشر می کند.

موسیقی این آلبوم از هفت وادی عطار بهره گرفته و اشعار نیز به فراخور مقام طلب تا فنا از دیوان غزلیات انتخاب شده اند.

به گفته آرش کامور، موسیقی ساخته شده در این اثر گاه به بیان ارکسترال می رسد و گاه بداهه هایی با تکیه بر موسیقی ایران. قطعات این آلبوم از آواز اصفهان شروع و به دستگاه نوا ختم می شود.

مجموعه «عطار» اوایل اردیبهشت ماه 95 با حضور نوازندگان شاخص موسیقی ایران  در قالب گروه موسیقی سروشان و نیز نوازندگان چیره دست آذری آغاز شده به طوری که هم اکنون در مرحله نهایی ضبط و میکس قرار دارد که به زودی به دست علاقه مندان می رسد.


«صبح» به بازار موسیقی رسید

موسیقی

کمانچه نوازی هومان رومی در ژانر موسیقی دستگاهی ایران در مایه دستگاه سه گاه به مدت 44 دقیقه منتشر شده است.

آلبوم «صبح» شامل قطعات خلوت صبح، در انتظار صبح، بامداد پگاه، پیام آور صبح، صبح و آوازهای مویه، زنگ شتر، نغمه زابل و مخالف سه گاه است.

هومان رومی متولد خرم آباد لرستان و دانش آموخته کارشناسی موسیقی در دانشگاه تهران است. او نزد استادانی مانند احمد مراحمی، هادی منتظری، علی اکبر شکارچی و کیهان کلهر تکنیک ها و معلومات موسیقی ردیف و ظرایف کمانچه نوازی را آموخته است.

هومان رومی سال ها پیش آلبوم های شب عید (شوعید)، پرواز بیکران و در مسیر فصل ها را ضبط و انتشار داده است.

وحید تاج با دو تیتراژ به تلویزیون آمد

موسیقی

وحید تاج خواننده تیتراژ دو سریال تلویزیونی شد و با تیتراژ سریال های «همسایه ها» از شبکه دوم سیما و «ماه و پلنگ» از شبکه سوم سیما مهمان خانه ها خواهد بود.

همچنین ادامه  سریال «ماه و پلنگ» به کارگردانی احمد امینی با صدای وحید تاج روی آنتن شبکه سوم سیما می رود و تاج خواننده  تیتراژ پایانی این سریال خواهد بود.

میثم مروستی خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده ویولن قطعه جدیدی از ساخته های خود را با عنوان «باز باران» با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد.

وحید تاج دو قطعه  «خدای عاشقان» و «مست عشق» را به ترتیب برای تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال «همسایه ها» به کارگردانی مهران غفوریان و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی خوانده است که بازیگرانی چون بهاره رهنما، جواد رضویان، مهران غفوریان، سیروس گرجستانی، حسین سلیمانی و... در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

وحید تاج آهنگسازی قطعات را روی شعری از مرضیه فرمانی انجام داده و تنظیم تیتراژ ابتدایی بر عهده احمد میر معصومی بوده و آزاد میرزا پور تیتراژ پایانی را برای ارکستر تنظیم کرده است.

آزاد میرزا پور تار، علیرضا دریایی کمانچه، حسین فاضل سنتور و احمد میر معصومی پیانو نوازندگان تیتراژ ابتدایی و کریم قربانی ویلن سل، آزاد میرزا پور تار، بهمن فریادرس کمانچه، محسن میرزا زاده دوتار، شایان ریاحی سازهای کوبه ای، امین حیدری عود، رامین ملکی دایره و دهل، پویان عطایی سنتور، علیرضا دریایی ویلن و ویلن آلتو و محسن کیهان نژاد سرنا نوازندگان تیتراژ پایانی هستند.

همچنین مهرداد میرزا پور (استودیو هزار آواز)، احمد میر معصومی (استودیو نغمه سازان دلنشین) صدابرداران اثر هستند و حمید آداب و امید اصغری (استودیو پاپ) وظیفه میکس و مسترینگ را بر عهده داشتند.

«ماه و پلنگ» سریال ملودرام اجتماعی به کارگردانی احمد امینی است که به تهیه کنندگی آرمان زرین کوب روی آنتن شبکه سوم سیما رفته و وحید تاج قطعه  «ماه و پلنگ» را به آهنگسازی حسین فاضل» با شعری از زنده یاد حسین منزوی برای تیتراژ انتهایی این سریال خوانده است.

قطعه «باز باران» میثم مروستی

موسیقی


میثم مروستی نوازنده، آهنگساز و خواننده تازه ترین قطعه موسیقایی خود را با عنوان «باز باران» در فضای مجازی منتشر کرد.

میثم مروستی خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده ویولن قطعه جدیدی از ساخته های خود را با عنوان «باز باران» با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد.

آرمان تابان ترانه سرا و میثم مروستی نوازنده، آهنگساز و خواننده قطعه «باز باران» هستند. مروستی پیش از این قطعات «نهان» و «عاشق کش» را در فضای مجازی منتشر کرده بود.


منابع: مهر/ایسنا/فارس/ایلنا